Wygrać miłOŚĆ just wright



Pobieranie 85.4 Kb.
Data29.04.2016
Rozmiar85.4 Kb.
WYGRAĆ MIŁOŚĆ

JUST WRIGHT

Leslie Wright

QUEEN LATIFAH

Scott McKnight

COMMON

Morgan Alexander

PAULA PATTON

Lloyd Wright

JAMES PICKENS, JR.

Ella McKnight

PHYLICIA RASHAD

Janice Wright

PAM GRIER

Mark Matthews

LAZ ALONSO

Angelo Bembrey

MEHCAD BROOKS

Nelson Kaspian

MICHAEL LANDES

REŻYSERIA SANAA HAMRI

SCENARIUSZ MICHAEL ELLIOT

PRODUCENCI DEBRA MARTIN CHASE

QUEEN LATIFAH

SHAKIM COMPERE

ZDJĘCIA TERRY STACEY

SCENOGRAFIA NICHOLAS LUNDY

MONTAŻ MELISSA KENT

MUZYKA WENDY MELVOIN i

LISA COLEMAN

KONSULTACJA MUZYCZNA JULIA MICHELS

KOSTIUMY DAVID ROBINSON

Produkcja: Flavor Unit / Debra Martin Chase,

Fox Searchlight Pictures, Twentieth Century Fox, 2010
Barwny (Deluxe), szerokoekranowy

Czas projekcji: 101 min.



O FILMIE

„Wygrać miłość” to historia Leslie Wright (Queen Latifah) – fizjoterapeutki, która dostaje wymarzoną posadę i zaczyna współpracę z gwiazdą NBA, Scottem McKnightem (Common). Wszystko jest jak w bajce, aż Leslie zaczyna zakochiwać się w Scott’cie i musi wybrać między pracą swoich marzeń, a miłością. Z kolei Scott zaczyna się interesować przyjaciółką Leslie, Morgan (Paula Patton), która chętnie wyszłaby za bogatego sportowca. Czy Leslie już zawsze będzie tylko przyjaciółką, czy Scott wreszcie przejrzy na oczy? Miłosne gierki rozgrywają się tuż obok koszykarskich mistrzostw, a w komedii sportowo-romantycznej grają jedni z najbardziej charyzmatycznych współczesnych afro-amerykańskich artystów


Film wyreżyserowała Saana Hamrii („Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2”), scenariusz napisał Michael Scott („Brown Sugar”), a główne role zagrali Queen Latifah („Chicago”), Common („American Gangster”), Paula Patton („Deja Vu”), James Pickens Jr (serial „Chirurdzy”), Phylicia Rashad („Narodziny w słońcu”), Pam Grier (serial „Słowo na L”), Laz Alonso („Avatar”), Mehcad Brookes (serial „Czysta krew”), Michael Landes („Dzielnica Lakeview”). Obejrzymy w nim takie gwiazdy NBA jak Dwight Howard, Dwyane Wade, Rajon Rondo, Rashard Lewis, Bobby Simmons i Elton Brand. Film wyprodukowali Debra Martin Chase, Queen Latifah oraz Shakim Compere, M. Blair Breard, Gaylyn Fraiche i Jarrod Moses. Autorem zdjęć jest Terry Stacey, scenografem Nicholas Lundy, montażystką Melisa Kent, muzykę skomponowali Wendy Melvoin i Lisa Coleman, kierownictwo muzyczne powierzono Julii Michels, a kostiumy zaprojektował David Robinson.
Pomysł był prosty – opowiedzieć współczesną historię o Kopciuszku osadzoną w realiach świata zawodowej koszykówki. Queen Latifah i producent Shakim Compere rozbudowywali pomysł przez sześć lat. „Sztuka imituje życie. Latifah uważa, że jej losy przypominają historię Kopciuszka.” – tłumaczy Compere.

Wszystko zaczęło się w zakładzie fryzjerskim w Studio City na północ od wzgórz Hollywood. Właśnie tam Compere, prywatnie wieloletni przyjaciel Latify i jej wspólnik z Flavor Unit Entertainment, poznał scenarzystę, Michaela Elliota. „Powiedziałem mu, że jako dzieci grywaliśmy w kosza i mama Dany [prawdziwe imię Queen Latifah] wściekała się, że córka jest chłopczycą. Zaczęliśmy rozmawiać i powstał pomysł na scenariusz.” – wspomina Compere.

Miłość i koszykówka to świetna mieszanka. „Uwielbiam kosza. Moje ulubione filmy to… „Miłość i koszykówka” oraz „Mistrzowski rzut”. Główną bohaterką naszego filmu jest Leslie Wright – fanka kosza, która poznaje swojego ulubionego zawodnika z drużyny Nets, Scotta McKnighta. Scott zaprasza ją na imprezę, a ona przychodzi ze swoją przyjaciółką. Zaczynają się schody, bo koszykarz zaczyna się interesować nie Leslie, a Morgan…” – mówi Compere.

Queen Latifah szybko podchwyciła pomysł : „Nie trzeba było mnie namawiać. Uwielbiam koszykówkę i filmy opowiadające o tym, że przede wszystkim liczy się to, co mamy w środku. Istotność piękna wewnętrznego to motyw, do którego często wracam. Nasz film jest zabawny, stylowy i łączy ciekawe wątki. Pochodzę z New Jersey, więc możliwość współpracy z Netsami była dla mnie czymś niezwykłym.” – mówi nagrodzona Grammy raperka i piosenkarka, i zdobywczyni Oscara.

Latifah i Compere zwrócili się do producentki Debry Martin Chase, która pomogła w pracach nad scenariuszem. „Razem z Michaelem Elliotem rozwinęliśmy pomysł i powołaliśmy do życia bohaterów, którzy na szczęście zdobyli serce Dany i Shakima. To ciepły film o tym, by umieć dostrzec co jest w życiu najważniejsze i nie kierować się cudzymi opiniami lecz głosem serca.” – mówi Chase.

Queen Latifah była stworzona do roli Leslie. „Od początku uważała, że ten film to jej historia. Leslie to mądra kobieta, która wie kim jest i czego pragnie. Lubi swoją pracę i jest w niej dobra. Kupiła dom, ma cudowną rodzinę i przyjaciół.” – mówi Chase.

