Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – rusza czternasty konkurs Galerii Plakatu ams rozpoczyna się czternasta edycja konkursu Galerii Plakatu ams pod hasłem Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014



Pobieranie 18.44 Kb.
Data02.05.2016
Rozmiar18.44 Kb.


INFORMACJA PRASOWA

29.10.2013



Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – rusza czternasty konkurs Galerii Plakatu AMS
Rozpoczyna się czternasta edycja konkursu Galerii Plakatu AMS pod hasłem Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie plakatu, który pokaże, jacy jesteśmy – jacy są Polacy dzisiaj, dwadzieścia pięć lat po odzyskaniu wolności.
– Autoportret to nie tylko obraz tego, co artysta może zobaczyć w lustrze. To także sposób, w jaki widzi swój dom, swoich rodziców i nauczycieli, swoich przyjaciół, swój świat. Najnowsza edycja konkursu ma otworzyć drzwi do tego świata wszystkim, którzy są go ciekawi. Ma być autoportretem Polaków roku 2014 – mówi Grażyna Gołębiowska, opiekun konkursu Galerii Plakatu AMS.
– Konkurs organizowany jest dwadzieścia pięć lat po upadku komunizmu w naszym kraju. Każda rocznica to okazja do refleksji, do dokonania bilansu. Polska w tym czasie zmieniła się ogromnie, ale czy Polacy przez ostatnie dwadzieścia pięć lat też się zmienili? Jacy dzisiaj jesteśmy? Jaki jest nasz styl? Ile przez ćwierć wieku wolności gospodarczej zyskaliśmy kasy a ile klasy? Jak się zmienia nasza wrażliwość? Czy my to wciąż my? – podkreśla Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej – patrona głównego tej edycji konkursu.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 2 grudnia 2013 r., przesyłając je do audytora konkursu, firmy audytorsko-doradczej KPMG. Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
o Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
o Wojciech Dagiel, Chief Creative Officer Havas Worldwide Warsaw,

o Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,


o Małgorzata Gurowska, artysta, wykładowca ASP w Warszawie,
o Robert Kijak, dyrektor pionu Projektów Specjalnych Agory,
o Magdalena Łapińska, graficzka, projektantka,
o Piotr Voelkel, biznesmen, mecenas sztuki,

o Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Werdykt jury poznamy 12 grudnia 2013 roku – zostanie ogłoszony podczas wernisażu, który odbędzie się w Warszawie.
Oprócz głosowania jurorów, konkursowi towarzyszyć będzie głosowanie internautów, które rozpocznie się 17 grudnia 2013. Wyniki głosowania online zostaną ogłoszone 9 stycznia 2014.


Patronem głównym 14. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest „Gazeta Wyborcza”. Patronami medialnymi są: portal Gazeta.pl, dziennik „Metro”, Radio TOK FM oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i magazyn „K MAG”.

Partnerem i niezależnym audytorem jest firma audytorsko-doradcza KPMG, a partnerem – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.


Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeria.ams.com.pl.
***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyło się trzynaście edycji konkursu:



  1. Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski

  2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem

  3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy

  4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych

  5. 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu

  6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej

  7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu

  8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach

  9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą

  10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie

  11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej

  12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej

  13. Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc.

Między innymi za konkursy Galerii Plakatu firma AMS otrzymała tytuł Sponsora Roku arts & business w konkursie Arts & Business Awards 2007. Doceniono konsekwentne wsparcie dla instytucji kultury, promocję wydarzeń kulturalnych oraz działania edukacyjne w ramach konkursów Galerii Plakatu AMS. Galeria Plakatu AMS została także wyróżniona w konkursie Media Trendy 2005 w kategorii marketing społeczny oraz nagrodzona przez WiK dyplomem ZNAK NA TAK za niekonwencjonalną promocję reklamy zewnętrznej. Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace zostają wyłonione przez niezależne jury.


AMS jest największą firmą reklamy out of home (OOH) w Polsce. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH (CityINFOtv). Jest liderem w segmencie mebli miejskich – wyposażył w nie ponad 30 polskich miast. Spółka znana jest z działań społecznych, w tym na rzecz integracji osób niepełnosprawnych.
Więcej informacji: Karolina Goźlińska, tel. kom. 507 008 834

Siedziba Spółki

AMS SA, ul. Czerska 8/10, 00-732 Warszawa



REGON: 630933936, NIP: 782-00-21-306





©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna