Wszystko o Stevenie all about steve mary Horowitz sandra bullock hartman Hughes thomas haden church



Pobieranie 70.19 Kb.
Data29.04.2016
Rozmiar70.19 Kb.
Wszystko o Stevenie

ALL ABOUT STEVE

Mary Horowitz SANDRA BULLOCK

Hartman Hughes THOMAS HADEN CHURCH

Steve BRADLEY COOPER

Angus KEN JEONG

Howard DJ QUALLS

Pan Horowitz HOWARD HESSEMAN

Corbitt KEITH DAVID

Pani Horowitz BETH GRANT

Elizabeth KATY MIXON

Kierowca Norm MC GAINEY

Soloman HOLMES OSBORNE

Głucha dziewczynka DELANEY HAMILTON

Vasquez JASON JONES


Reżyseria PHIL TRAILL

Scenariusz KIM BARKER

Producenci SANDRA BULLOCK

MARY McLAGLEN

Kierownictwo produkcji TED FIELD

NICK OSBORNE

TREVOR ENGELSON

Zdjęcia TIM SUHRSTEDT

Scenografia MAHER AHMAD

Montaż VIRGINIA KATZ

Muzyka CHRISTOPHE BECK

Konsultacja muzyczna JOHN HOULIHAN

Kostiumy GARY JONES
Produkcja: Fortis Films, Fox 2000 Pictures we współpracyz Radar Pictures

i Dune Entertainment III LLC, Twentieth Century Fox, 2008


Barwny (Deluxe)

Czas projekcji: 99 min.


Sandra Bullock („Narzeczony mimo woli”), Thomas Hayden Church (nominowany do Oscara za rolę w „Bezdrożach”) i Bradley Cooper („Kac Vegas”) to gwiazdy filmu „Wszystko o Stevenie” – rewelacyjnej komedii o kobiecie, która z miłości do faceta jeździ za nim po całych Stanach, a on zamiast odwzajemnić to uczucie dochodzi do wniosku, że… jest śledzony.

Grana przez Bullock Mary Horowitz to szaradzistka – autorka krzyżówek. Ma ogromną wiedzę i jest bardzo błyskotliwa – potrafi z mgnieniu oka wymienić kilkanaście synonimów jakiegoś słowa, ale ma problemy w kontaktach z innymi ludźmi.

Mary mieszka z ekscentrycznymi rodzicami, ubarwia rozmowy trudnymi słówkami i ciekawostkami, a do tego zawsze ma na nogach krwistoczerwone, lakierowane kozaki...

Dla niej nie ma rzeczy normalnych i typowych. Zwłaszcza związki wydają jej się dziwne. Na randce z kamerzystą fikcyjnej stacji CRN, Steve’em (Bradley Cooper), szybko dochodzi do wniosku, że zaiskrzyło i facet jest tym jednym jedynym. On z kolei stwierdza, że Mary to wariatka... Ta jednak, przekonana, że poznała miłość swojego życia, uznaje że pojedzie za nim wszędzie. Tak też czyni – jeździ za Steve’em po całym kraju podczas gdy on kręci reportaże.

Jest ktoś kto utwierdza Mary w przekonaniu, że ona i Steve są sobie pisani – Hartman Hughes (Thomas Haden Church), charyzmatyczny dziennikarz uwielbiający wkręcanie swojego kamerzysty. Steve nie ma szans przy pewnej swoich uczuć Mary i nakręcającym ją Hartmanie.

Sytuacja zmienia się, gdy ekipa telewizyjna kręci reportaż, który ma szansę stać się reportażem roku. Mary staje się uczestnikiem wydarzeń; Hartman zaczyna mieć wyrzuty sumienia, że wykorzystał dziewczynę, aby pośmiać się z kumpla, a Steve powoli zmienia zdanie o swojej „prześladowczyni” i odkrywa, że zbyt pochopnie przyczepił jej łatkę wariatki. Ekscentryczna Mary i jej niestandardowy sposób bycia zbliżają do siebie ludzi. Okazuje się, że ci którzy nigdy nie pasowali do reszty to po prostu pozytywnie wyróżniające się jednostki.

Sandra Bullock dość szybko zdecydowała się przyjąć rolę Mary. Wystarczyło przeczytanie kilku stron scenariusza Kim Barker. Sandra mogła bez obaw zaufać swoim instynktom – jest nie tylko aktorką, ale i producentką; słynie z tego, że ma nosa do dobrego materiału. Ostatni film, w którym zagrała („Narzeczony mimo woli”) okazał się hitem. Przyjęła rolę Mary, bo zakochała się w tej postaci: „Jest bystra, ale nadopiekuńczy rodzice chronili ją tak bardzo, że nie potrafi budować relacji z innymi ludźmi. Zawsze jest sobą, co czasem nastręcza problemów.”

Aktorka dodaje, że początkowo nie wiedziała jak „ugryźć” tę rolę : „Nie wiedziałam na kim się wzorować grając postać Mary. Wreszcie wymyśliłam, że zacznę obserwować ludzi wokół siebie i obdarzę Mary ich cechami. Odnajdziemy w niej pewną trzylatkę, autorkę scenariusza(Kim Barker), a także mnie. Mary to zlepek różnych osób.”