Chociaż Leslie jest niezależna i wiedzie dobre życie, brakuje jej miłości. „Zawsze była typem kumpeli. Nie poddaje się i wierzy, że spotka jego jedynego, ale póki co przelewa swoją miłość na koszykówkę”. – mówi Latifah.

Reżyser musiał idealnie połączyć wątki romantyczne z pełnymi akcji scenami sportowymi. Saana Hanri pracowała z Chase przy „Stowarzyszeniu wędrujących dżinsów 2” i kręciła teledyski dla takich artystów jak Prince, Sting i Mariah Carey.



„Pragnęliśmy, by film był romantyczny, wzruszający, ale i seksowny i trzymający w napięciu. Sannie udało się osiągnąć ten cel. Dzięki niej film jest taki, jaki chcieliśmy i do tego piękny wizualnie. Saana jest stworzona do tego, by stawać za kamerą.” – chwali reżyserkę Chase.

Hamri spodobał się pomysł połączenia komedii romantycznej z filmem o sporcie. „Wątki miłosne fantastycznie się komponują ze światem NBA. Żaden z tych aspektów nie został zaniedbany. Nowatorsko przedstawiliśmy klasyczne wątki, a oprócz cudownej historii miłosnej mamy świat zawodowych koszykarzy – kilku z nich nawet u nas zagrało.” – mówi reżyserka, która sama grała kiedyś w kosza : „Zależało mi na tym, by pięknie pokazać ruch. Nieważne, czy film opowiada tańcu, czy dowolnej dyscyplinie sportu – liczy się, by pokazać to wiarygodnie i plastycznie.”



Hamri szybko dogadała się z producentami i wypracowali wspólną wizję. „Sanaa doskonale rozumiała o co nam chodzi. Nie mieliśmy wielkiego budżetu, za to określoną wizję tego, jak film ma wyglądać. Sanaa już na pierwszym spotkaniu zrobiła na nas ogromne wrażenie – złapaliśmy z nią świetny kontakt i zaimponowała nam tym, jak bardzo chciała zrobić ten film. Wspaniale nam się pracowało.” – przekonuje Queen Latifah.

„Kiedy tylko przeczytałam scenariusz od razu wiedziałam, że Latifah zagra Leslie. Nie wyobrażam sobie, by ktoś inny zagrał tę rolę lepiej. Jest zabawna, bystra i zdolna. Rozumiałyśmy się niemal bez słów.” – mówi reżyserka, a inni twórcy podzielają jej zdanie : „Latifah jest cudowną, szczerą osobą. Znam ją od dwudziestu lat i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że sława w ogóle jej nie zmieniła. W tym chyba tkwi tajemnica jej sukcesu.” – mówi Compere.

Twórcy zapewniają, że film będący komedią romantyczną-sportową to świetna propozycja na randkę. „Faceci skupią się na wątkach związanych z koszykówką, a kobiety na historii miłosnej. To ciepła, zabawna historia, która zachwyci obie płcie.” – mówi Queen Latifah.



DRUŻYNA MARZEŃ

Kiedy główna rola trafiła do Queen Latify stało się jasne, że pozostali członkowie obsady muszą być równie charyzmatyczni. „Skompletowanie dobrej obsady to podstawa. Zależało mi na zatrudnieniu ludzi, którzy świetnie sprawdzą się w rolach i wytworzy się w nimi chemia – jeden ze składników magii kina.” – mówi reżyserka.

Scotta McKnighta, gwiazdę NBA i obiekt westchnień Leslie, zagrał uznany muzyk nie stroniący od aktorstwa – Common. Ma na swoim koncie role w „American Gangster”, „Nocnej randce” czy „Terminatorze: Ocalenie”. W „Wygrać miłość” zagrał pierwszą główną rolę w swojej karierze.

„Najtrudniej było znaleźć odtwórcę roli Scotta McKnighta. To męski, silny, a jednocześnie łaknący miłości. Szukaliśmy dobrego aktora, ale i sportowca, by wiarygodnie wypadł jako gwiazda NBA.” – mówi Chase i dodaje : „Wiele gwiazd starało się o udział w filmie – w tym Common, który okazał się być tym, kogo szukaliśmy.”

„Common jest fantastyczny!” – chwali kolegę Queen Latifah : „Rola Scotta nie była łatwa, ale świetnie się spisał. Pasował do niej fizycznie, bo jest przystojny i wysportowany, ale i emocjonalnie – to silny i jednocześnie łagodny facet. Wspaniale się z nim pracowało, bardzo mi imponował. Udział w filmie był wyczerpujący ze względu na liczne sceny sportowe, ale dzielnie im sprostał.”

„McKnight to fascynujący człowiek – z jednej strony sportowiec, a z drugiej fan twórczości Joni Mitchell. Kiedy tylko dowiedziałem się, że ten film powstaje, bardzo chciałem w nim zagrać. Opowiada o tym, co uwielbiam – miłości i koszykówce.” – mówi Common.

Muzyk i aktor wreszcie mógł się pokazać od innej strony. Do tej pory grał głównie w filmach akcji, takich jak „Wanted – ścigani” czy „As w rękawie”. „Tym razem musiałem pokazać wiele trudnych emocji, sprawdzić się w scenach romantycznych i jako koszykarz. Najlepiej zapamiętałem rzut za trzy punkty w meczu z drużyną Miami Heat. Czułem się jak prawdziwy zawodnik, emocje sięgały zenitu. Wszyscy mi kibicowali, to było niezwykłe.” – opowiada Common, który uważa, że sporo go łączy z Queen Latifah : „Oboje pochodzimy z getta, wychowywały nas matki. Dana odniosła sukces w muzyce po czym postanowiła spróbować swoich sił w aktorstwie. Na dodatek jest zodiakalną Rybą, jak ja! Często myślę sobie, że chciałbym, by ludzie wypowiadali się o mnie tak dobrze, jak o niej. To wspaniała artystka i kobieta. Szanuję ją i podziwiam.”



Common i Queen Latifah poznali się na początku lat dziewięćdziesiątych.
„Próbowałem zaistnieć w świecie hip-hopu i wystąpić na The New Music Seminar. Wszystko kręciliśmy i kiedy wpadliśmy na Queen Latifę poprosiliśmy, by pozdrowiła nas do kamery i choć nie miała pojęcia kim jesteśmy, zrobiła to. Wtedy jeszcze nie byłem znanym raperem tylko początkującym artystą. Latifah jest wyjątkowa – nagrywa jazz i hip-hop, gra w filmach, prowadzi rozdania nagród. To niezwykle utalentowana osoba.”
– mówi Common.

Compere przyznaje, że jest fanem Commona : „Siedzi w branży równie długo, jak Latifah i ja. Przez te wszystkie lata nasze drogi często się krzyżowały. Udało mu się przejść z muzyki do filmu, podobnie jak kilka lat wcześniej Latifie.”



Sanaa Hamri i Common poznali się w 2001 roku – kręciła teledysk do jego utworu „Come Close”. „Już wtedy doszliśmy do wniosku, że chcielibyśmy zrobić razem film i kiedy pojawił się pomysł na „Wygrać miłość” wiedzieliśmy, że to strzał w dziesiątkę. Sanaa namawiała mnie, bym zgłosił się na casting, w końcu się zgodziłem. Mój bohater gra na pianinie, jest zawodowym koszykarzem. Bałem się tego wyzwania, ale Sanaa ma w sobie taką charyzmę, że po prostu mnie nią zaraziła.” – mówi Common.

Reżyserka trzymała kciuki, by Common dał sobie radę ze scenami sportowymi. „Odkąd go znam wiedziałam, że mógłby spróbować sił w aktorstwie, ale ta rola była bardzo wymagająca. Kiedy wszedł na boisko i zobaczyłam go w akcji miałam wrażenie, że całe życie nie robił nic innego, tylko grał w kosza!”



Opowiedziana historia miłosna nie rozgrywa się bez perypetii – między Leslie i Scottem staje Morgan, przyjaciółka Leslie. „To sprytna, piękna kobieta, która mogłaby wiele osiągnąć, ale dochodzi do wniosku, że najlepiej będzie wyjść za bogatego faceta. Postanawia zdobyć Scotta, bo uważa, że małżeństwo zapewni jej dostatnie życie.” – mówi Chase.

Paula Patton, która zagrała Morgan tłumaczy dlaczego spodobała jej się ta rola : „W dzisiejszych czasach wciąż wychowuje się dziewczynki na „Kopciuszku” i „Śpiącej Królewnie”. Wiele kobiet czeka potem na księcia, które je ocali i zapewni cudowne życie. Nie każda z nas się do tego przyzna, ale w każdej tkwi coś z Morgan. Robimy kariery, realizujemy się na wielu płaszczyznach, ale w głębi ducha marzymy o rycerzu. Już nie boję się do tego przyznać.”



Kiedy poznajemy Morgan, dziewczyna nałogowo czyta poradniki, bo wierzy, że pomogą jej zdobyć to, o czym marzy - pieniądze, władzę i sławę. „Tak naprawdę jest niepewną siebie, zabieganą kobietą nie zdającą sobie sprawy z tego, że jest wartościowa. Wydaje jej się, że tylko u boku znanego, bogatego faceta będzie się liczyć.” – mówi Patton, która prywatnie przyjaźni się z Queen Latifą. „Dzięki temu na ekranie też widać chemię. Bez Pauli film nie byłby taki świetny. Jest zabawna, otwarta i szczera.” – mówi Latifah, a Paula dodaje : „Uwielbiamy się i świetnie bawiłyśmy się na planie. Reszta ekipy musiała nas czasem uspokajać, bo bez przerwy się śmiałyśmy i nie można było kręcić.”

Patton chwali też reżyserkę : „Sanaa pozwoliła mi pokazać mroczną stronę natury Morgan, dzięki niej nie bałam się eksperymentować. Udział w tym filmie był wspaniałym doświadczeniem. Jestem bardzo zadowolona z wykreowanej przez siebie postaci.”

Phylicia Rashad wcieliła się w matkę Scotta, Ellę. Kiedy pojawiła się na planie, ekipa zwariowała. Aktorka jest ikoną – zagrała Claire Huxtable, żonę Billa Cosby’ego w kultowym „The Cosby Show”. Jest też uznaną aktorką teatralną, a w 2004 roku została pierwszą Afro-Amerykanką, którą nagrodzono Tony Award – otrzymała ją za rolę w broadwayowskim „A Raisin in the Sun”.

„Kiedy do nas przyjechała pomyślałam tylko „O, rany, to pani Huxtable!”. Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani.” – mówi Comprere.

Common też wychowywał się na „The Bill Cosby Show”. „Trafiła mi się najlepsza z filmowych mam. Byłem speszony na myśl, że będę pracować z Phylicią Rashad, jedną z najwspanialszych współczesnych aktorek. Cenię ją jako artystkę i jako człowieka.”



Rashad zachwyciła się scenariuszem i uważa, że ma drugie dno. To komedia romantyczna, ale nie tylko. Pokazuje świat koszykówki od strony, która jest nam niedostępna – widzimy prywatne życie sportowców. Znam wielu koszykarzy i ich partnerki i zaręczam, że film jest wiarygodny.” – mówi aktorka.

Ella od początku woli Leslie od Morgan. „To urocza, zabawna dziewczyna z charakterem. Do tego szczera i po prostu dobra. Latifah świetnie wypadła w tej roli, bo jest równie wspaniała, jak jej bohaterka.” – dodaje Rashida.

Leslie ma cudownych rodziców (Pam Grier i James Pickens Jr.), ale jej relacja z matką nie jest idealna. „Leslie nie jest typem dziewczęcej kokietki, a jej matka to bardzo zmysłowa kobieta. Janice czuje się spełniona jako żona i matka i nie podoba jej się, że córka ma już 35 lat i jeszcze nie wyszła za mąż.” – mówi Chase.

Pam Grier była zachwycona swoją rolą. „Gdy dowiedziałam się, że mam zagrać matkę Queen Latify, byłam w siódmym niebie. Do tego urzekł mnie scenariusz – to współczesna bajka o Kopciuszku, piękna historia o rodzinie i miłości. Sama mam córki i Sanaa powiedziała, żebym śmiało korzystała ze swoich doświadczeń budując rolę Janice.” – mówi Pam i dodaje : „Przesłanie filmu jest ważne : bądź sobą, bo udając kogoś innego nie zdobędziesz prawdziwego szacunku, sympatii, ani miłości innych. Pokochaj siebie, a inni też to zrobią.”



Relacja Leslie i matki mogłaby być lepsza, za to z ojcem łączy ją prawdziwa przyjaźń. Pickens Jr ma na swoim koncie liczne udziały w takich produkcjach jak „Z archiwum X”, „Kancelaria adwokacka” czy „Chirurdzy”. „Niełatwo było namówić Jamesa na udział w filmie, bo zdjęcia miały się zacząć w tym samym czasie co kolejna seria „Chirurgów”. Całe szczęście, że powiedział „tak” – idealnie sprawdził się w roli ojca Leslie.” – mówi Chase.

„Lloyd to miły facet, który mimo upływy lat wciąż szaleńczo kocha żonę i martwi się o dobro córki. Kocha ją tak bardzo, że wciąż uważa ją za małą dziewczynkę potrzebującą jego pomocy. Ciągle jej powtarza, że jest piękna, mądra i wspaniała.” – mówi Pickens Jr. i dodaje, że praca na planie była bardzo organiczna : „Sanaa ma świetne oko. Kręci teledyski, więc jej styl pracy różni się od stylu innych reżyserów. Daje aktorom dużo swobody i prowadzi ich w tak delikatny sposób, że nawet nie zdają sobie z tego sprawy.”
ICH WŁASNA LIGA
Filmowcy postanowili zaprosić do współpracy NBA. „Aktorzy nosili koszulki z logo ligi - ich gra musiała być na najwyższym poziomie.” – mówi Mark Ellis, który odpowiada za sceny sportowe, które obejrzymy w filmie. „Kręcenie produkcji sportowych nie jest łatwo. Mimo, że wiadomo kto, i w którym momencie zrobi wsad, to pokazanie tego w piękny sposób jest trudny. Twórcom udało się uchwycić to, co w koszykówce najcudowniejsze.” – dodaje.

Hamri podeszła do koszykówki w sposób uczuciowy. „Mark pokazywał mi różne warianty gry w danej scenie, a ja wybierałam ten, który wydawał mi się najbliższy emocjom jakie przeżywali bohaterowie. Kiedy Scott wraca na boisko po przerwie związanej z problemami zdrowotnymi i boi się, że kolano tego nie wytrzyma, jesteśmy w stanie dostrzec te rozterki w tym, jak gra.” – tłumaczy reżyserka.

Ellisowi przyszło pracować z fanatyczkami koszykówki – Queen Latifą i Debrą Chase. „Latifah już pierwszego dnia powiedziała, że mam pokazać koszykówkę w jak najpiękniejszy sposób. Uwielbia tę dyscyplinę i zależało jej, by widzowie również pokochali ten sport. Kiedy kręciliśmy, bez przerwy zabierała nam piłkę, żeby porzucać do kosza. Jest w tym naprawdę niezła.” – mówi Mark.

Casting na zawodników odbył się w Nowym Jorku. „Stawiły się na nim setki ludzi, których potraktowaliśmy jak kandydatów do prawdziwej drużyny – daliśmy im niezły wycisk. W filmie zobaczycie ludzi, którzy mieli do czynienia z zawodową koszykówką – grali w NBA czy innych profesjonalnych ligach.” – mówi Elling.

Zorganizowana dwutygodniowy obóz sportowy, podczas którego aktorzy pracowali nad kondycją. Common od dziecka był otoczony koszykówką, bo jego ojciec grał w ABA (American Basketball Association – Amerykańskie Stowarzyszenie Koszykówki), a on sam podawał piłki zawodnikom Chicago Bulls. „Już jako dzieciak latałem za piłką. Nie miałem wielkiego talentu, za to byłem zdeterminowany i dużo trenowałem. Grałem, aż do końca ogólniaka. Marzyłem o grze w NBA, a dzięki temu filmowi udało mi się w jakimś sensie spełnić pragnienia.” – mówi Common i dodaje : „Przygotowując się do roli bardzo dużo ćwiczyłem, bo chciałem, by widzowie obserwowali Scotta McKnighta, a nie Commona. Mark zapewnił mi taki sam trening, jaki funduje zawodnikom NBA. Byłem wniebowzięty bo zawodowi sportowcy są dla mnie jak super-bohaterowie. Odpowiedni trening sprawi, że niemal każdy będzie dobrze grał, ale żeby robić to z gracją i być wybitnym – to mogę tylko super-jednostki.”

„Gdyby widzowie nie uwierzyli, że Scott to zawodowy gracz, film zrobiłby klapę. Ludzie muszą zżyć się z bohaterami, uznać ich za wiarygodnych. Nie boję się, że coś wypadło nie autentycznie, bo Common wspaniale się spisał.” – mówi Ellis.

Common podkreśla, że równie istotne było zakolegowanie się z pozostałymi graczami drużyny : „Nie wiedzieli czego się po mnie spodziewać. Aktor wkroczył na boisko, czyli do ich naturalnego środowiska. Musiałem zdobyć ich szacunek i ciężko pracować.” Ellis potwierdza te słowa : „Dawał z siebie wszystko, przychodził pierwszy i wychodził ostatni. Codziennie dziękował zawodnikom za zaangażowanie.”



W filmie zobaczymy między innymi Bobby’ego Simmonsa Jr, który spotkał się z już z Commonem na boisku. „Obaj pochodzimy z Chicago i grywaliśmy kiedyś w Simeon High School. Z początku nie szło mu najlepiej, ale lubił grać i dawał z siebie wszystko i szybko się rozkręcił.” – mówi Simmons Jr.

Zawodowi koszykarze chwalą twórców za to, że wiarygodnie pokazali realia gry. „Obie drużyny świetnie się spisały. Zobaczycie Dwighta Howarda, Rasharda Lewisa, Bobby’ego Simmonsa Jr, mnie.” – mówi Dwayne Wade i dodaje : „Wspaniale się bawiliśmy, a jednocześnie graliśmy tak, jakby to były prawdziwe rozgrywki.” Film jest autentyczny, bo wystąpili w nim profesjonalni zawodnicy. „To niewiarygodne – namówiliśmy do współpracy najlepszych z najlepszych! Nie udałoby się, gdyby nie dwoje wielkich fanów koszykówki – Queen Latifah i Shakim Compere.Shakim po prostu zadzwonił do Dwighta Howarda i Dwayne’a Wade’a i spytał co powiedzą na udział w filmie. A oni się zgodzili.” – mówi Chase.



