RARR/BZ/8490/2014
Rzeszów, 2014.11.20
Wyjaśnienia nr 1 treści siwz ZP 49/2014/CZP
Zamawiający: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Dotyczy:
zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego nr w RARR S.A. ZP 49/2014/CZP na wykonanie zamówienia pod nazwą:
Budowa Budynku Hali nr 4 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną realizowana w ramach projektu pn.: „Rozbudowa Inkubatora Technologicznego wraz z Centrum Obsługi Podkarpackiego Parku Naukowo – Technologicznego – III etap PPNT”.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) RARR S.A. przekazuje treść zapytań i wyjaśnień do siwz oraz uzupełnienia.
1)
Treść pytania:
W związku z ogłoszonym przetargiem prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:
1. Z uwagi na brak w SIWZ, w Przedmiarach i Części Graficznej specyfikacji klimatyzacji oraz podanych wydajności chłodniczych dla poszczególnych pomieszczeń, prosimy aby Projektant uzupełnił Projekt Klimatyzacji o schematy hydrauliczne, sterownia i transmisji oraz zasilania z podaniem wydajności chłodniczych.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu.
2)
Treść pytania:
W związku przygotowywaniem oferty przetargowej na zad j.w proszę o uzupełnienie dokumentacji wykonawczej o n/w:
1.Instalacja klimatyzacji:
- w związku z brakiem w SIWZ, przedmiarach i części graficznej specyfikacji klimatyzacji oraz podanych wydajności chłodniczych dla poszczególnych pomieszczeń, prosimy aby Projektant uzupełnił Projekt Klimatyzacji o schematy hydrauliczne, sterownia i transmisji oraz zasilania z podaniem wydajności chłodniczych- pozwoli to na prawidłowa wycenę urządzeń jak i całej instalacji klimatyzacji.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
W związku z przystąpieniem do przetargu na budowę „Budynku Hali nr 4 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną" zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie następujących niejasności/braków w projekcie:
3)
Treść pytania:
Brak możliwości pobrania projektu budowlanego ze strony internetowej wskazanej przez Zamawiającego. Proszę o ponowne zamieszczenie projektu.
Odpowiedź:
Od dnia 30 października 2014 r. jest możliwość pobrania projektu budowlanego ze strony internetowej wskazanej przez zamawiającego.
Nie ma potrzeby ponownego zamieszczania projektu na stronie internetowej.
4)
Treść pytania:
Proszę o przesłanie kart katalogowych central wentylacyjnych, agregatów skraplających i klimatyzatorów oraz sprężarki.
Odpowiedź:
W projekcie podano parametry urządzeń.
5)
Treść pytania:
Proszę o określenie standardu ceramiki i armatury sanitarnej.
Odpowiedź:
Przybory sanitarne porcelanowe zamontować od jednego producenta, wyroby z porcelany białej, umywalki ścienne 55*42cm, Umywalki nadblatowe owalne 60*45*14.
6)
Treść pytania:
Proszę o zamieszczenie przedmiarów na stronie w rozszerzeniu *ath oraz dokumentacji projektowej z rozszerzeniem DWG. Pozwoli to na szybsze przygotowanie oferty.
Odpowiedź:
Przedmiarów w formacie .ath i plików DWG nie udostępniamy.
7)
Treść pytania:
Proszę o informację czy wskazane w opisie architektury w punktach 7.77, 7.78, 7.79, 7.80, 7.81 wyposażenie należy ująć w ofercie. Jeżeli tak proszę o podanie zestawienia i specyfikacji elementów wyposażenia. Niemożliwa jest wycena wyposażenia i dobranie tych elementów na etapie realizacji. Mogą wystąpić zbyt duże rozbieżności pomiędzy przyjętymi rozwiązaniami a wskazanymi przez Zamawiającego na etapie realizacji zadania.
Odpowiedź:
Wyposażenie nie ujmować w ofercie.
8)
Treść pytania:
Proszę o informację czy dostawa i montaż pojemników na odpady wchodzi w zakres oferty.
Odpowiedź:
Dostawa i montaż pojemników wchodzi zakres oferty.
9)
Treść pytania:
Proszę o przesłanie szczegółowego zestawienia elementów klimatyzacji tj. jednostek wewnętrznych i zewnętrznych wraz z podaniem parametrów technicznych umożliwiających dobór urządzeń lub też podanie według jakiego systemu zaprojektowano instalację ponieważ obecne zapisy w projekcie nie pozwalają na wykonanie odpowiedniej wyceny instalacji.
Odpowiedź:
Dla pomieszczeń laboratorium należy stosować wentylatory chemoodporne - wciąg z dygestorium, z szaf na chemikalia i okapu.
Pozostałe wentylatory zostały zaprojektowane w wykonaniu standardowym.
Wielkości wentylatorów zostały określone w przedmiarze robót i w cz. graficznej opracowania.
Dane charakterystyczne:
wentylator dla pom. 141-142-143 q= 145 m3/h, DP= 150 Pa
wentylator dla pom. wc 109-208 q= 100 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. wc 117-215-308 q= 415 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. wc 115-213-306 q= 300 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. 114b q= 3500 m3/h, DP= 150 Pa
wentylator dla pom. 114c q= 3500 m3/h, DP= 150 Pa
laboratorium - wyciąg z dygestorium (z falownikiem) w wykonaniu chemoodpornym - q= 1100 m3/h, DP= 250 Pa
laboratorium - wyciąg z szafy i okapu w wykonaniu chemoodpornym - q= 270 m3/h, DP= 150 Pa.
10)
Treść pytania:
W związku z dużą złożonością tematu oraz krótkim terminem, który pozostał na przygotowanie oferty zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert na dzień 28.11.2014r.
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
11)
Treść pytania:
Projekt Wykonawczy Wentylacja i Klimatyzacja:
-Z uwagi na brak w SIWZ w Przedmiarach i Części Graficznej specyfikacji klimatyzacji oraz podanych wydajności chłodniczych dla poszczególnych pomieszczeń, prosimy aby Projektant uzupełnił Projekt Klimatyzacji o schematy hydrauliczne, sterownia i transmisji oraz zasilania z podaniem wydajności chłodniczych.
Odpowiedź:
Projekt został uzupełniony o szczegóły wykonania instalacji klimatyzacji i wentylacji wraz doszczegółowieniem charakterystycznych parametrów.
W części rysunkowej podano dane szczegółowe przyjętego systemu klimatyzacji wraz ze schematami hydraulicznymi przyjętego systemu.
Uzupełnienie - Rys5.1-10-Rys5.1-17.
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu.
12)
Treść pytania:
Brak dobranych urządzeń klimatyzacyjnych. Prosimy o uzupełnienie
Odpowiedź:
Projekt został uzupełniony o szczegóły wykonania instalacji klimatyzacji i wentylacji wraz doszczegółowieniem charakterystycznych parametrów.
W części rysunkowej podano dane szczegółowe przyjętego systemu klimatyzacji wraz ze schematami hydraulicznymi przyjętego systemu.
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
13)
Treść pytania:
Brak specyfikacji elementów wentylacyjnych lub opisów na rysunkach określających typ/wielkość. Prosimy o uzupełnienie
Odpowiedź:
Charakterystyczne dane przyjętych elementów wentylacji zostały pokazane w cz. rysunkowej z podaniem wymiarów i wielkości oraz w cz. opisowej uzupełnienia.
Wszelkie wielkości poszczególnych elementów niezbędne do wyceny zostały ujęte w przedmiarze robót.
14)
Treść pytania:
Brak specyfikacji wentylatorów - chemoodporne, przeciwwybuchowe? Proszę o przesłanie doboru urządzeń.
Odpowiedź:
Dla pomieszczeń laboratorium należy stosować wentylatory chemoodporne - wciąg z dygestorium, z szaf na chemikalia i okapu.
Pozostałe wentylatory zostały zaprojektowane w wykonaniu standardowym.
Wielkości wentylatorów zostały określone w przedmiarze robót i w cz. graficznej opracowania.
Dane charakterystyczne:
wentylator dla pom. 141-142-143 q= 145 m3/h, DP= 150 Pa
wentylator dla pom. wc 109-208 q= 100 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. wc 117-215-308 q= 415 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. wc 115-213-306 q= 300 m3/h, DP= 200 Pa
wentylator dla pom. 114b q= 3500 m3/h, DP= 150 Pa
wentylator dla pom. 114c q= 3500 m3/h, DP= 150 Pa
laboratorium - wyciąg z dygestorium (z falownikiem) w wykonaniu chemoodpornym - q= 1100 m3/h, DP= 250 Pa
laboratorium - wyciąg z szafy i okapu w wykonaniu chemoodpornym - q= 270 m3/h, DP= 150 Pa.
15)
Treść pytania:
Brak specyfikacji regulatorów przepływu. Urządzenia te dobrane są tylko dla pomieszczenia 129f. Brak informacji o pozostałych regulatorach i o automatyce do nich. Proszę o przesłanie doboru urządzeń.
Odpowiedź:
Wielkości regulatorów przepływu oraz ich dane charakterystyczne zostały opisane w cz. opisowej uzupełnienia do projektu.
Regulatory są stosowane w cz. produkcyjno-badawczej.
16)
Treść pytania:
Proszę o potwierdzenie czy Zamawiający dopuszcza ofertowanie urządzeń i materiałów równoważnych o nie gorszych parametrach podanych w dokumentacji elektrycznej i słaboprądowej?
Odpowiedź:
Zgodnie z wpisem w opisach technicznych do projektów: E1-PW, E2-PW, E3-PW, E4-PW, E5-PW.
17)
Treść pytania:
Jak należy wykonać połączenie transformatorów z rozdzielnią główną nn? Za pomocą kabla czy mostu szynowego?
Odpowiedź:
Zgodnie z projektem E1-PW – most szynowy.
18)
Treść pytania:
Prosimy o udostępnienie aktualnych warunków przyłączeniowych wydanych przez zakład energetyczny.
Odpowiedź:
Warunki dostępne na stronie internetowej w Projekcie Budowlanym strona Nr 10-13.
19)
Treść pytania:
W związku z dużą złożonością tematu oraz krótkim terminem, który pozostał na przygotowanie oferty zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert na dzień 28.11.2014r.
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
20)
Treść pytania:
W związku z tym, że w okresie poprzedzającym termin złożenia ofert wypada „długi weekend listopadowy” zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert do 25.11.2014 r. co umożliwi uzyskanie dokładnych wycen poszczególnych materiałów oraz przygotowanie konkurencyjnej oferty przetargowej.
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
21)
Treść pytania:
1. W nawiązaniu do ogłoszenia o przetargu j.w. wnosimy o przesuniecie terminu składania ofert o okres umożliwiający:
staranną analizą dokumentacji przetargowej,
złożenie ewentualnych zapytań,
wyliczenie wartości robót - z uwzględnieniem zakresu i terminu opublikowania wyjaśnień Zamawiającego ( odpowiedzi na zapytania oferentów)
2 Uzasadnienie:
1/ obszerny zakres przedmiotu zamówienia w zakresie rozwiązań technologicznych,
materiałowych i wyposażenia,
2/ przyjęta formuła wynagrodzenia ryczałtowego - wymuszająca bardzo dokładną analizę dokumentacji przetargowej i staranną kalkulację ceny oferty, która to cena musi uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia określonego dokumentacją projektową,
3/ krótki termin na składanie ofert od daty ogłoszenia ( 18 dni kalendarzowych ) - dodatkowo skrócony dodatkowym dniem wolnym od pracy ( Święto Niepodległości)
Biorąc powyższe pod uwagę wnosimy o przesunięcie terminu składania ofert jak w pkt 1
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
22)
Treść pytania:
Czy należy ująć w ofercie wyposażenie min.: wyposażenie audiowizualne, wyposażenie AGD, meble biurowe, minibufet, wyposażenie jednostki badawczej. W pkt 7.77, 7.78, 7.79, 7.80, 7.81 opisu Architektury (II.1.PW. Architektura) są one zaznaczone . Czy wymienione elementy wchodzą w skład oferty. Jeśli tak prosimy o uzupełnienie o specyfikacje w celu dokonania poprawnej wyceny.
Odpowiedź:
Meble i wyposażenie nie wchodzą w zakres przetargu.
23)
Treść pytania:
W pkt 7.81 opisu Architektury (II.1.PW. Architektura) autor pisze:
„Uwaga: na etapie realizacji Inwestor dostarczy wykonawcy aktualne wytyczne instalacyjno-montażowe zaplanowanych rozwiązań urządzeń” . Odnosi się to do jednostki produkcyjno-badawczej (komora starzeniowa, drukarka 3D, digestorium, oczomyjka, waga elektroniczna ze stołem wagowym, mikroskop elektroniczny) . Tym samym na tym etapie bez tych wytycznych nie można dokonać poprawnej wyceny . Prosimy o określenie tych urządzeń
Odpowiedź:
Wyposażenie jednostki badawczej nr 129 nie wchodzi w zakres aktualnego przetargu. Przewidujemy natomiast potrzebę ewentualnej korekty rozwiązań projektowych pod potrzeby uaktualnionej oferty wyposażenia (wybranego w odrębnym przetargu).
24)
Treść pytania:
Czy Zamawiający dysponuje rysunkami detali żaluzji zewnętrznej i podkonstrukcji elewacji z płyt włóknowo- cementowych? Jeśli tak prosimy o udostępnienie
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisem w pkt 7.15, 7.16 7.18, 7.20 projekty montażowe powinny być opracowane przez wykonawcę (dostawcę) systemów elewacyjnych i uzgodnienie z projektantem budynku.
25)
Treść pytania:
Czy konstrukcja stalowa części produkcyjnej zabezpieczona do odporności R 60 wykonać można po zmontowaniu jej na budowie czy należy to uczynić w warunkach warsztatowych
Odpowiedź:
Wg uznania wykonawcy.
26)
Treść pytania:
W przedmiarze na instalację c.t. pojawia się pozycja: Izolacja dwuwarstwowa rurociągów otulinami Thermaflex FRZ lub otulinami Thermaflex FRZ i maty (płyty) Thermasheet FR, izolacja 80mm, rurociąg Fi 25mm Obmiar 15 m - jakiego elementu z projektu tyczy się ta pozycja? Skąd 80mm otuliny na rurę DN25?
Odpowiedź:
Nie ujmować tej pozycji-pomyłka.
27)
Treść pytania:
Po czyjej stronie jest system detekcji gazu w Kotłowni? W przedmiarze dotyczącym kotłowni nie została ujęta detekcja gazu?
Odpowiedź:
Ujęto w E2-Pw i E2-PR.
28)
Treść pytania:
Przedmiar robót - roboty budowlane 1.2. część produkcyjno badawcza, w elemencie 2. Fundamenty nie uwzględniono przygotowania i montażu zbrojenia. Czy zbrojenie fundamentów zostało uwzględnione w innej pozycji przedmiaru? Jeśli nie to w celu zachowania porównywalności ofert prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót poprzez wskazania podstawy katalogowej oraz ilości lub potwierdzenie, iż podana w przedmiarze ilość stali zbrojeniowej jest wystarczająca na wykonanie zadania objętego postępowaniem.
Odpowiedź:
Zbrojenie fundamentów zostało uwzględnione w poz. 70, 71 i 72.