Główna bohaterka to prawdziwa indywidualistka, a ludziom trudno zaakceptować inność. Film pokazuje jak takie jednostki żyją pośród innych. „Film jest zabawny, w końcu to komedia, ale jednocześnie realistyczny. Pokazuje śmieszne absurdy z życia nietypowej Mary, ale i to, jak ciężko znaleźć swoje miejsce na Ziemi, pośród innych ludzi..” – mówi Sandra Bullock. Jak dodaje Kim Barker : „Na świecie żyją miliony takich osób jak Mary. Jako dzieci nie miały przyjaciół, bo nie były „normalne”; gdy dorosły wcale nie było im łatwiej. Mary jest inna, bo ponadprzeciętnie inteligentna. Nie potrafi nawiązywać kontaktów z ludźmi, bo za bardzo się od nich różni.”

Kim postanowiła uczynić główną bohaterkę szaradzistką nie dlatego, że uwielbia krzyżówki, ale dlatego, że fascynuje ją ogrom wiedzy jaką musi posiadać osoba, która zajmuje się tworzeniem trudnych zagadek słowno-literowych.

Nie potrafię rozwiązywać krzyżówek, chyba że w Internecie – jeśli wpisze się niepoprawne hasło, strona od razu informuje o popełnionym błędzie. Klasyczne krzyżówki to nie dla mnie.” ­ - przyznaje Kim Barker. Tworząc postać Mary odwiedziła dziesiątki forów internetowych poświęconych szaradom i nawiązywała kontakty z profesjonalnymi szaradzistami. Doszła do wniosku, że bohaterka jej filmu będzie kobietą o wiedzy zbliżonej do zawartości kilkutomowej encyklopedii.

„Wszystko o Stevenie” to komedia romantyczna, w którą wpleciono wątki dramatyczne i absurdalne sytuacje. Ta kombinacja spodobała się Sandrze Bullock i jej partnerce produkcyjnej, Mary McLaglen, z którą współpracuje od 1998 roku. „Spodobało mi się, że ekscentryczna Mary trafia nagle w miejsce, do którego musi się dopasować. Każdy z nas znalazł się kiedyś w takiej sytuacji.” – mówi McLagen.

Bullock., McLagen i reżyser Phil Traill wspólnie uznali, że do roli przystojnego kamerzysty idealnie nadaje się Bradley Cooper („Kac Vegas”, „Polowanie na druhny”). Przystojny, charyzmatyczny aktor z talentem komediowym okazał się strzałem w dziesiątkę. „Po obejrzeniu „Kac Vegas” wiedziałam już, że Bradley to Steve.”- mówi Sandra.

Cooper dobrze pamięta co zachęciło go do przyjęcia roli w filmie : „Perspektywa pracowania z Sandrą Bullock od razu mnie skusiła. Zawsze chciałem zagrać z nią w jakimś filmie.”

Reżyserię powierzono Philowi Traillowi – Amerykaninowi wychowanemu w Wielkiej Brytanii, co przyniosło skutek w postaci odrobiny angielskiego humoru w filmie. Phil ma na koncie reżyserię serialu „Snoops” i krótkometrażowego „Dangle”, które nagrodzono na międzynarodowym festiwalu filmowym w Berlinie. Jego również skusiła możliwość współpracy z Sandrą Bullock: „Odbyłem z nią trzygodzinną rozmowę telefoniczną, podczas której obgadaliśmy scenariusz i to jak widzimy ten film. Świetnie nam się rozmawiało i czułem, że współpraca będzie się dobrze układać. Uważnie słuchała moich pomysłów i przyjmowała uwagi. Pod koniec rozmowy wiedziałem już, że zrobię ten film.”

Po obejrzeniu serialu i krótkometrażówek Phila byłam pewna, że nadaje się na reżysera naszego filmu, ale to rozmowa telefoniczna przekonała mnie, że powinniśmy nawiązać współpracę.” – wspomina Sandra Bullock.

Gdy Traill dołączył do ekipy przyszła pora na dalsze castingi. Trzeba było obsadzić między innymi rolę Hartmana Hughesa – charyzmatycznego reportera wiadomości, a także kamerzysty Steve’a i producenta, Angusa. Wybór padł na Thomasa Hadena Churcha, Bradleya Coopera i Kena Jeonga.

Hartman Hughes był początkowo szarmanckim, ubranym w najdroższe garnitury dżentelmenem. Kiedy kandydatem do roli został Thomas Hayden Chuch, producenci postanowili zrobić z Hartmana nieco przerysowanego, męskiego faceta, który bez przerwy droczy się ze Steve’em.

Thomas jest genialny. Jego Hartman to arogancki, pewny siebie koleś obdarzany niezwykłą charyzmę. Tej ostatniej cechy nie musiał grać – jest taki na co dzień.” – wspomina Traill.