„Nie jestem fanem, tylko fanatykiem! W filmie zagrali moi ulubieni zawodnicy.” – dodaje Compere.

Dwayne Wade, zawodnik drużyny Miami Heat i zdobywca złotego medalu na olimpiadzie w Pekinie, uwielbia dobre kino : „Z przyjemnością chodzę na produkcje, w których gra Queen Latifah. Jest cudowna!” – mówi koszykarz i chwali kolegę z planu : „Common świetnie wypada na tle innych aktorów, którzy grali koszykarzy. Gra z prawdziwą gracją.”



Jedną z najważniejszych scen w filmie jest ta, w której Leslie namawia Scotta, by udał się na pielgrzymkę do nowojorskiego Rucker Park. To boisko do streeballa znajdujące w Harlemie. Zaczynało tam wielu fantastycznych zawodników, których teraz oglądamy w NBA.

„Kiedy słyszę „Rucker” natychmiast myślę o streetballu. Od tego zaczęła się nasza miłość do kosza. Cieszę się, że to miejsce wciąż tętni życiem i grają na nim kolejne pokolenia zawodników. Panuje tam niesamowita atmosfera.” – mówi Wade.

Wszyscy, którzy interesują się koszykówką, wiedzą czym jest Rucker Park. „To serce nowojorskiej koszykówki. W latach siedemdziesiątych zawodowi gracze zbierali się tam latem, trenowali, wymyślali nowe kroki. Nie ma to jak Rucker.” – mówi Ellis.

Sanaa Hamri i Michael Elliot wykorzystali Rucker Park, żeby przypomnieć Scottowi od czego zaczynał i zainspirować go do powrotu do gry. „Bardzo chciałam, by w filmie nie zabrakło elementu streeballowego. Razem z Mike’em uznaliśmy, że pokażemy szerszej publiczności skąd się wywodzi nowojorski streetball. Kiedy Scott jedzie tam za namową Leslie przypomina sobie od czego zaczynał, jak wiele udało mu się osiągnąć i uświadamia sobie, że nie chce tego zaprzepaścić.” – mówi reżyserka.

Żeby drużyna okazała się zwycięska, między zawodnikami muszą być chemia, komunikacja i wspólne cele. Obsada i ekipa „Wygrać miłość” zdecydowanie jest zwycięską drużyną. Reżyserka wierzy, że widzom spodoba się wzruszająca, ciepła historia, w której nie brakuje realistycznych scen sportowych.



„Postawiliśmy na realizm, choć komediom romantycznym często zarzuca się jego brak. Dla nas wszystkich ważne było to, by dopracować najważniejsze wątki – zarówno ten sportowy, jak i miłosny musiały być autentyczne. Sądzę, że osiągnęliśmy cel.” – mówi z zadowoleniem reżyserka, Sanaa Hamri.
O OBSADZIE

QUEEN LATIFAH (Leslie Wright) to uznana raperka, piosenkarka i aktorka. Prócz tego ma własną linię kosmetyków, angażuje się charytatywnie.

W ostatnich latach odniosła ogromny sukces i jest pierwszą artystką hip hopową, która otrzymała własną gwiazdę w hollywoodzkiej alei sław. Na koncie ma nominację do Oscara, Złotego globu i SAG – za rolę Mamy Morton w „Chicago”. Zagrała w takich filmach, jak „Wszystko się wali” („Bringing Down the House”), czy „Barbershop 2: z powrotem w interesie” („Barbershop 2: Back In Business”).

10 marca 2007 stacja HBO wyemitowała film „Life Supoprt”. Queen Latifah gra w nim główną rolę, była też producentką wykonawczą. Krytycy bardzo dobrze ocenili jej występ, nominowano ją do Emmy, nagrodzono Złotym Globem i nagrodą SAG.

Do najnowszych produkcji z jej udziałem należą „Skok na kasę” („Mad Money”) z Katie Holmes i Diane Keaton, „Lakier do włosów” („Hairspray”), „Ostatnie wakacje” („Last Holiday”), a także „Salon piękności” („Beauty Shop”), który także wyprodukowała. Pojawiła się także w „Przypadku Harolda Cricka” („Stranger Than Ficiton”) z Emmą Thompson i Willem Ferrellem oraz użyczyła głosu w „Epoce lodowcowej” („Ice Age”).

Mimo rozwijającej się kariery aktorskiej, nie zapomniała o muzyce. W 2007 roku wydała płytę zatytułowaną „Trav’llin Light”, którą nominowano do nagrody Grammy. Jej poprzedni album („The Dana Owens Album”) otrzymał status platynowej płyty i składał się z klasyków wybranych przez samą Latifah.

Jest jedną z najbardziej szanowanych raperek. Debiutowała w 1989 roku płytą „All Hail the Queen”, która wytyczyła standardy dla innych raperek. Jest wzorem i inspiracją dla innych artystek gatunku hip hop, czy r’n’b. Czterokrotnie nominowano ją do Grammy, otrzymała tę statuetkę w 1994 roku. W ramach the Sugar Water Festival występowała w całych Stanach, razem z Erykah Badu i Jill Scott.

Wraz ze swoim partnerem, Shakimem Comperem założyła Flavor Unit Entertainment. Firma działa w New Jersey i zajmuje się produkcją filmową. Zrealizowała takie filmy, jak „Wszystko się wali” („Bringing Down the House”), „Salon piękności” („Beauty Shop”), czy „Piknik” („The Cookout”).

Na małym ekranie można było oglądać Latifah w serialu „Living Single” – od niego zaczęła się jej kariera aktorska.

Na dużym ekranie zadebiutowała w „Malarii” („Jungle Fever”) Spike’a Lee. Na koncie ma udział w „Desperatkach”, za które nominowano ją do Spirit Award; zagrała także w „Pełni życia” („Living Out Loud”) z Helen Hunt i Dannym DeVito oraz „Kolekcjonerze kości” („The Bone Collector”) Philipa Noyce’a z Denzelem Washingtonem.

Queen Latifah napisała także książkę o samoocenie – „Ladies First: Revelations of a Strong Woman”.