29)
Treść pytania:
Na rysunku branży architektonicznej nr A3 „Rzut II Piętra” w Projekcie Wykonawczym w pomieszczeniu nr 310 „Open Space Office” wrysowane są jakieś ścianki przedzielające boksy biurowe; czy dostawa i montaż tych ścianek mają być ujęte te ścianki , jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie w dokumentacji technicznej o zestawienia tych ścianek i określenia materiałów z jakich mają być wykonane. Ponadto prosimy o uzupełnienie na ww rzucie brakujących wymiarów ścianek.
Odpowiedź:
Ścianki działowe aluminiowo szklane zestawione są na rys. nr A20.
30)
Treść pytania:
Na rysunkach branży architektonicznej nr A4/1 i A4/2 rzutach dachów w Projekcie wykonawczym brak linii wymiarowych które określałyby usytuowanie na dachu rozmieszczenie świetlików i klap dymowych – prosimy o poprawienie rysunków.
Odpowiedź:
Zasadniczym rysunkiem rozmieszczenia otworów na dachu jest rys. konstrukcyjny. Na etapie realizacji uzupełnimy wymiarowanie na rysunkach architektonicznych połaci dachowych.
31)
Treść pytania:
W dokumentacji przetargowej zamieszczono przedmiar „Drogi i ukształtowanie terenu” w którym w pozycjach brakuje podstaw katalogowych wyceny, prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź:
Podstawą wyceny robót ujętych w przedmiarze „Drogi i ukształtowanie terenu” są Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych objęte częścią dokumentacji przetargowej (D-ST.
32)
Treść pytania:
W przedmiarze „Budowa Budynku Hali nr 4 ….- elementy zewnętrzne w rozdziale 2 „Zbiorniki na odpady komunalne” ujęto tylko roboty budowlane oraz dostawę i montaż żelbetowych zbiorników – czy dostawa i montaż podłogi ze stali ryflowanej, kioski wrzutowe i kontenery też wchodzą w zakres oferty? Jeżeli tak to w jakiej pozycji należy ująć wycenę tych elementów.
Odpowiedź:
„Zbiornik na odpady komunalne” obejmuje cały komplet urządzenia (dostawa, montaż (podłogi, kioski wrzutowe, kontener).
33)
Treść pytania:
W związku z powyższymi brakami w dokumentacji oraz konieczności poprawienia i uzupełnienia dokumentacji przetargowej prosimy o przesunięcie terminu składania ofert do 21.11.2014
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
34)
Treść pytania:
CZY ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ZASTOSOWANIE MATERIAŁÓW RÓWNOWAŻNYCH W STOSUNKU DO ZAPROPONOWANYCH W PROJEKCIE ?
Odpowiedź:
Dopuszcza się zgodnie z uwagą zamieszczoną na końcu części opisowej do projektu architektonicznego wykonawczego.
35)
Treść pytania:
BARDZO PROSIMY O PRZEDSTAWIENIE SZCZEGÓŁOWYCH PARAMETRÓW TECHNICZNYCH MATERIAŁÓW DO WYKONANIA ELEWACJI Z PŁYT WŁÓKNOWO CEMENTOWYCH ORAZ PODANIE PRZYKŁADOWEGO PRODUCENTA PŁYT.
Odpowiedź:
Elewację z płyt włókno-cementowych przedstawiono w punkcie 7.15 opisu do projektu.
36)
Treść pytania:
BARDZO PROSIMY O PRZEDSTAWIENIE SZCZEGÓŁOWYCH PARAMETRÓW TECHNICZNYCH MATERIAŁÓW DO WYKONANIA ELEWACJI Z PANELI Z GRANULATU SZKLANEGO ORAZ PODANIE PRZYKŁADOWEGO PRODUCENTA PŁYT.
Odpowiedź:
Elewację z paneli szklanych przedstawiono w pkt 7.16 opisu jw.
