Urząd stanu cywilnego w 2004 roku sporządzono: Aktów urodzeń 2633



Pobieranie 1.39 Mb.
Strona1/42
Data29.04.2016
Rozmiar1.39 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   42



PREZYDENT MIASTA GDYNI - WOJCIECH SZCZUREK




URZĄD STANU CYWILNEGO




W 2004 roku sporządzono:

  1. Aktów urodzeń - 2633


w tym:

dziewczynki - 1323

chłopcy - 1310

bliźnięta - 22 pary

2. Aktów małżeństw - 1392

3. Aktów zgonu - 2374


Ogółem sporządzono 6399 aktów stanu cywilnego, co stanowi 13 ksiąg – 500 stron każda. Zorganizowano 14 uroczystości jubileuszowych dla 101 par z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego (Złote Gody). Ponadto zorganizowano również 6 uroczystości dla jubilatów, którzy ukończyli 100 lat życia.

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wydał ogółem 1065 decyzji administracyjnych w tym:

1.decyzje na skrócenie ustawowego terminu oczekiwania na ślub art.4 k.r. i op. - 84

2.decyzje na sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego art.28 a.s.c - 465

3.decyzje o odtworzenie treści aktu stanu cywilnego art.35 a.s.c - 19

4.decyzje na uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego art.36 a.s.c. - 34

5.decyzje na wpisanie zagranicznego aktu stanu cywilnego art.73 a.s.c -462

6.decyzja odmowna art.7 i art.4 - 1


Sporządzono i wydano 133 zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą. Wydano nupturientom do kościoła 834 zaświadczenia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

Przyjęto 2702 zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa w tym 1034 do ślubu cywilnego i 1668 do ślubu kościelnego.

Wydano 1 zaświadczenie dla potrzeb zawarcia związku partnerskiego za granicą.

Ponadto w księgach stanu cywilnego naniesiono 2000 wzmianek dodatkowych .

Wpisano w akty 5000 przypisków.

Wzmianki marginesowe zmieniające stan cywilny osoby lub wpływające na treść aktu stanu cywilnego są nanoszone niezwłocznie po otrzymaniu wyroku lub postanowienia sądu, decyzji administracyjnej, a także po sporządzeniu protokołu lub oświadczenia stron. Dotyczy to również przypisków.


Sporządzono i odebrano 56 oświadczeń o powrocie po rozwodzie do poprzedniego nazwiska oraz 12 oświadczeń o zmianie imienia dziecka .Wpisano 501 rozwodów, 20 separacji, 189 decyzji dotyczących zmiany / ustalenia brzmienia imienia lub nazwiska. Sporządzono 472 protokoły o uznaniu dziecka , 10 protokołów o nadaniu nazwiska męża matki oraz 15 protokołów o wpisaniu wzmianki marginesowej w akcie urodzenia dziecka o zawarciu małżeństwa przez rodziców, wpisano 49 zaprzeczeń ojcostwa, 43 przysposobienia oraz uznanie ojcostwa w sądzie, ustalenie ojcostwa, rozwiązanie przysposobienia, unieważnienie aktu s.c. , sprostowanie aktu w sądzie, naniesienie w akcie danych ochronnych - 136 Zarchiwizowano około 20.000 aktów stanu cywilnego .
Wpłynęły 4423 pisma z zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego w Gdyni

w tym korespondencja dotycząca:



  1. urodzeń 2 764

  2. małżeństw 828

  3. zgonów 831

Przyjęto 20961 podań w sprawie wydania odpisów aktów stanu cywilnego

Na wniosek Biura dowodów Osobistych wydano 8981 odpisów skróconych z aktów stanu cywilnego .

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OCHRONY LUDNOŚCI

W 2004 r. wykonano następujące zadania:



  1. Sporządzono roczny plan działania w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej oraz Zarządzania Kryzysowego dla Miasta Gdyni.

  2. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Gdyni powołano Miejski Zespół Reagowania Kryzysowego i Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego.

  3. Rozpoczęło działanie Miejskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego, w systemie zintegrowanego stanowiska dyspozytorskiego służb ratowniczych. System ten jest w dalszym ciągu rozwijany zgodnie z przyjętym harmonogramem.

  4. Współpracowano z podmiotami wchodzącymi w skład Zintegrowanego Systemu Ratowniczego w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony ludności na terenie Miasta.

  5. Uczestniczono w procesie opracowywania i aktualizacji planów Obrony Cywilnej zakładów pracy, instytucji oraz placówek oświatowo – wychowawczych, a także nadzorowano ich realizację na podległym terenie.