Jej matka założyła Lancelot H. Owens Scholarship Foundation, Inc. zajmujące się przyznawaniem stypendiów naukowych nieuprzywilejowanej młodzieży. Latifah zasiada w radzie.
COMMON (Scott McKnight) to zdobywca Grammy, który na dużym ekranie debiutował w dokumencie muzycznym „Dave Chapelle’s Block Party” z 2006 roku. W 2007 roku zagrał w „Asie w rękawie” z Jeremym Pivenem, Benem Affleckiem, Alicią Keys i Ryanem Reynoldsem. Można było go oglądać m.in. w „Królach ulicy” i „American Gangster”.

Zanim zaczął grać stał się jednym z najbardziej poetyckich i uznanych hip-hopowych tekściarzy. Nagrał osiem płyt, współpracował między innymi z Kanye Westem i Pharrellem. Jego najnowszy album będzie nosił tytuł „The Believer”.

Założył Common Ground Foundation, która pomaga nieuprzywilejowanej młodzieży. Odwiedza też uczelnie i przemawia do młodych ludzi (m.in. w California University of Pennsylvania czy University of Memphis).

Jest autorem książek dla dzieci, w których opisuje kulturę hip-hopową.


WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: Terminator: Ocalenie (Terminator Salvation)

2008: Wanted - Ścigani (Wanted)

2008: Królowie ulicy (Street Kings)

2007: American Gangster

2006: As w rękawie (Smokin' Aces)


PAULA PATTON (Morgan Alexander) ma na koncie role u boku Willa Smitha w „Hitchu – najlepszym doradcy przeciętnego faceta” („Hitch”), Jasona Stathama w „London” i członka zespołu Outkast, Andre Benjamina w „Idlewild”. Ostatnio wystąpiła w „Deja vu” Tony’ego Scotta z Denzelem Washingtonem w roli głównej.

Dorastała w Los Angeles, uczęszczała do Hamilton School for the Performing Arts, ukończyła prestiżową USC Film School. Wystąpiła w dokumencie „The ride” stacji PBS (jako obiecujący filmowiec), była producentem programu nadawanego przez Discovery Chanel – „Medical diaries”

Zagrała w takich filmach jak „Lustra” z Kieferem Sutherlandem, „Idlewild” z muzykami z zespołu Outkast, Andre Benjaminem i Antwanem Pattonem, „Najważniejszym głosie” z Kevinem Costnerem czy „Hej, Skarbie” na podstawie powieści Sapphire.
JAMES PICKENS, JR. (Lloyd Wright) pochodzi z Ohio, a karierę zaczynał w Karamu House – najstarszym afro-amerykańskim teatrze w Stanach Zjednoczonych. Po przyjeździe do Nowego Jorku wystąpił m.in. w „A Soldier’s Play” Charlesa Fullera u boku Denzela Washingtona i Samuela L. Jacksona. Był też członkiem Circle Rep/Steppenwolf Theatre Company.

Na początku lat dziewięćdziesiątych przeniósł się na Zachodnie Wybrzeże i zaczął karierę telewizyjną i filmową. Wystąpił w takich filmach jak „Traffic” Stevena Soderbergha, „Nixon” Olivera Stone’a, „Senator Bulworth” Warrena Beatty’ego i kilku filmach Barry’ego Levinsona – „Uśpionych”, „Kuli”, „Smaku wolności” i „Jimmym Hollywoodzie”.

Na małym ekranie można było go oglądać w „Kancelarii adwokackiej”, „Z archiwum X”, „Pohamuj entuzjazm”, „Sześciu stopach pod ziemią”, a przede wszystkim „Chirurgach”, w których gra od sześciu lat.

Wciąż współpracuje z teatrami, m.in. innymi swoim ukochanym Karamu House.


PHYLICIA RASHAD (Ella McKnight) pochodzi z Teksasu, studiowała na wydziale sztuk pięknych na Howard University.

Niedawno wystąpiła w „Gem of the Ocean” wystawianej przez Seattle Repertory Theatre, prócz tego ma na swoim koncie liczne występy na Broadwayu, a także w takich teatrach jak NYSF Public Theatre, Lincoln Center, Alliance Theatre czy Huntington Theatre.

Największą popularność przyniosła jej rola Claire Huxtable w „The Cosby Show”, za którą dostała dwie nominacje do nagrody Emmy i otrzymała dwie People’s Choice Awards.

Wystąpiła w takich filmach jak „Once Upon A Time When We Were Colored” Tima Reida, „Ucieczka z Edenu” z Sydneyem Poitierem, „Loving Jezebel” Kwyna Badera i „Wizyta” Jordana Walkera Pearlmana.

Na małym ekranie można było ją oglądać w „Narodzinach w słońcu”, „The Old Settler”, „Jailbirds” czy serialach „Dotyk anioła”, „Magia sukcesu” i „Świry”.

Angażuje się w akcje charytatywne, współpracuje z PRASAD Project i Broadway Inspirational Voices.

Takie uczelnie jak Morris Brown College i Clark University przyznały jej honorowe tytuły naukowe. Otrzymała też Dorothy L. Height Dreamaker Award i Muse Award.
PAM GRIER (Janice Wright) zaczynała karierę w latach siedemdziesiątych XX wieku, jest ikoną kina blaxploitation. Zagrała w takich kultowych pozycjach jak „Cofty”, „Foxy Brown” i „Sheba Baby”. Wróciła na ekrany w latach dziewięćdziesiątych rolą w „Jackie Brown” Quentina Tarantino – otrzymała nominacje do Złotego Globu, SAG Award i NAACP.

Wystąpiła w takich filmach jak „Duchy Marsa”, „Trzecia rano”, „Ucieczka z Los Angeles”, „Cukiereczek”, „Marsjanie atakują!”. Użyczyła głosu postaci Kleopatra w filmie „Scooby Doo III: The Curse of Cleopatra”. Na małym ekranie można było ją oglądać m.in. w serialu „Słowo na L”.


LAZ ALONSO (Mark Matthews) został umieszczony na liście „Top Ten Actors to Watch in 2009” magazynu „Variety”. Niedługo będzie można go oglądać w „Straw Dogs” Roda Luriego, a jego najnowsza rola to Tsu Sety w „Avatarze” Jamesa Camerona. ostatnio wcielił się w czarny charakter w „Szybko i wściekle”, wystąpił także w „Cudzie w wiosce Sant Anna” Spike’a Lee i niezależnym filmie „Por Vida”, gdzie wystąpił u boku Danny’ego Glovera i Snoop Dogga.