Haden Church nie od razu zgodził się przyjąć rolę we „Wszystko o Stevenie”. Właśnie nakręcił „Spider-Mana 3” oraz dobrze przyjęty przez krytykę film telewizyjny „Przerwany szlak”. Na decyzję aktora wpłynęły prośby Sandry Bullock, której bardzo zależało na zaangażowaniu Hadena Churcha. Jak wspomina aktor : „Zadzwonił do mnie mój agent i powiedział, żebym się nie zdziwił, jeśli zatelefonuje do mnie Sandra Bullock, która właśnie skontaktowała się z nim i poprosiła o mój numer. Pewnego razu odkryłem nieodebrane połączenie od Jesse’ego Jamesa, męża Sandry. Oddzwoniłem i przegadałem z Sandy dwie godziny.” Rozmowy telefoniczne między Church, McLaglen, Trallem i Barker sprawiły, że Thomas po kilku dniach przyjął rolę.

Postać Angusa McCormacka, producenta telewizyjnego, została zagrana przez Kena Jeonga – komika, dla którego przełomową rolą okazała się ta we „Wpadce” Judda Apatowa. Współpracował z Apatowem jeszcze przy „Boskim chillout’cie” i „Braciach przyrodnich”. Widzowie znają go także z „Wyrolowanych” i „Kac Vegas”.

Jeong przyjął rolę, bo spodobała mu się dynamika między początkującym producentem, a doświadczonym reporterem i kamerzystą. „Traktują Angusa jak stażystę. Chłopak próbuje się dostosować, ale kiepsko mu wychodzi. Efekty są przekomiczne.”

Jeongowi spodobało się także przesłanie filmu : „Każdy chce czuć się akceptowany takim jakim jest. Ten film opowiada o tym, że warto być sobą.”

Jeong, Church i Cooper od razu zaczęli się dogadywać. „Zebranie ekipy, która nadaje na tych samych falach to połowa sukcesu.” – mówi Cooper. „Mieliśmy wspaniały scenariusz i skompletowaliśmy fantastyczną obsadę. Czego chcieć więcej?” – dodaje McLaren.

Bradleyowi, Thomasowi i Kenowi pozwolono na odrobinę improwizacji, natomiast Sandra musiała trzymać się scenariusza. „Mary ma ogromną wiedzę i wciąż zasypuje wszystkich mało znanymi faktami i ciekawostkami. Gdybym chciała improwizować musiałabym być tak mądra, jak ona… Parę razy próbowałam improwizować, ale raczej trzymałam się scenariusza. Improwizacja okazała się w tym przypadku zbyt trudna.” – mówi aktorka.

Do obsady należą także DJ Qualls („Ostra jazda”, „Nowy”), który wciela się w Howarda – chłopaka rzeźbiącego z jabłek popiersia znanych ludzi; a także Katy Mixon, która gra Elizabeth – młodą dziewczynę pragnącą ulepszyć świat. Te postaci ruszają wraz w Mary w podróż za Steve’em. Nawiązują przyjaźń, która pozwala im radzić sobie z trudnościami w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi.

W filmie zobaczymy także Howarda Hessemana i Beth Grant, którzy wcielili się w Alberta i Laylę Horowitzów – rodziców Mary. To ekscentryczna para – po poznaniu ich człowiek przestaje się dziwić, że Mary jest… nietypowa.

Barker dołożyła wszelkich starań, aby postacie były ludźmi z krwi i kości. Dużą uwagę skupiła też na kwestii mediów i tego jaką pełnią rolę w dzisiejszym świecie. „Dzisiejsze media wyciskają z prezentowanych przez siebie historii wszystko co się da. Dochodzi do sytuacji, w których sklejają materiał z wcześniej emitowanych przez siebie materiałów. To absurd!” – mówi scenarzystka. Zwróciła też uwagę na gapiów, którzy często robią wszystko, by tylko zwrócić uwagę reporterów i podzielić się swoją opinią, bo najwyraźniej mają zdanie na każdy temat.

Spojrzenie na media było kolejną rzeczą, która spodobała się Thomasowi Hadenowi Churchowi. „Wiele razy rozmawialiśmy o tym wątku. Nasz film to komedia, ale porusza ważny temat, jakim jest manipulacja, której coraz częściej dopuszczają się media.” – mówi aktor.

Bohaterami filmu są członkowie telewizyjnej ekipy wiadomości. Na ekranie pojawiają się między innymi katastrofy naturalne. Za realizm filmu odpowiadają między innymi operator Tim Suhrsedt („Mała Miss”), montażystka Virginia Katz(„Dreamgirls”), scenograf Maher Ahmad („Miss agent 2”) i nominowany do Oscara kostiumolog, Gary Jones („Utalentowany pan Ripley”).

Film jest w pewnym sensie filmem drogi; duża część zdjęć odbyła się w trasie. Południowa Kalifornia obfituje w zapierające dech w piersiach krajobrazy, które imitowały góry Kolorado czy teksańskie autostrady. W miasteczkach Lancaster, Santa Clarina-Newhall, Valencia i Irvine odbyła się większość zdjęć, które kręcono dziesięć tygodni. Mimo temperatur sięgających 46 stopni Celsjusza, pustynnego wiatru i węży, ekipa dzielnie pracowała nad filmem.

Dopiero praca w ciężkich warunkach sprawia, że człowiek uświadamia sobie własną siłę i moc determinacji. Musieliśmy zacisnąć zęby i kręcić dalej, mimo że nie było łatwo. Wszyscy członkowie ekipy byli bardzo dzielni i jestem im za to bardzo wdzięczna.” – mówi McLagen.