  6. Kontynuowano proces szkolenia z zakresu ochrony ludności i ratownictwa pracowników zakładów pracy, instytucji i placówek oświatowo – wychowawczych oraz młodzieży szkolnej.

  7. Prowadzono indywidualne konsultacje i instruktaże pracowników ds. OC zakładów pracy.

  8. Przy współpracy z Międzywojewódzkim Ośrodkiem Szkolenia Obrony Cywilnej i Administracji w Gdańsku prowadzono szkolenia kierowniczej kadry i pracowników ds. OC zakładów pracy oraz osób funkcyjnych jednostek organizacyjnych obrony cywilnej.

  9. Przeprowadzono miejski trening Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) i Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO).

  10. Uczestniczono w Wojewódzkim treningu Systemu Wykrywania i Alarmowania z udziałem drużyn wykrywania zagrożeń zakładów pracy oraz Miejskiego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania.

  11. Współuczestniczono w organizacji i realizacji ćwiczeń Zintegrowanego Systemu Ratowniczego Miasta.

  12. Zakupiono sprzęt przeznaczony na uzupełnienie rezerwy sprzętowej do zabezpieczenia akcji ratowniczych na terenie m. Gdyni.

  13. Kontynuowano rozbudowę i modernizację oraz konserwację systemu ostrzegania i alarmowania Miasta. Zamontowano na terenie Gdyni kolejne 3 syreny alarmowe t. HORMAN działające w radiowym systemie alarmowym.

  14. Przeprowadzono kontrole problemowe i kompleksowe w wybranych zakładach pracy z zakresu realizacji zadań OC.

  15. Kontynuowano Rozbudowę Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a w tym:

    • dokonano technicznej synchronizacji centrali telefonicznej CPR z centralą telefoniczną KM Policji co zabezpiecza bezpośrednią łączność dyspozytorów z oficerem dyżurnym i odwrotnie. Pozwala na dostęp do stacji telefonicznych na łączach MSW;

    • dokonano synchronizacji centrali telefonicznej CPR z informatycznym systemem wspomagania pracy dyspozytorów;

    • zakupiono i uruchomiono w systemie terminale statusów dla poszczególnych służb ratowniczych. Pozwala to na sprawne dysponowanie sił i gwarantuje szybki obieg informacji w relacji dyspozytor – grupa ratowników (wóz sanitarny, wóz patrolowy Straży Miejskiej itp.);

    • wyposażono stanowiska pracy dyspozytorów w sprzęt ułatwiający pracę dyspozytorów oraz stwarzający przyjemniejsze warunki pracy;

    • doposażono w sprzęt socjalny salę zarządzania kryzysowego, salę szkoleń i narad;

    • wyposażono w sprzęt multimedialny i audiowizualny salę zarządzania kryzysowego.

  16. Zabezpieczano pod względem konserwacji i eksploatacji system monitoringu wizyjnego miasta.

  17. Udzielono wsparcia merytorycznego w realizacji monitoringu wybranych obiektów zgodnie z propozycją rad dzielnic.

  18. Wspólnie z Policją i PSP, przeprowadzono odprawę szkoleniową z dyrektorami i osobami odpowiedzialnymi za organizację ochrony w centrach handlowych i rozrywki w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności zapobiegania aktom chuligańskim i terrorystycznym.


STRAŻ MIEJSKA

DZIAŁALNOŚĆ ORGANIZACYJNA

Do najważniejszych zadań należało:



  • usuwanie pojazdów, których stan wskazuje na to, że nie są używane lub bez tablic rejestracyjnych;

  • realizacja gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych;

  • utrzymanie porządku na ul. Świętojańskiej;

  • likwidacja nielegalnego handlu na terenie Gdyni;

  • realizacja porozumienia o stałej współpracy w celu poprawy porządku publicznego z Policją;

  • szczegółowe rozliczanie i indywidualna odpowiedzialność za rewiry /dzielnice/ strażników miejskich/rewirowych/;

  • utrzymanie stałych dyżurów roboczych w siedzibach rad dzielnic w celu rozwiązywania problemów poszczególnych mieszkańców danej dzielnicy Gdyni;

  • wspólne patrole rewirowych i dzielnicowych Policji w rejonach działania komisariatów dzielnicowych;

  • pełnienie dyżurów strażników miejskich – rewirowych dzielnic: Oksywie, Pogórze, Obłuże i Babie Doły na posterunku przy ulicy Żeglarzy 5;

  • realizacja porozumienia o stałej współpracy w celu poprawy porządku publicznego ze Strażą Graniczną;

  • realizacja porozumienia o stałej współpracy ze Strażą Leśną w celu poprawy stanu porządku na obszarach leśnych i w parkach krajobrazowych.

DZIAŁALNOŚĆ PATROLOWA


W ramach codziennej służby patrolowej realizowano plan działań kulturalnych Wydziału Kultury, Rekreacji i Sportu oraz Wydziału Polityki Gospodarczej w związku z rozpoczęciem sezonu letniego i zabezpieczeniem imprez masowych w Gdyni. W dni wolne od pracy, a także w niedziele i święta miasto patrolowało w systemie ciągłym od 6 do 30 strażników. Każdego miesiąca na terenie Gdyni pracowało około 410 patroli pieszych i zmotoryzowany oraz 40 patroli konnych w godzinach 700 – 2200 , w systemie dwuzmianowym. Patrole piesze odbywały się w rewirach, zabezpieczając interwencje, przeprowadzając kontrole placówek handlowych, sprzedaż alkoholu, przestrzeganie ustawy o porządku i czystości w gminie. W okresie letnim nasilono kontrolę rejonu Bulwaru Nadmorskiego, Skweru Kościuszki, plaży głównej, Klifu Nadmorskiego, Polanki Redłowskiej, Placu Grunwaldzkiego i ciągu komunikacyjnego: ul. Świętojańskiej, Władysława IV i Morskiej. Patrole piesze i zmotoryzowane objęły swoją stałą kontrolą rejony miasta, które stanowią najważniejsze miejsca spacerowe i rekreacyjne Gdynian oraz turystów krajowych i zagranicznych. Zabezpieczały interwencje zgłaszane przez mieszkańców i instytucje. Uczestniczyły w wizjach lokalnych, asystowały pracownikom Urzędu Miasta. Patrole konne zajmowały się kontrolą terenów leśnych, patrolował trasy i szlaki turystyczne, tereny i otoczenie rezerwatów przyrody, plaże miejskie.
DZIAŁALNOŚĆ KONTROLNA
W zakresie przestrzegania porządku w miejscach publicznych:

  • kontrolowano miejsca zagrożone przestępczością;

  • kontrolowano szkoły podstawowe i średnie oraz okolice szkół celem eliminowania osób niepowołanych a w szczególności osób utrudniających funkcjonowanie normalnego trybu zajęć szkolnych;

  • kontrolowano rewiry, ustalano i usuwano pojazdy, których stan wskazywał, że są nieużywane lub bez tablic rejestracyjnych;

  • kontrolowano miejsca szczególnie narażone na handel bez wymaganych uzgodnień z Urzędem Miasta tj. okolice Hali Targowej, Targowisko Chylonia, Skwer Kościuszki, Bulwar Nadmorski, Polanki Redłowskiej , Witomina, Placu Grunwaldzkiego.



            W zakresie estetyki miasta i utrzymania czystości:

  • ujawniano nieprawidłowości w zakresie porządku, bezpieczeństwa i estetyki /oklejanie słupów energetycznych, drzew plakatami reklamowymi/;

  • informowano wydziały Urzędu Miasta, służby miejskie odpowiedzialne za utrzymanie porządku w zakresie ujawniania zgromadzonych nieczystości, usterkach w oświetleniu ulic, posesji, wyrwach i nierównościach w chodnikach i jezdniach na terenie miasta oraz nielegalnych wysypisk śmieci;

  • kontrolowano obiekty handlowe, usługowe, instytucje oraz zakłady pracy w zakresie przestrzegania przepisów sanitarnych;

  • kontrolowano place, parki, skwery, lasy, budowy, drogi i chodniki pod kątem zdecydowanych działań przeciw zaśmiecaniu tych miejsc.

W zakresie porządku i bezpieczeństwa komunikacji miejskiej i w komunikacji drogowej:



  • kontrolowano przystanki ZKM pod względem utrzymania porządku, oraz zapobiegania ich dewastacji;

  • kontrolowano porządek i zasady kulturalnego zachowania w autobusach i trolejbusach na terenie miasta Gdyni;

  • kontrolowano porządek w celu poprawy bezpieczeństwa w SKM, w granicach miasta Gdyni;

  • kontrolowano miejsca gdzie najczęściej pozostawiano niezgodnie z przepisami pojazdy samochodowe / w tym TIR-y /, które utrudniały korzystanie z dróg innym użytkownikom i zagrażały bezpieczeństwu w komunikacji;

  • kontrolowano i zapobiegano blokowaniu skrzyżowań, przejść dla pieszych i wjazdów do bram posesji;

  • przeciwdziałano niszczeniu trawników i zieleńców miejskich / wjeżdżające i parkujące samochody/.



WSPÓŁDZIAŁANIE Z INSTYTUCJAMI ODPOWIEDZIALNYMI ZA STAN BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU

Z Komendą Miejską Policji i z Sekcją Ruchu Drogowego:




  • uczestniczono w cotygodniowych posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, na których podejmowane są decyzje w zakresie prawidłowej organizacji i bezpieczeństwa na ulicach, chodnikach itp. na terenie m. Gdyni.

  • wspólnie z policjantami z SRD utrzymywano porządek w rejonie Hali Targowej, Targowiska Chylonia, pętli środków komunikacji miejskiej przy ul. Cisowa i ul. Solidarności, Urzędu Miasta, centrum handlowych i głównych ciągów komunikacyjnych.

  • współdziałano w zakresie zabezpieczenia szeregu imprez masowych, m.in.:XII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, obchody Święta 3-maja, Biegu Europejskiego – w ranach Igrzysk Miast Bliżniaczych, obchody Dnia Dziecka, święto ulicy Świętojańskiej i Nocy Świętojańskiej, obchody Dni Morza, Maraton Solidarności, Puchar Świata „Gdynia Sailing Days”, zakończenie „ Lato z Radiem ”, Wyścig kolarski „ Tour do Pologne ”, XXIX Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, Parady i biegu Niepodległości, festyn „ Choinka dla dzieci „, obchody Grudzień 70, noc sylwestrowa.

Z Komendą Policji Śródmieście i komisariatami: Witomino, Oksywie, Chylonia, Wzgórze Św. Maksymiliana, Karwiny.




  • współdziałano w zakresie wspólnych patroli rewirowy SM – dzielnicowy Policji w celu utrzymania porządku i bezpieczeństwa w dzielnicach;

  • przeprowadzono działania prewencyjne w zakresie utrzymania porządku i bezpieczeństwa podróżnych na dworcu PKP i SKM;

  • wykonano 765 wspólnych patroli z Policją;

  • ujawniono 9 przestępstw i przekazano Policji, oraz zatrzymano 16 sprawców przestępstw . zadania realizowało 6 nieetatowych zespołów interdyscyplinarnych ds. patologii społecznej i przeprowadzono 33 akcje przy współudziale pracowników MOPS-u.

Ze Strażą Pożarną:



  • współdziałano i zabezpieczano 302 razy miejsca prowadzenia działań Straży Pożarnej;

  • utrzymywano porządek podczas zdarzeń w ruchu drogowym;

  • utrzymywano porządek podczas pożarów na terenie Gdyni z jednoczesnym zabezpieczeniem miejsc pogorzelisk.

Z radami dzielnic:




  • prowadzono stałe dyżury rewirowego w celu rozwiązywania problemów mieszkańców dzielnicy; na comiesięcznych spotkaniach rad dzielnic omawiano problemy danej dzielnicy i jej mieszkańców oraz kwestie rozwiązań spraw zgłoszonych do rewirowego;

  • Komendant, z-ca komendanta, inspektorzy rejonów utrzymują stały kontakt z przewodniczącymi rad i przewodniczącymi komisji bezpieczeństwa w celu oceny pracy rewirowych i zorientowania się w zadaniach stawianych przez ww. Straży Miejskiej.

Z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej.




    • bardzo ściśle współpracowano z MOPS w celu rozwiązywania problemów bezdomnych;

    • organizowano szereg wspólnych działań na dworcach, w budynkach mieszkalnych, piwnicach, w kanałach ciepłowniczych, itp. w celu zapewnienia bezpieczeństwa i spokoju;

    • kontrolowano okolice i ośrodki pomocy, a w szczególności przy ul. Fredry, Redłowskiej, Abrahama i Chwarznieńskiej;

    • na bieżąco przeprowadzano spis i uaktualniano listy osób bezdomnych na terenie miasta Gdyni, ponadto udzielano im pomocy na bieżąco, oraz informowano o możliwości udzielania pomocy na terenie Gdyni.

Ze Strażą Graniczną.




  • wspólne działania przeprowadzono w stosunku do obcokrajowców prowadzących nielegalny handel, oraz żebrzących na ulicach miasta;

  • zorganizowano 7 wspólnych działań, dokonano kontroli targowisk oraz penetrowano miejsca na terenie Gdyni pod kątem nielegalnego pobytu cudzoziemców.

Ze Strażą Leśną.




  • razem z oddziałem konnym Straży Miejskiej kontrolowano i patrolowano obszary leśne na terenie Gdyni;

  • zapobiegano tworzeniu nowych wysypisk śmieci, dewastacji terenów leśnych oraz w okresie przedświątecznym kradzieży choinek;

  • zorganizowano 39 wspólnych działań na terenach leśnych m. Gdyni i przekazano do dalszego prowadzenia sprawy będące w kompetencji Straży Leśnej;

  • odłowiono i przekazano nadleśnictwu 43 sztuki dzików.

Z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami.




  • zorganizowano 12 wspólnych działań;

  • w zakresie ochrony zwierząt i za niewłaściwe trzymanie zwierząt podjęto 121 interwencji, z czego nałożono 19 mandatów karnych;

  • sporządzono 6 wniosków do Sądu Grodzkiego i pouczono 58 osób.

Z wydziałami Urzędu Miasta.


Wydział Kultury, Rekreacji i Sportu – koordynowano działania w celu zabezpieczenia wszystkich uroczystości państwowych, kościelnych i organizowanych przez Urząd Miasta.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności – współpracowano w zakresie wyposażania stanowiska kierowania Strażą Miejską na Centrum Powiadamiania Ratunkowego, usprawnienia koordynacji przekazywania interwencji między stanowiskiem kierowania a patrolami zmotoryzowanymi poprzez zamontowanie w pojazdach służbowych systemu „Statusów”. Zabezpieczano się przed zdarzeniami losowymi, klęskami żywiołowymi, katastrofami budowlanymi, osuwiskami nabrzeża morskiego na Babich Dołach i w Redłowie oraz miejscami pogorzelisk.
Wydział Gospodarki Komunalnej – m.in. w zakresie usuwania dzikich wysypisk śmieci, kontrolowano posesje w zakresie prawidłowości podłączeń instalacji kanalizacyjnej i burzowej, utrzymania czystości terenów miejskich, kontrolowano utrzymanie ciągów komunikacyjnych, przed skutkami zimy zabezpieczano tzw. „wystawki”.
Wydział Dróg – szczególnie w zakresie zajęcia drogi publicznej i pasa drogowego w związku z prowadzeniem prac remontowych – inwestycyjnych, przestrzegania przepisów ruchu drogowego i zapobiegania dewastacji infrastruktury na ul. Świętojańskiej, nieprzestrzeganie zakazu ruchu pojazdów pow. 5T na Skwerze Kościuszki, kontrolowano wykorzystanie miejsc parkingowych dla inwalidów, reagowano na zanieczyszczenia i uszkodzenia infrastruktury drogowej.
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa – wizje lokalne w terenie, interwencje z zakresu niszczenia zieleni miejskiej oraz egzekwowanie prawa o ochronie zwierząt.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego - w zakresie legalności budów, usuwania budynków, które stanowią tzw. ruiny budowlane, przestrzegania porządku na budowach i w obrębie budów.
Wydział Budynków – egzekwowanie porządku na terenach będących w zarządzaniu ABK.

DZIAŁALNOŚĆ STRAŻY MIEJSKIEJ W ZAKRESIE PRZESTRZEGANIA OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW PRAWA.




Lp.


Nazwa

2004 r.




Interwencje

11273



Asysty

386



zabezpieczenie imprez masowych

20



zabezpieczenie miejsc zdarzenia

348



współpraca z:

- Policją



  • Strażą Pożarną

  • Strażą Graniczną

  • Strażą Leśną

  • Żandarmerią Wojskową

  • SOK

  • MOPS-em

  • SANEPID-em

  • TONZ-em

  • PIP-em

  • radami dzielnic

765


302

7

39



57

7

192



6

12

0



140



ujawnione przestępstwa

9



zatrzymanie sprawcy przestępstwa

19



wezwanie celem złożenia wyjaśnień

257



wystawienie upomnień egzekucyjnych

73



wnioski skierowane do Sądu Grodzkiego

60



odwiezienie osób nietrzeźwych / MOPS /

70



wylegitymowanie osoby pouczonej

2563



wylegitymowanie osoby ukaranej

731



przypadki użycia środków przymusu bezpośredniego

6



założono blokadę kół pojazdu samochodowego

476



ujawnione dzikie wysypiska śmieci

97



zlikwidowane dzikie wysypiska śmieci

44



ujawnione wraki pojazdów samochodowych

38



zlikwidowane wraki pojazdów samochodowych

41



współpraca z wydziałami UM

300



kontrola handlu alkoholem

266



kontrola handlu innymi towarami

582



kontrola reklamy

86



kontrola pozwoleń budowlanych

379



kontrola pozwoleń na prace w pasie drogi publicznej

1176



kontrola targowisk

387



kontrola działalności handlowej pod względem sanitarnym

5285



kontrola Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

255



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   42


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna