Witamy w cumbrii to jest twoja broszura informacyjna



Pobieranie 351.17 Kb.
Strona1/5
Data05.05.2016
Rozmiar351.17 Kb.
  1   2   3   4   5

WITAMY W CUMBRII



TO JEST TWOJA BROSZURA INFORMACYJNA

O USŁUGACH W CUMBRII

Sporządzono w

Języku polskim i czeskim



litewskim i angielskim
ZAWARTOŚĆ STRONY


TEMAT

Wstęp

Gdzie uzyskać pomoc, porady i wsparcie

Zakwaterowanie

Postępowanie w przypadku zetknięcia się z przestępstwem

Straż Pożarna i Pogotowie Ratunkowe w Cumbrii / Kontrole Bezpieczeństwa Domowego

Bezpieczeństwo Domowe

Bezpieczeństwo Dzieci

Awarie Gazowe

Awarie Elektryczne

Używanie telewizji

Prowadzenie samochodu w Zjednoczonym Królestwie

Podróż i transport

Numer Ubezpieczenia Społecznego

Program Rejestracji Pracowników

Warunki pracy i Minimalna Stawka Krajowa

Konta bankowe

Zagadnienia finansowe i waluta Zjednoczonego Królestwa

Zdrowie

Kształcenie

Dotacje i Zasiłki Społeczne

Poczty

Korzystanie z telefonów publicznych

Korzystanie z Bibliotek

Miejsca Kultu

Serwis Informacyjny dla Dzieci

Zajęcia ESOL (Angielski dla Osób Posługujących się Innym Językiem)




ZAŁĄCZNIKI

1 Mapa Cumbrii

2 Biura Rady w Cumbrii

3 Centra Biur Porad Obywatelskich

4 Lista lokalnych szpitalnych z Oddziałem Pomocy Doraźnej

5 Zespół ds. współpracy z pacjentem (PALS)

6 Centra Cumbria Sure Start / Pewny Start

7 Schronisko

8 Strony odnośnie zatrudnienia


Wstęp

Ta broszura informacyjna odpowiada na pytania i obawy, które możesz mieć odnośnie życia w Cumbrii. Zapewnia informacje ogólne, użyteczne kontakty oraz wyjaśnia, co należy robić w nagłym wypadku, jak i kogo prosić o pomoc.





Disclaimer: Informacja w tej broszurze ulegnie zmianie. Proszę skontaktować się z nami, jeśli uważasz, że brakuje pewnych informacji, bądź jeśli masz jakiekolwiek sugestie co do zmiany, ponieważ możemy je dodać na stronie, która jest regularnie aktualizowana.

Serwis Multikulturalny Cumbrii

48 Cavendish Street

Barrow in Furness

Cumbria LA14 1PZ
Tel: 01229 894401

Fax: 01229 894475

Email: cmcs@cumbriacc.gov.uk

GDZIE UZYSKAĆ POMOC, PORADY I WSPARCIE

Możesz skontaktować się z Serwisem Wielokulturowym Cumbrii odnośnie jakichkolwiek problemów pod następującymi adresami:



Barrow 48 Cavendish Street, Barrow in Furness, Cumbria, LA14 1PZ,

Odwiedź nas: Poniedziałek, Środa i Piątek, 10:00-16:00

Numer telefonu: 01229 894401 (Od Poniedziałku do Piątku)



Penrith Eden Rural Foyer, Old London Road, Penrith

Odwiedź nas: Każdy czwartek 10 – 16 (kontakt z Kleanth Labo)

Tel. 07748615652


Maryport Maryport Library, Maryport

Odwiedź nas: Każdy wtorek 12 w południe to 16:30 (kontakt z Gazmend Bogiqi)

Tel.07753747463


Windermere Biblioteka Windermere, Ellerthwaite Road, Windermere

Odwiedź nas: Każdy poniedziałek 10 – 15 (Kontakt z Donika Begaj)

Tel. 07962104231

Możesz prosić o pomoc inne agencje, takie jak Biuro Porad Obywatelskich i Pomoc Społeczną
Możemy pomóc Ci w skontaktowaniu się z innymi osobami Twojej narodowości, w szczególności rezydentami, mieszkającymi w bliskiej Tobie okolicy.


Szczegóły Rady Hrabstwa Cumbrii (Cumbria County Council) można znaleźć na stronie: www.cumbria.gov.uk




ZAKWATEROWANIE


Wynajem
Są trzy główne źródła mieszkań/domów do wynajęcia: prywatni właściciele, lokalne Rady oraz spółdzielnie mieszkaniowe. Lokalne Rady i spółdzielnie mieszkaniowe mają długie listy oczekiwania na zakwaterowanie oraz wymagają, abyś był rezydentem i pracował w Cumbrii przez 12 miesięcy. Przydzielają oni dom, w zależności od tego, ile 'punktów' ma dana osoba. W celu uzyskania więcej informacji, proszę skontaktować się z biurami Twojej lokalnej rady (patrz Załącznik 2)
Prywatni właściciele
Prywatni właściciele zwykle wynajmują nieruchomość po cenie rynkowej. Jednakże niektórzy właściciele narzucają wysoką kwotę, dlatego należy to sprawdzić.
Agenci d/s Nieruchomości to znakomite źródła szukania, jeśli zastanawiasz się nad wynajęciem. Garsoniera (główny pokój służy jako salon i sypialnia) jest tańsza niż mieszkanie z oddzielną sypialnią.
Upewnij się, że otrzymasz umowę najmu i przeczytaj ją dokładnie przed wyrażeniem zgody. Wielu prywatnych właścicieli korzysta z pomocy agenta, aby zarządzać swoimi domami.

Prywatny właściciel będzie zazwyczaj prosił o depozyt, często jest to ekwiwalent wysokości co najmniej jednomiesięcznego czynszu. Powinieneś się upewnić, że stan nieruchomości oraz wszelkie meble są zapisane w inwentarzu oraz że umowa najmu wyraźnie określa:




  • ile wynosi kaucja i kto ją pobiera.

  • kiedy kwoty pieniężne będą potrącone z kaucji (za niezapłacony czynsz lub szkodę wyrządzoną nieruchomości)

  • kiedy odzyskasz z powrotem kaucję

Od kwietnia 2007 kaucje będą musiały być przechowywane według jednego z dwóch systemów, ustanowionych przez rząd. Celem systemu jest zabezpieczenie kaucji najemców, w przypadku gdy właściciel niesłusznie zatrzymuje część lub całość kaucji pod koniec stosunku najmu, oraz pomoc w rozwiązywaniu sporów.



‘Umowa najmu’ wyjaśnia zasady najmu oraz określa pomoc, jakiej możesz oczekiwać od Twojego właściciela. Podpisując ją, wyrażasz w umowie zobowiązanie dbania o nieruchomość oraz terminowej zapłaty czynszu. Ważnym jest, abyś po podpisaniu umowy najmu przestrzegał zasad, które ustaliłeś.
Jeśli będziesz zalegał z czynszem, Twój właściciel może mieć prawo wyeksmitować Cię oraz żądać zapłaty czynszu, z którym zalegasz. Jeśli tak się stanie, szukaj porady w Zespole Prywatnego Sektora Mieszkaniowego (Urzędnik d/s Egzekwowania Spraw Mieszkaniowych) w Twojej lokalnej radzie lub w Schronisku.
Naprawy
Właściciele są odpowiedzialni za większość napraw na zewnątrz nieruchomości. Oznacza to, że za problemy z dachem, kominami, ścianami, rynnami oraz kanalizacją odpowiada właściciel. Właściciele są również odpowiedzialni za utrzymywanie sprzętu dostarczającego wodę, gaz, elektryczność w stanie, umożliwiającym bezpieczne korzystanie z niego. Zgodnie z przepisami właściciele muszą zapewnić prawidłową pracę wszelkich instalacji gazowych oraz coroczne kontrole bezpieczeństwa, przeprowadzane przez zarejestrowanego inżyniera z CORGI.
Najemcy często ponoszą odpowiedzialność za mniejsze naprawy i konserwację. Odnosi się to zazwyczaj do:


  • dekoracji wewnętrznych

  • ogrodów

  • mebli lub sprzętu

  • odblokowania zlewu

  • wymiany bezpieczników



Jeśli Twój dom wymaga napraw, skontaktuj się ze swoim właścicielem lub agentem bezpośrednio administrującym nieruchomością.


Pobieranie 351.17 Kb.

  1   2   3   4   5




©absta.pl 2020
wyślij wiadomość

    Strona główna