Scenograf Maher Ahmad i dekorator planu Gene Serdena stworzyli nie tylko siedzibę fikcyjnej stacji CNR, ale i unikalny, ekscentryczny styl Mary. Wyzwaniem były nie tylko jej ubrania, ale i sypialnia urządzona w dziwny sposób; pełna odwołań do popkultury.

Ostatnie tygodnie zdjęć to między innymi końcowa scena, którą umorusani Bullock i Church musieli odegrać na klaustrofobicznym planie, który imitował opuszczony szyb kopalni.

Kostiumolog Gary Jones wpadł na pomysł ubrania Mary w charakterystyczne czerwone kozaki, w których bohaterka jedzie przez cały kraj. Taki typ obuwia jest niestosowny w większości sytuacji dzięki czemu to idealne buty dla nie pasującej do otoczenia Mary. „Ona kocha te kozaki. Większość nastolatek ma swój ulubiony ciuch, w którym czuje się jak super-dziewczyna. Mary nigdy nie wyrosła z tej fazy. Darzy swoje kozaki szczerym, choć dziecinnym, uczuciem. W czerwonych butach czuje się wyjątkowa.” – mówi Sandra Bullock.

Pierwowzór kozaków był z robiony z gumy. „Przypominały kalosze. Noszenie gumowych butów w czterdziestostopniowym upale okazało się jednak niewykonalne.” – mówi Sandra Bullock. W końcu kupiono kozaki przez Internet. Kosztowały 14,99$.

Trudno zaszufladkować Mary, tak jak i cały film. „Opowiada o byciu innym, o roli mediów, o tym jak trudno być sobą. Jego przesłanie jest takie, że ci którzy czują, że nie pasują do reszty to często wybitne jednostki.” – mówi odtwórczyni głównej roli.
O OBSADZIE

SANDRA BULLOCK (Mary Horowitz / produkcja) to jedna z najpopularniejszych hollywoodzkich aktorek. Najnowsze filmy z jej udziałem to „Narzeczony mimo woli”, w którym wystąpiła u boku Ryana Reynoldsa, a także „The Blind Side” oparte na prawdziwej historii Michaela Ohera.

Przełomem w jej karierze okazała się rola w filmie „Speed- niebezpieczna prędkość” z 1994 roku; za rolę w „Ja cię kocham, a ty śpisz” z 1995 roku otrzymała nominację do Złotego Globu. W 1998 roku zadebiutowała jako producentka – zrealizowała „Ulotną nadzieją”, w której także zagrała. Dużą popularność przyniosła jej rola w „Miss Agent” z 2000 roku, za którą nominowano ją do Złotego Globu; popularnością wśród widzów cieszyły się także „Dwa tygodnie na miłość”, w których zagrała z Hugh Grantem.

Można było ją oglądać w takich filmach, jak „Bez skrupułów” o pisarzu, Trumanie Capote; „Dom nad jeziorem”, „Miss Agent” i „Miss Agent 2”, czy „Miasto Gniewu”.

W 1997 roku debiutowała jako scenarzystka i reżyserka – jej krótkometrażowe „Making Sandwiches”, w którym zagrała z Matthew McConaugheyem wyświetlano na Festiwalu Filmowym w Sundance. Była też producentką „The George Lopez Show”, które przez sześć lat emitowano w stacji ABC.

Na swoim koncie ma szereg nagród i nominacjo – między innymi do Blockbuster Entertainment Awards, czterech MTV Movie Awards, American Comedy Award, ośmiu Teen Choice Awards, czterech People’s Choice Awards for Favorite Female Movie Star czy Screen Actor’s Guild Award.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: „Narzeczony mimo woli” („The Proposal”)

2005: „Miss agent 2: Uzbrojona i urocza” („Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous’)

2002: „Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya” („Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood”)

2002: „Śmiertelna wyliczanka” („Murder by Numbers”)

2002: „Dwa tygodnie na miłość” („Two Weeks Notice”)

2000: „Miss Agent” („Miss Congeniality”)

1995: „System” („The Net”)

1994: „Speed: Niebezpieczna prędkość” („Speed”)

1993: „Człowiek demolka” („Demolition Man”)



THOMAS HADEN CHURCH (Hartman Hughes) ma na swoim koncie nominację do Oscara za rolę w „Bezdrożach”, w których zagrał u boku Paula Giamattiego. Film miał swoją premierę na Międzynarodowym Festiwalu w Toronto w 2004 roku i zdobył szereg nagród – między innymi Złoty Glob, SAG Award i Independent Spirit Award.

Najnowsze filmy z jego udziałem to „Wyobraź sobie” z Eddie’em Murphym. „Don McKay” z Elizabeth Shue i „Easy A”, które będzie miało premierę w 2010 roku i, w którym zobaczymy takich aktorów jak Emma Stone, Amanda Bynes, Lisa Kudrow, Stanley Tucci, Penn Badgley and Patrica Clarkson.

W 2008 roku wystąpił w “Smart People” z Dennisem Quaidem I Sarah Jessicą Parker, a także „Spider-Manie 3”, gdzie wcielił się w rolę czarnego charakteru.