Pochodzi z Waszyngtonu; ukończył prestiżową Howard University School of Business. Po studiach pracował na Wall Street, ale w końcu postanowił spróbować swoich sił w aktorstwie, które zawsze było jego pasją. Zaczął uczęszczać na zajęcia z aktorstwa, pierwsze kroki w zawodzie stawiał w Nowym Jorku.

WYBRANA FILMOGRAFIA:

2009: Szybko i wściekle (Fast & Furious)

2009: Por vida

2008: Cud w wiosce Sant Anna (Miracle at St. Anna)

2007: Sadysta (Captivity)

2007: Krok do sławy (Stomp the Yard)

2007: Te święta (This Christmas)

2007: Mano

2005: Constantine

2005: Zaduszki (All Souls Day: Dia de los Muertos)

2005: Jarhead: Żołnierz piechoty morskiej (Jarhead)

2002: Karzeł 6: Powrót do dzielnicy (Leprechaun: Back 2 tha Hood)

2002: Summer G (G)

2000: Stracone nadzieje (Disappearing Acts)


MEHCAD BROOKS (Angelo Bembrey) właśnie został obsadzony w pilotażowym odcinku „Generation Y” stacji ABC, wystąpił też w serialach „The Deep End” i „Czysta krew”, można było go też oglądać w „Gotowych na wszystko” (wcielił się w syna bohaterki granej przez Alfre Woodard).

Chris Carter obsadził go w 2008 roku w filmie „Fencewalker”, co odbiło się szerokim echem. Brooks wystąpił w takich filmach jak „W dolinie Elah”, „Droga sławy” czy „Tygrysi rejs”.

Dorastał w Teksasie, dla aktorstwa porzucił sport – grał w koszykówkę, a także football i baseball. Dostał się na Yale University, ale wybrał University od Southern California ze względu na znajdującą się tam prestiżową School of Cinema-Television.

Można go oglądać na dużym i małym ekranie – m.in. w serialach „Boston Public”, „Dowody zbrodni”, „One on One”.


MICHAEL LANDES (Nelson Kaspian) jest znany głównie z roli w serialu „the Wedding Bells” Davida E. Kelly’ego, najnowsze filmy z jego udziałem to „Possesion” i „Homecoming”.

Przez dwa lata mieszkał w Londynie, gdzie pracował w telewizji i na West Endzie. Wystąpił m.in. w serialu „Love Soup” produkowanym przez BBC.

Amerykański widzowie oglądają go od dawna – zaczynał od roli w serialu „Cudowne lata”, gdzie wcielał się w chłopaka Winnie Cooper. Od tamtej pory zagrał m.in. w „Rodzinie Torkelsonów”, „Nowych przygodach Supermana”, „Kryminalnych zagadkach Las Vegas” czy „Zaklinaczu dusz”.

Na dużym ekranie można było go oglądać w „Oszukać przeznaczenie 2”, „Wojnie Harta:, „Sposobie na bezsenność” i „Dzielnicy Lakeview”.


O TWÓRCACH

SANAA HAMRI (reżyseria) to uznana twórczyni, której pracę doceniają zarówno krytycy, jak i widzowie. Zadebiutowała komedią romantyczną „Coś nowego”, w której wystąpili Sanaa Lathan i Simon Baker, później nakręciła „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2” z Americą Ferrarą, Blake Lively, Amber Tamblyn i Alexis Bledel.

Urodziła się w Maroku, studiowała w Nowym Jorku. Zaczynała od kręcenia reklam i teledysków – współpracowała z takimi artystami jak Prince, Notorious BIG, Diddy, Nelly, Usher, Pharrell, Mariah Carem, Mary J Blige. Za teledysk do piosenki „Little Things” Indii Arie otrzymała NAACP Image Award.

Na swoim koncie ma reżyserię odcinków takich seriali, jak „Gotowe na wszystko”, „Bracia i siostry” i „Uwaga, faceci!”.


MICHAEL ELLIOT (scenariusz) całe życie walczył z przeciwnościami losu. Będąc w liceum rzucił szkołę i znalazł się na filadelfijskich ulicach, był bezdomny. Dziś ma czterdzieści trzy lata i jest jednym z najbardziej uznanych afro-amerykańskich scenarzystów. Zaczął karierę w 1997 roku , mając do wyboru powrót do Nowego Jorku i próbę przebicia się w Los Angeles, wybrał to drugie. Pracował u Seana „Diddy’ego” Combsa, odkupił od niego laptopa i zaczął się uczyć pisania scenariuszy. Po trzynasty miesiącach sprzedał swój tekst jednej z dużych wytwórni.

Przez kolejne dwanaście lat napisał scenariusze do takich produkcji jak „Carmen : Hiphopera”, „Brown sugar”, „Magiczne buty” czy „Wifey”.

Prowadzi stronę WritersLittleBlackBook.com i The Ladder: Produced Screenwriters Helping Aspiring Screenwriters, największą grupę na Facebooku poświęconą scenopisarstwu.
DEBRA MARTIN CHASE (produkcja) jest prezesem Martin Chase Productions, która działa w ramach Walt Disney Company od dziewięciu lat. Wyprodukowała takie filmy jak „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2”, „Dziewczyny Cheetah”, „Pamiętnik księżniczki”, „Kopciuszek”.

Ukończyła prawo na Uniwersytecie Harvarda, trafiła na listę „50 Power Brokers in Hollywood”. „Ebony Magazine” umieścił ją pośród stu pięćdziesięciu najbardziej wpływowych Afro-Amerykanów w Ameryce.


SHAKIM COMPERE (produkcja) jest wspólnikiem Queen Latify, razem prowadza Flavor Unit Entertainment (FUE). Weteran przemysłu muzycznego, od kilku lat podbija rynek filmowy. Wyprodukował takie filmy jak „Perfect Holiday”, „Salon piękności” czy „Who’s Your Caddy?”, a także „Life Support” za rolę w którym Queen Latifah otrzymała Złoty Glob. FUE właśnie podpisało umowę z BET – powstaną filmy „The Cookout 2” i „Let’s Stay Together”.
TERRY STACEY (zdjęcia) studiował na University of Manchester, a w latach osiemdziesiątych przyjechał do Nowego Jorku, by być fotografem i muzykiem. Pracował w The Collective for the Living Cinema, gdzie kręcił krótkometrażówki. Zjeździł z kamerą Amerykę Południową, a potem wrócił do Anglii gdzie współpracował z twórcami filmów dokumentalnych.

Wyreżyserował sporo krótkometrażówek, do których napisał też scenariusze – m.in. „Bad Liver & Broken Heart”, które nagrodzono w 1995 roku na Festiwalu Filmowym w Berlinie.

Współpracował z takimi twórcami, jak Peter Berg, Curtis Hanson, Greg Motola, Lasse Hallstrom i Robert Pulcini.

Od 2009 roku jest członkiem American Society of Cinematoraphers.


NICHOLAS LUNDY (scenografia) był trzykrotnie nominowany do Art Directors Guild Award – za scenografię do filmów „American Gangster”, „Infiltracja” („The Departed”) i „Amistad”. Pracował przy takich filmach, jak „Droga do szczęścia” („Revolutionary Road”), „Ghost Town”, „Mów mi Dave” („Mów mi Dave”), „Pieśniarz” („El Cantatnte”), „Dark Water - fatum” („Dark Water”), czy „Kinsey”. Na koncie ma także scenografię do filmów „Donniego Brasco”, „I.Q” i „Burzę lodową” („The Ice Storm”).
MELISSA KENT (montaż) współpraca z Sanaą Hamri już trzy razy – przy „Stowarzyszeniu wędrujących dżinsów 2”, „Coś nowego” i teraz przy „Wygrać miłość”.

Odpowiada za montaż takich filmów, jak „Cztery gwiazdki”, „narodziny w słońcu”, „Przekleństwa niewinności”, „Piękna i szalona” czy „Supernowa”.


M. BLAIR BREARD (koprodukcja) to producent, który zaczynał karierę w przemyśle filmowym od współpracy z Johnem Saylsem. Od tamtej pory pracował z różnymi twórcami – między innymi Mary Harron, Louisem C.K. Pracował głównie przy filmach niezależnych, m.in. kultowym „Pootie Tang”.

Obecnie pracuje przy serialu „Louie” Louisa C.K’a. Wcześniej pracował przy takich produkcjach jak „Wanted : Ścigani”, „Notorious” i „Guru miłości”.


GAYLYN FRAICHE (koprodukcja) ukończyła University of Texas i trzy tygodnie po odebraniu dyplomu przeniosła się do Los Angeles, by zacząć karierę w przemyśle filmowym. Pracowała m.in. przy serialu „Johny Bago” stacji CBS, współpracowała z takimi producentami jak Peter Seaman, Jeffrey Price, Robert Zemeckis, Frank Marshall i Steve Starkey.

Pierwszy film pełnometrażowy, przy którym pracowała, to „Dzika rzeka” Curtisa Hensona. Pracowała też przy „Tajemnicach Los Angeles” i „Dziwne dni”.

W 1996 roku zaczęła pracować w Castle Rock Pictures. Potem przeniosła się do Martin Chase Productions.
JARROD MOSES (koprodukcja) współpracuje z Queen Latifą i Shakimem Compere’em od dziesięciu lat, a w przemyśle filmowym działa niemal dwa razy dłużej. Jest prezesem United Entertainment Group (UEG), jednej z największych firm reklamowych na świecie.

Zręcznie połączył świat filmu i telewizji ze światem reklamy. Współpracuje z takimi markami jak Emmy, Tellys, Platinum Records, Cannes Lions, Effies i ABAs. Zasiada w radzie Festiwalu Filmowego w Hamptons.


WENDY MELVOIN i LISA COLEMAN (muzyka) to duet działający w Los Angeles od lat osiemdziesiątych. Zaczynały od gry w kapeli Prince & the Revolution. Nagrały razem pięć płyt, potem zaczęły tworzyć muzykę do filmów i telewizji. Skomponowały muzykę do takich produkcji jak „Niebezpieczne umysły”, „Przepis na życie”, „Coś nowego”, a także seriali „Siostra Jackie” czy „Herosi”.

Dziewczyny zdobyły za swoje kompozycje takie nagrody jak ASCAP i Black Reel Award.

Znają się od dziecka, obie pochodzą z muzykalnych rodzin. Ojciec Wendy przewodniczył National Academy of Recording Arts and Sciences (NARAS), a ojciec Lisy był popularnym muzykiem sesyjnym.

Artystki współpracowały z takimi muzykami jak Joni Mitchell, Sheryl Crow, Eric Clapton, Neil Finn, Seal i Grace Jones.

W 2009 roku wyszła ścieżka dźwiękowa z muzyką z serialu „Herosi”, a rok później płyta z muzyką z serialu „Siostra Jackie”.
JULIA MICHELS (kierownictwo muzyczne) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu lat. Najnowsze filmy, przy których współpracowała, to „Seks w wielkim mieście 2”, „Ramona i Beezus”, „Dziennik cwaniaczka”, „Wielki Mike: The Blind Side” i „Samotny mężczyzna”. Pracowała przy takich produkcjach, jak „Marley i ja”, „Stowarzyszenie wędrujących dżinsów 2” i „Diabeł ubiera się u Prady”.

Była wice-prezesem działu muzycznego w MGM Pictures, a także wice-prezesem działu soundtracków w EMI Records. Pracowała też w Twentieth Century Fox i Capitol Records. Nadzorowała prace nad ścieżkami dźwiękowymi do takich filmów, jak „Daredevil”, „Siostrzyczki”, „Sposób na blondynkę”, „Buntownik z wyboru” czy „Ten pierwszy raz”.


DAVID ROBINSON (kostiumy) pracuje w przemyśle filmowym już prawie dwadzieścia lat. Pracował przy takich filmach, jak „Amityville” („The Amityville horror”), „Wyznania małoletniej gwiazdy” („Confessions of a Teenage Drama Queen”), „Lizzie McGuire” („The Lizzie McGuire Movie"), „Zoolander”, „Pollock”, „To musisz być ty” („It Had to be You”), „Joe Black” („Meet Joe Black”), „Donnie Brasco”, „I Shot Andy Warhol”, „Przetrwać w Nowym Jorku” („The basketball diaries”) i „Blef” („The Hoax”). Jest autorem kostiumów do takich seriali jak „Szminka w wielkim mieście”, „Taking Chance” i „Mary and Rhoda”.









©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna