Witam i zapraszam do zapoznania się z moją stroną internetową
Nazywam się Irena Loch i jestem studentką Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania Wydziału Informatycznych Technik Zarządzania w Warszawie.
Od wielu lat pracuję w dominującej firmie telekomunikacyjnej.
Praca pochłania sporą część mojego czasu, dlatego każdą wolną chwilę poświęcam rodzinie.
Aktualnie uczestniczę w seminarium dyplomowym i przygotowuję się do obrony pracy dyplomowej, której tematem jest:
Plan marketingowy a sukces firmy
No cóż, na początek co to jest plan marketingowy?
Wg Jerzego Altkorna plan marketingowy jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania przedsiębiorstwem. Spełnia on szereg funkcji, a w szczególności:
-
stanowi podstawę oceny realności planowanych przedsięwzięć rynkowych;
-
stanowi podstawę dla formułowania szczegółowych zadań i programów działania służb marketingowych i współdziałających z nimi jednostek organizacyjnych;
-
określa „normy” stanowiące podstawę bieżącej regulacji i kontroli skuteczności działań marketingowych.
W ciągu ostatniej dekady planowanie wzbudziło coraz większe zainteresowanie wśród teoretyków marketingu. Brak zainteresowania marketingiem wynika z dążenia firm do osiągnięcia krótkoterminowych celów finansowych.
Celem mojej pracy jest przedstawienie możliwości, jakie niesie za sobą stworzenie planu marketingowego i stworzenie zintegrowanego układu umożliwiającego realizację strategii i cząstkowych programów marketingowych, za pomocą, których osiągnięcie tych celów stanie się możliwe i firma może odnieść sukces.
Moim zdaniem poprawna struktura planu marketingowego powinna obejmować:
-
Streszczenie dla kierownictwa
-
Analizę sytuacyjną
-
Analizę rynków docelowych
-
Problemy i możliwości działania
-
Cele działalności marketingowej
-
Strategie marketingowe
-
Taktyki marketingowe
-
Zasady wdrażania i kontroli
-
Podsumowanie
Dobrze przemyślany i skonstruowany plan marketingowy może znacznie poprawić efektywność marketingu. Dzięki niemu cała działalność marketingowa firmy jest dobrze skoordynowana i sprzyja rozwojowi firmy.
Zlikwidowanie niektórych barier wymaga zmiany nastawienia firm, którym często brak orientacji marketingowej. O powodzeniu marketingu w firmach decydują dwa istotne czynniki: opracowanie kompleksowego i spójnego planu marketingowego wraz z kształtowaniem orientacji marketingowej w firmie oraz promowanie postawy zorientowanej na klienta.
Literatura:
-
Praca zbiorowa pod red. Jerzego Altkorna, „Podstawy Marketingu” Instytut Marketingu IM Wyd. III Kraków 1998.
-
Lechosław Grafowski, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzosek, „Marketing” PWE Warszawa 1992.
-
Adrian Payne, „Marketing Usług” PWE Warszawa 1996.
|