W 2007 roku aktora nagrodzono Emmy i nominowano do Złotego Globu i SAG Award za rolę w „Przerwanym szlaku” Waltera Hilla. Rok wcześniej Haden Church użyczył głosu w dwóch animacjach – „Skoku przez płot” i „Pajęczynie Charlotty”.

Debiutował w „Tombstone” w 1993 roku, a uznanie widzów i krytyki przyniosła mu rola w niezwykle popularnym serialu „Skrzydła” emitowanym przez stację NBC. Na swoim koncie ma także rolę w serialu „Ned i Stacey”, gdzie zagrał z Debra Messing.

Widzowie znają go z ról w takich filmach, jak „George prosto z drzewa” z Brendanem Fraserem, czy „Łatwa forsa” z Marlonem Brando.

Jest współtwórcą scenariusza i reżyserem filmu „Rolling Kansas” z 2003 roku, które miało premierę na Festiwalu Filmowym w Sundance.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: „Wyobraź sobie” („Imagine That”)

2004: „Bezdroża” (‘Sideways”)

2008: „Smart People”

2006: „Pajęczyna Charlotty” („Charlotte's Web”)

2006: „Skok przez płot” („Over the Hedge”)

1998: „Łatwa forsa” („Free Money”)

1997: „George prosto z drzewa” („George of the Jungle”)


BRADLEY COOPER (Steve) to aktor filmowy, teatralny i telewizyjny. Najnowsze filmy z jego udziałem to „Kac Vegas”, „Kobiety pragną bardziej” z Jennifer Connelly i Scarlett Johannson, a także „New York I Love You” – amerykańska wersja filmu „Zakochany Paryż”, która wejdzie na ekrany kin jeszcze w 2009 roku.

Można było go oglądać w „Jestem na tak” z Jimem Careyem, „Polowaniu na druhny” z Vince’em Vaughnem i Owenem Wilsonem, a także „Wet Hot American Summer” gdzie zagrali Janeane Garofalo, Molly Shannon i Paul Rudd.

W 2006 roku debiutował na Broadwayu – zagrał w „Three Days of Rain” Joe Montello, w którym zagrali także Julia Roberts i Paul Rudd. W 2008 roku dołączył do obsady „The Understudy” Teresy Rebeck.

Na swoim koncie ma rolę w serialu „Bez skazy”, a także „Kitchen Confidential” na podstawie kucharskiej kariery Anthony’ego Bourdaina. Na małym ekranie można było go oglądać także w „Prawie i porządku”, „Agentce o stu twarzach” czy „Dotyku zła”.

Studiował na Georgetown University, a także w nowojorskiej Actors Studio Drama School na New School University.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: „Kac Vegas” („The Hangover”)

2009: „Kobiety pragną bardziej” („He's Just Not That Into You”)

2008: „Jestem na tak” („Yes Man”)

2005: „Polowanie na druhny” („Wedding Crashers”)

2001: „Wet Hot American Summer”

2005: „Kitchen Confidential”

2004: „Dotyk zła” („Touching Evil”)

2003: „Bez skazy” („Nip/Tuck’)

2001-2006: „Agentka o stu twarzach’ („Alias”)


KEN JEONG (Angus) jest rodzącą się gwiazdą amerykańskiej komedii. W 2009 roku wystąpił w przebojowej komedii „Kac Vegas” z Bradleyem Cooperem, Edem Helisem i Zachem Galifianakisem. Film utrzymywał się na szczytach list box-office i zarobił ponad 205 milionów dolarów.

Debiutował w 2007 roku we „Wpadce” Judda Apatowa – filmie, który zarobił ponad 219 milionów dolarów i był jedną z najbardziej popularnych komedii roku. Rok później wystąpił w „Wyrolowanych” gdzie wystąpili też Paul Rudd, Seann William Scott i Christopher Mintz-Plasse. Można było go oglądać również w „Boskim chillout’cie” i „Braciach przyrodnich”, którymi powtórzył współpracę z Juddem Apatowem.

Studiował na Duke University i rozpoczął studia medyczne na University of North Carolina. Jednocześnie próbował swoich sił jako komik. W 1995 roku wygrał konkurs Big Easy Lay Off, na którym sędziowali były prezes NBC, Brandon Tartikoff, a także założyciel Improv, Bud Friedman. Zachęcili Jeonga, by wyjechał do Los Angeles.

Kiedy Jeong już tam dojechał zaczął występować w Improv i Laugh Factory. Wystąpił w wielu serialach – między innymi „Biurze”, „Ekipie”, czy „MADtv”. Wraz z kolegą komikiem, Mike’em O’Connellem stworzył rapowy duet; umieścili na Youtubie filmik „Million Dollar Strong”, którego obejrzało ponad milion widzów.

Jeong wystąpi w najnowszym filmie Willa Ferrella – „The Goods: Live Hard, Sell Hard” z Jeremym Pivenem.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: „Goods: Live Hard, Sell Hard”

2009: „Kac Vegas” („The Hangover”)

2009: „Raj dla par” („Couples Retreat”)

2008: „Boski chillout” („Pineapple Express”)

2008: „Bracia przyrodni” („Step Brothers”)

2007: „Wpadka” („Knocked Up”)

2004: „Ekipa” („Entourage”)

2005: „Biuro” („The Office”)
O TWÓRCACH
PHIL TRAILL (reżyseria) urodził się w New Jersey, ale gdy miał sześć lat jego rodzina przeprowadziła się do Londynu. Skończył anglistykę i filmoznawstwo na Newcastle University.

Zaczynał karierę od pracy w telewizji; był scenarzystą i reżyserem programu „The Big Breakfest”. Na swoim koncie ma produkcję i reżyserię kilkunastu programów dla takich firm produkcyjnych jak Planet 24, Hat Trick, Mentorn czy BBC

Dla Channel 4 i BBC zrealizował kilka krótkometrażówek – „Hiccup”, „Flipped,” “Post” i “Dangle:.

W 2005 roku był współscenarzystą filmu „Opal Dream”, który wyreżyserował Peter Cattaneo („Goło i wesoło”). Produkcja zdobyła wiele nagród na festiwalach filmowych na całym świecie.

Wyreżyserował cały sezon serialu „Spoons”, które w Wielkiej Brytanii emitowało Channel 4, a w Stanach Zjednoczonych BBC America.

W 2006 roku przeniósł się do Los Angeles, gdzie pracował nad pilotażowymi odcinkami seriali dla Foxa i Katalyst Films oraz NBC.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2005: „Opalowe marzenie” („Opal Dream”) (scenariusz)

2005: „Spoons” (reżyseria)

2002: „Post” (reżyseria)


KIM BARKER (scenariusz) napisała scenariusz do „Licencji na miłość” z Robinem Williamsem, Mandy Moore i Johnem Krasińskim – to był pierwszy zrealizowany scenariusz. Pochodzi z Kanady i współpracuje obecnie z Universal Pictures.
FILMOGRAFIA:

2009: „Wszystko o Stevenie” („All About Steve”)

2007: „Licencja na miłość” („Licence to Wed”)
MARY McLAGLEN (produkcja) od dziesięciu lat współpracuje z Sandrą Bullock – pracowały razem przy takich filmach, jak „Totalna magia”, „Dom nad jeziorem”, czy „Dwa tygodnie na miłość”.

Jej rodzina jest związana z przemysłem filmowym – dziadek to laureat Oscara, aktor Victor McLaglen, a ojciec to reżyser Andrew McLaglen. Jej brat, Jose McLaglen, to uznany asystent reżysera.

Karierę zaczynała od pracy na planie filmów ojca. Pierwszym filmem, który wyprodukowała było „Cold Feet” z 1988 roku.

Na swoim koncie ma produkcję takich filmów jak „Zabawy z piłką”, „Podaj dalej” , „Sierżant Bilko” czy „Księżyc i Valentino”.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2006: „Dom nad jeziorem” (Lake House, The) (producent wykonawczy)

2005: „Miss agent 2: Uzbrojona i urocza” (Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous) (producent)

2004: „Zabawy z piłką” (Dodgeball: A True Underdog Story) (producent wykonawczy)

2002: „Dwa tygodnie na miłość” (Two Weeks Notice) (producent wykonawczy)

2002: „Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya” (Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood) (producent wykonawczy)

2000: „Podaj dalej” (Pay It Forward) (producent wykonawczy)

1998: „Totalna magia” (Practical Magic) (producent wykonawczy)

1995: „Księżyc i Valentino” (Moonlight and Valentino) (producent)
TED FIELD (produkcja wykonawcza) jest prezesem Radar Pictures, a jego kariera w przemyśle filmowym trwa od ponad dwudziestu lat.

Wyprodukował ponad pięćdziesiąt wysoko-budżetowych filmów, które zarobiły w sumie ponad 3,5 miliarda dolarów – między innymi „Ostatniego samuraja”, „Jumanji”, „Zemstę frajerów”, „Ptaszka na uwięzi”, „Uciekającą pannę młodą” czy „Dziewczynę moich koszmarów”.

Radar Pictures pracuje obecnie nad dwudziestoma pięcioma projektami, które tworzą najwybitniejsi współcześni filmowcy. Firma przymierza się do stworzenia biblioteki filmowej i współ-finansowania dwudziestu pięciu studiów filmowych, które wspomoże w sumie na kwotę dwudziestu milionów dolarów.

W 1990 roku utworzył wraz z Jimmym Iovine’em Interscope Records – obecnie jedną z największych wytwórni płytowych na świecie. W jej ramach działają między innymi A&M oraz Geffen Records. Wydają płyty takich artystów jak U2, Eminem, Sting, Nine Inch Nails, The Wallflowers, Dr. Dre, No Doubt, Limp Bizkit, Hole, The Brian Setzer Orchestra, Beck, Marilyn Manson, Garbage czy Sheryl Crow.

Do 1984 roku Field był współwłaścicielem Field Enterprises, Inc., w ramach których działał szereg stacji telewizyjnych oraz “Chicaco Sun Times”. Po jej zamnięciu nabył od Warner Communications Panavision i inwestyuje w takie przedsięwzięcia jak Crown Zellerback.

WYBRANA FILMOGRAFIA:

2007: „Dziewczyna moich koszmarów” („The Heartbreak Kid”) (producent)

2003: „Ostatni samuraj” (‘The Last Samurai”) (producent)

2002: „Oni” („They”) (producent wykonawczy)

1999: „Jak wykończyć Panią T.?” („Teaching Mrs. Tingle”) (producent)

1997: „Klincz” („Gridlock'd”) (producent wykonawczy)

1996: „Partner” („The Associate”) (producent wykonawczy)

1995: „Jumanji” (producent wykonawczy)

1995: „Zbyt wiele” („Two Much”) (producent wykonawczy)

1995: „Współlokatorzy” („Roommates”) (producent)

1995: Bez odwrotu (Body Language) (producent wykonawczy)

1994: „Król kosza” („The Air Up There’) (producent)

1992: „Na ostrzu” („The Cutting Edge”) (producent)

1992: „Zwariowane wakacje” („Out on a Limb”) (producent wykonawczy)

1990: „Ptaszek na uwięzi” („Bird on a Wire”) (produkcja wykonawcza)

1987: „Zwariowane szczęście” („Outrageous Fortune”) (producent)

1987: „Zemsta frajerów w raju” („Revenge of the Nerds II: Nerds in Paradise”) (producent)

1987: „Trzech mężczyzn i dziecko” („3 Men and a Baby”) (producent)

1984: „Zemsta frajerów” (‘Revenge of the Nerds”) (producent)



NICK OSBORNE (produkcja wykonawcza) jest współzałożycielem Underground Films & Management – firmy produkcyjnej z Los Angeles, która zaczynała od współpracy z The Weinstein Company.

Wyprodukował „Licencję na miłość” z Robinem Williamsem, Mandy Moore i Johnem Krasińskim; „Wszystko o Stevenie” to drugi film, przy którym współpracuje z Kim Barker.

Na swoim koncie ma takie filmy jak „Zoom: Akademia superbohaterów” z Timem Allenem i Chevym Chase’em, a także „Merry Christmas” stacji ABC Family.

Underground Films pracuje obecnie nad takimi projektami jak „Raising Son”, „Muskrat Love”, „Class Act” z Halle Berry i „Soccer Mom”.

Osborne to nie tylko producent, ale i scenarzysta – jego najnowszy scenariusz to współczesna wersja „Podróży w nieznane” na podstawie powieści Agaty Christie.

Przyjechał do Los Angeles w 1995 roku, by rozpocząć studia na USC (studiował w ramach Peter Stark Producing Program). Odbył staż w Silver Puctires, a także Phoenix Pictures gdzie spędził ponad trzy lata.

W 1999 roku założył własną firmę produkcyjną – O/Z Films. Pierwszy film jaki zrealizowała to „Ulice strachu 2: Ostatnia odsłona”. W 2001 roku O/Z Films przekształciło się w Underground Films i Underground Menagement, których współzałożycielem jest Trevor Engelsom.

Pochodzi ze Szkocji; studiował politologię, filozofię i ekonomię na Oxfordzie.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2011: „Class Act” (producent)

2010: „Remember Me” (producent)

2009: „Venus Kincaid” (producent)

2009: „Wszystko o Stevenie” („All About Steve”) (producent wykonawczy)

2007: „Licencja na miłość” („License to Wed’) (producent)

2006: „Zoom: Akademia superbohaterów” (‘Zoom”) (producent wykonawczy)
TREVOR ENGELSON (produkcja wykonawcza) jest współzałożycielem Underground Films & Management - firmy produkcyjnej z Los Angeles, która zaczynała od współpracy z The Weinstein Company.

Wyprodukował „Licencję na miłość” z Robinem Williamsem, Mandy Moore i Johnem Krasińskim; „Wszystko o Stevenie” to drugi film, przy którym współpracuje z Kim Barker.

Na swoim koncie ma takie filmy jak „Zoom: Akademia superbohaterów” z Timem Allenem i Chevym Chase’em, a także „Merry Christmas” stacji ABC Family.

Underground Films pracuje obecnie nad takimi projektami jak „Raising Son”, „Muskrat Love”, „Class Act” z Halle Berry i „Soccer Mom”.

Pochodzi z Great Neck w Stanie Nowy Jork. Studiował na USC, pracował w Endeavor, potem rozpoczął współpracę z Nickiem Osborne’em – był jego asystentem w O/Z Films, które przekształciło się później w Underground Films and Underground Management.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2011: „Class Act” (producent)

2010: „Remember Me” (producent)

2009: „Venus Kincaid” (producent)

2009: „Wszystko o Stevenie” („All About Steve”) (producent wykonawczy)

2006: „Zoom: Akademia superbohaterów” (‘Zoom”) (producent wykonawczy)


TIM SUHRSTEDT (zdjęcia) pracuje w przemyśle filmowym od ponad dwudziestu lat. Na swoim koncie ma wiele komedii i nietypowych projektów (między innymi „Małą miss”). Współpracował z takimi twórcami jak Mike Judge, Bob Odenkirk czy Michael Dinner. Odpowiada za zdjęcia do wysoko-budżetowych, ale i niezależnych produkcji. Współpracował także z twórcami telewizyjnymi – między innymi przy takich serialach jak „Ally McBeal”, „Chirurdzy” czy „Opowieści z krypty.” Nagrodzono go Emmy i ASC Award za zdjęcia do „Szpitala Dobrej Nadziei”.

Ukończył American Film Institute i obecnie wykłada na swoim macierzystym wydziale. Jego żoną jest kostiumolog, Deborah Lynn Scott.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2006: „Idiokracja” („Idiocracy”)

2006: „Mała Miss” („Little Miss Sunshine”)

1999: „Życie biurowe” („Office Space”)

1998: „Od wesela do wesela” („The Wedding singer”)

1991: „Nie mów mamie, że niania nie żyje” („Don't Tell Mom the Babysitter's Dead”)

1990: „Ludzie pracy” („Men at Work”)

1988: „Mystic Pizza”



MAHER AHMAD (scenografia) współpracował już z Sandrą Bullock i Mary McLaglen przy „Miss Agent 2: Uzbrojonej i uroczej”. Najnowsze filmy, do których stworzył scenografię, to “The Mysteries of Pittsburgh” w którym zagrali Nick Nolte i Sienna Miller oraz “The Marc Pease Project” z Jasonem Schwartzmanem i Benem Stillerem.

Jest nie tylko scenografem – współpracuje z filmowcami jako konsultant, bywa współproducentem i dyrektorem artystycznym.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2005: „Miss agent 2: Uzbrojona i urocza” („Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous’)

2005: „Miłosna zagrywka” („Fever Pitch”)

2004: ‘Pan 3000” („Mr. 3000”)

2004: „Zabawy z piłką” („Dodgeball: A True Underdog Story”)

2003: „Kto pod kim dołki kopie...” („Holes”)

2002: „Płatne w całości” („Paid in Full”)

2001: „Murphy's Dozen”

2000: „Charlie Cykor” (‘Gun Shy”)

1993: „Ścigany” („The Fugitive”)

1991: „Ucieczka” („Off and Running”)

1990: „Chłopcy z ferajny” („Goodfellas”)

1988: „Nico” („Above the Law”)

1988: „Poślubiona mafii” („Married to the Mob”)

1986: „Jak to się robi w Chicago” (‘Raw Deal”)

1985: „Kod milczenia” („Code of Silence”)


VIRGINIA KATZ (montaż) została nagrodzona Eddie Award za swoją pracę nad „Dreamgirls”, a w 2005 nominowano ją do tej nagrody za „Kinseya”. Była montażystką popularnego serialu „Agentka o stu twarzach”.
WYBRANA FILMOGRAFIA:

2006: „Dreamgirls”

2005: „Mała podróż do nieba” („A Little Trip to Heaven”)

2005: „Pani Palfrey w hotelu Claremont” („Mrs. Palfrey at the Claremont”)

2004: „Kinsey”
CHRISTOPHE BECK (muzyka) skomponował muzykę do ponad czterdziestu filmów i niemal dwudziestu seriali. Zajmuje się tym od piętnastu lat; napisał muzykę do takich produkcji jak „W krainie czarów” („Phoebe in Wonderland”), „Co się zdarzyło w Las Vegas” („What Happens in Vegas”), „Ciemność rusza do boju” („The Seeker: The Dark Is Rusing”), „Licencja na miłość” („License to Wed”), „Fred Claus - Brat Świętego Mikołaja” („Fred Claus”), „Różowa Pantera” („The Pink Panter”), „Strażnik” („The Sentinel”), „Zoom: Akademia superbohaterów”(„Zoom”), „Garfield 2” („Garfield: A Tail of Two Kitties”), „Męski sport” („We Are Marshall”), „Szkoła dla drani”(„School for Scoundrels”), „Elektra”, „Idealny facet” („The Perfect Man”), „Księżniczka na lodzie” („Ice Princess”) czy
„Podwójna gra” („Two for the Money”).

Zaczynał od współpracy z telewizją kanadyjską – komponował do serialu „Biały kieł” („White Fang”), a także trzech sezonów „Buffy – postrach wampirów” (Buffy the Vampire Slayer”). Za muzykę do tego drugiego przyznano mu nagrodę Emmy.


GARY JONES (kostiumy) ma na koncie nominację do Oscara. Najnowsze filmy, do których zaprojektował kostiumy to „Twarda sztuka” Garry’ego Marshalla z Jane Fonda, Lindsay Lohan i Felicity Hoffman oraz komedia „Na pewno być może” z Ryanem Reynoldsem, Rachel Wiesz i Anigail Breslin.

Wielokrotnie współpracował z Anną Roth – duet nominowano do Oscara za kostiumy do filmu „Utalentowany pan Ripley”. Inne filmy, przy których pracowali we dwoje to „Angielski pacjent”, „Sabrina” czy „Mambo Kings”.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2008: „Na pewno, być może” („Definitely, Maybe”)

2007: „Spider-Man 3”

2007: „Twarda sztuka” („Georgia Rule”)

2006: „Całe szczęście” („Just My Luck”)

2004: „Mama na obcasach” („Raising Helen”)

2004: „Spider-Man 2”

2002: „Boskie sekrety siostrzanego stowarzyszenia Ya-Ya” („Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood”)

2002: „Dwa tygodnie na miłość” („Two Weeks Notice”)

2001: „Pamiętnik księżniczki” („The Princess diaries”)



1999: „Utalentowany pan Ripley” („The Talented Mr. Ripley”)








©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna