TEST Z HISTORII SZTUKI DLA KLASY II
„Sztuka XIX wieku”
-
Głównym tematem dzieł malarzy romantycznych było:
-
hasła narodowo- wyzwoleńcze
-
tematy związane z miłością
-
odtwarzanie rzeczywistości w sposób maksymalnie obiektywny, z wykluczeniem zbędnej symboliki
-
Głównym tematem dzieł malarzy realizmu było:
-
odtwarzanie rzeczywistości w sposób maksymalnie obiektywny, z wykluczeniem zbędnej symboliki
-
hasła narodowo- wyzwoleńcze
-
tematy związane z miłością
-
Którzy z wymienionych artystów tworzyli w romantyzmie?
-
Gianlorenzo Bernini
-
Francisco Goya
-
Caravaggio
-
Peter Paul Rubens
-
Eugene Delacroix
-
Jacques Ange Gabriel
-
Jakub Kubicki
-
Piotr Michałowski
-
Antonio Canova
-
Theodore Gericault
-
Którzy z wymienionych artystów tworzyli w realizmie?
-
Francisco Goya
-
Gustave Courbet
-
Peter Paul Rubens
-
Eugene Delacroix
-
Honore Daumier
-
Antonio Canova
-
Jakub Kubicki
-
Józef Chełmoński
-
Maksymilian Gierymski
-
Wymień tytuły dzieł Jana Matejki:
„Błękitny chłopiec”. „Stańczyk”, „Bitwa Pod Tudelą”, „Kazanie Skargi”, „Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”, „Bitwa pod Somosierrą”, „Bitwa pod Grunwaldem”, „Napoleon na koniu”, „Konstytucja 3 maja”, „Rejtan- upadek Polski”
-
Do poniższych definicji dopisz pojęcia
-
Sposób malowania w sposób bezpośredni, szybki, bez podmalowania i bez wcześniejszego rysunku
-
Technika malarska polegająca na kładzeniu na płótno niewielkich plamek czystych barw
-
Technika malarska polegająca na równomiernym pokrywaniu powierzchni obrazu drobnymi punktami czystych barw
-
Jakiej barwy nie używali impresjoniści?
-
Białej
-
Czarnej
-
Szarej
-
Jakie osiągnięcie naukowe przyczyniło się do rozwoju impresjonizmu?
-
Prawo przyciągania ziemskiego
-
Prawo rozszczepienia światła białego
-
Prawo Ohma
-
Których artystów zaliczamy do postimpresjonistow?
-
Vincent van Gogh, Henri de Toulouse- Lautrec
-
Edgar Degas, Claude Monet
-
Paul Cezanne, Paul Gauguin
-
Auguste Renoir, Edouard Manet
-
Do podanych definicji dopisz kierunek jaki charakteryzują
-
Budownictwo naśladujące styl gotycki
-
Kierunek łączący elementy renesansu i baroku
-
Kierunek w sztuce inspirujący się twórczością japońską, którego głównym środkiem wyrazu była giętka i elastyczna linia oraz motywy zwierzęce i kwiatowe
-
Styl w sztuce, którego przedstawiciele dążyli do wyrażenia środkami artystycznymi wiecznych, ogólnoludzkich problemów psychologicznych i treści metafizycznych
-
Kierunek w sztuce charakteryzujący się stosowaniem reguł estetyki klasycznej wyuczonych w akademiach artystycznych
-
Uzupełnij tabelę:
-
lp
|
Tytuł
|
Autor
|
Kierunek
|
1
|
Marsylianka
|
|
|
2
|
Kościół wotywny w Wiedniu
|
|
|
3
|
Słoneczniki
|
|
|
4
|
Kamieniarze
|
|
|
5
|
Wolność wiodąca lud na barykady
|
|
|
6
|
Thanatos
|
|
|
7
|
Czwórka
|
|
|
8
|
Impresja- wschód słońca
|
|
|
9
|
Cztery pory roku
|
|
|
10
|
Tratwa Meduzy
|
|
|
11
|
Lato
|
|
|
12
|
Parlament w Londynie
|
|
|
13
|
Bitwa pod Somosierrą
|
|
|
14
|
Gwiaździsta noc
|
|
|
15
|
Kobiety zbierające kłosy
|
|
|
16
|
Babie lato
|
|
|
17
|
Śniadanie na trawie
|
|
|
18
|
Dziwny ogród
|
|
|
19
|
Mokra wieś
|
|
|
20
|
Melancholia
|
|
|
21
|
Sagrada Familia
|
|
|
22
|
Casa Batllo
|
|
|
Pytania do obrazu
Gustave Doré, Sąd Salomona
-
Podaj sposób, w jaki artysta wyróżnił na obrazie postać Salomona.
-
Napisz, jaką funkcję pełni światło na ilustracji Gustave’a Dorégo.
-
Wyjaśnij, na czym polega kontrast w sposobie przedstawienia przez artystę dwóch matek.
-
Jaką techniką malarską zostało wykonane to dzieło
|