37)
Treść pytania:
W OPISIE PW DO PROJEKTU PKT 7.65 BRAK OPISU ELEWACJI Z PŁYT WŁÓKNOWO CEMNETOWYCH – BARDZO PROSZĘ O UZUPEŁNIENIE.
Odpowiedź:
Elewację z płyt włókno-cementowych przedstawiono w punkcie 7.15 opisu do projektu.
38)
Treść pytania:
PRZEDSTAWIONA W PROJEKCIE DRABINA WYŁAZOWA NA DACH ODBIEGA OD WYMAGAŃ ROZPORZĄDZENIA – BARDZO PROSZĘ O WYJAŚNIENIE CZY W WYCENIE NALEŻY UJĄĆ WYKONANIE DRABINY ZGODNIE Z DOKUMENTACJĄ CZY ROZPORZĄDZENIEM.
Odpowiedź:
Od wymagań Rozporządzenia odbiega odległość zabezpieczenia za plecami użytkownika drabiny. Zamiast obręczy ochronnych jako zabezpieczenia traktujemy ściany pionowe szybu klapy oddymiającej / włazu. Na szerokości ścian szybu trzeba będzie zamontować dodatkowe zabezpieczenie ze stali nierdzewnej skracając długość zabezpieczenia.
39)
Treść pytania:
W ZWIĄZKU Z TYM IŻ NA RYNKU WYSTĘPUJE TYLKO JEDEN DOSTAWCA PŁYT WARSTWOWYCH Z RDZENIEM Z PIANKI IPN BARDZO PROSZĘ O MOŻLIWOŚĆ ZASTOSOWANIA PŁYT Z INNYM RDZENIEM SPEŁNIAJĄCYM WYMAGANIA PPOŻ.
Odpowiedź:
Dopuszcza się płyty warstwowe z rdzeniem z pianki PIR. Pianka IPN jest odmianą pianki PIR (o ulepszonych parametrach ogniowych).
40)
Treść pytania:
BARDZO PROSZĘ O PODANIE SZCZEGÓŁOWYCH PARAMTERÓW TECHNICZNYCH PŁYT WARSTWOWYCH JAKIE NALEŻY ZASTOSOWAĆ NA ELEWACJI (grubość rdzenia, rodzaj rdzenia, grubość blachy płyty, grubość powłoki malarskiej płyty, detal połączenia płyt)
Odpowiedź:
Parametry płyt warstwowych podano w pkt 7.21 opisu do projektu wykonawczego architektonicznego.
41)
Treść pytania:
CZY ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ZASTOSOWANIE MECHANICZNEGO MOCOWANIA WARSTW DACHU DO KONSTRUKCJI ZAMIAST TECHNOLOGII KLEJONEJ?
Odpowiedź:
Nie dopuszczamy zmiany technologii klejonej warstw dachowych na mocowanie mechaniczne.
42)
Treść pytania:
Zgodnie z rysunkami zestawieniowymi ślusarki aluminiowej zewnętrznej dotyczącej fasad szklanych Wykonawca ślusarki aluminiowej zobowiązany jest do opracowania projektu fasady i jej montażu wraz z obliczeniami – kto ponosi koszty sporządzenia projektów wykonawczych fasad szklanych?
Odpowiedź:
Projekt fasady (dobór profili, grubość szkła, sposób montażu występuje po stronie wykonawcy aluminium. Inwestor nie ponosi dodatkowych kosztów.
43)
Treść pytania:
W związku z powyższym – czy Wykonawca w kosztorysie ofertowym może wprowadzić dodatkową pozycję uwzględniającą takie koszty, pomimo nie uwzględnienia przez Inwestora tejże pozycji w przedmiarze dołączonym do dokumentacji przetargowej?
Odpowiedź:
Inwestora interesuje cena ryczałtowa za realizację całości inwestycji.
44)
Treść pytania:
Wg przedmiaru łączna powierzchnia (na części socjalno-biurowej oraz produkcyjno-badawczej) płyt elewacyjnych gr. 8,00 mm wynosi ok. 1 650 m2, natomiast wg obliczeń wykonanych na podstawie dokumentacji projektowej powierzchnia ta wynosi ok. 1 900 m2. Czy Wykonawca ma sugerować się wartością z przedmiaru, czy z dokumentacji?
Odpowiedź:
Przyjmować wg dokumentacji.
45)
Treść pytania:
Wg przedmiaru łączna powierzchnia paneli elewacyjnych wykonanych z granulatu szklanego, zastosowanych na wykuszu budynku socjalno-biurowego, wynosi ok. 64 m2 natomiast wg dokumentacji projektowej jest to ok. 78 m2. Czy Wykonawca ma sugerować się wartością z przedmiaru, czy z dokumentacji?
Odpowiedź:
Przyjmować wg dokumentacji.
46)
Treść pytania:
Zwracamy się z prośbą o dołączenie do dokumentacji przetargowej rysunku konstrukcyjnego/zestawieniowego dotyczącego naświetla w dachu nad częścią socjalno-biurową, które to przeszklenie jest przedłużeniem fasady szklanej F1. Z rysunku A.4/2 wynika, że w świetliku tym zamontowane są również klapy dymowe nie ujęte w rysunkach zestawieniowych, brak też podstawowych wymiarów niezbędnych do sporządzenia wyceny.
Odpowiedź:
W projekcie konstrukcyjnym załączone są rysunki (nr KB-14-01- KB-14-08) stalowej podkonstrukcji witryny fasady aluminiowo-szklanej. Zgodnie z zapisem w pkt 7.19
Wykonawca aluminium może zaproponować własne rozwiązanie. Wymiary podziałów fasady znajdują się na rys. architektonicznych A4/2, A6, A15,. Klapy oddymiające w fasadzie wykonać należy z profili aluminiowych w komplecie z fasadą. Klapy szklone zestawami szklanymi o wyglądzie pozostałych kwater fasady. Brakujący wymiar zewnętrzny głębokości świetlika wynosi 216cm.
47)
Treść pytania:
Z uwagi na bardzo obszerny zakres ofertowy i przypadający w międzyczasie długi weekend, zwracamy się w uprzejmą prośbą o przesunięcie terminu składania ofert, ponieważ trudno będzie otrzymać w wymaganym terminie wyceny z hurtowni oraz od dostawców szerokiej gamy zastosowanych materiałów.
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
48)
Treść pytania:
Prosimy podanie parametrów szklenia w drzwiach stalowych ?
Odpowiedź:
Zgodnie z pkt 7.48 opisu do projektu wykonawczego architektonicznego szyba bezpieczna – grubość wg projektu dostawcy (zapewniająca wskazaną izolacyjność akustyczną).
49)
Treść pytania:
Prosimy o przesłanie sprostowania dotyczącego przesłanej specyfikacji sprężarkowni.
Wg: - "SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT SPRĘŻARKOWNIA I INSTALACJA SPRĘŻONEGO POWIETRZA":
"4.3.1. Wymagania i właściwości Sprężarki:
4.3.1.1. Na potrzeby układu instalacyjnego projektuje się sprężarkę śrubową chłodzoną powietrzem o wydajności 1,08 m3/min, ciśnieniu roboczym 10 bar, wyposażoną w układ wtrysku oleju i napędzaną silnikiem elektrycznym o mocy elektrycznej 11,0 kW zasilanym napięciem AC 400V, z elektronicznym panelem sterującym, w zabudowie kompaktowej na zbiorniku buforowym. Sprężarka umieszczona jest w obudowie z izolacją dźwiękową. W układzie sprężarki zamontowane są: chłodnica powietrza, filtr powietrza, osuszacz oraz automatyczny i ręczny spust kondensatu oraz zbiornik buforowy o pojemności 270 litrów np. sprężarka typ GX11 lub równoważna w podanych wyżej parametrach"
Natomiast w -
"PROJEKT WYKONAWCZY SPRĘŻARKOWNIA WRAZ
Z INSTALACJĄ SPRĘŻONEGO POWIETRZA"
Napisano:
"4.6 Urządzenia i armatura
4.6.1 Urządzenia
W instalacji (ciśnienie pracy 10-11 bar) zaprojektowano: sprężarkę śrubową, rotacyjną, ze smarowaniem olejowym, typ GX11EL FF lub równoważną o wydajności 1,08 m3/min, chłodzoną powietrzem, o mocy elektrycznej 11 kW, ze zintegrowanym zbiornikiem
buforowym, filtrem i osuszaczem, z zaworem bezpieczeństwa i automatem do odprowadzania
kondensatu, z niezbędnym orurowaniem i przyłączami, "
W powyższych wymaganiach oraz w opisie na rysunku widnieje również opis do sprężarki GX 11 , wydajność 1,08 m3/min , 11 kW i zawór bezpieczeństwa o przepływie 1,08 m3/min.
Opis mówi o zbiorniku 270 litrów , natomiast producent , podaje w swej specyfikacji przy zbiornikach zintegrowanych możliwość zabudowy tylko na zbiorniku 500 litrów.
Głośność w opisie producenta jest na poziomie 67 dB , a nie jak podaje specyfikacja 65 dB
Prosimy ponadto o sprostowanie rozbieżności w zakresie :
-wydajności kompresora śrubowego (m3/h lub l/min)
-maksymalnego ciśnienia pracy (bary)
-mocy silnika elektrycznego (kW)
-przepływu dla zaworu bezpieczeństwa (w l/min lub m3/h)
-głośności sprężarki (dB)
- pojemności zbiornika ciśnieniowego (litry)
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
Z BRANZY BUDOWLANEJ:
50)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienia dotyczące następujących punktów opisu technicznego PROJEKT WYKONAWCZY ARCHITEKTURA:
-
7.64 daszek nad bocznymi drzwiami wejściowymi;
-
7.71 rolety wewnętrzne zaciemniające;
-
7.78 wyposażenie w sprzęt AGD;
-
7.79 wyposażenie w sprzęt biurowy.
które z w/w pozycji należy wycenić na obecnym etapie (brak pozycji w udostępnionym przedmiarze robót).
Odpowiedź:
Daszek – wg opisu w pkt 7.64 – przyjąć w ofercie rolety (7.71), wyposażenie ASGD (AGD (7.78), wyposażenie biurowe (7.79) nie stanowi przedmiotu aktualnego przetargu.
51)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienia dotyczące sufitów podwieszanych - prosimy o podanie konkretnych numerów pomieszczeń, w których występują poszczególne typy sufitów A, B, C, D, E, F - zgodnie z punktem 7.45 opisu technicznego PW ARCHITEKTURA.
Odpowiedź:
Typy sufitów są przypisane do pomieszczeń wg rysunków A37, A38, A39.
52)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczącej zbrojenia posadzki hali pomiędzy dokumentacją a przedmiarem robót - wg dokumentacji zbrojenie siatką 15xl5cm z pręta fi 8mm, wg przedmiaru zbrojenie siatką 20x20cm z pręta fi lOmm.
Odpowiedź:
Zbrojenie posadzki przyjąć wg dokumentacji.
53)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczącej płytek posadzkowych i cokołów: wg dokumentacji w niektórych pomieszczeniach będą płytki o wym. 30x30cm - brak pozycji w załączonym przedmiarze robót; wg dokumentacji cokół ma mieć wysokość około lOcm - w przedmiarze robót występują płytki cokołowe szer. 6cm.
Odpowiedź:
Przyjąć wg dokumentacji.
54)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczącej materiałów izolacyjnych w pomieszczeniach „mokrych" i „wilgotnych" - wg dokumentacji (p. 7.35 i 7.36 opisu PW ARCHITEKTURA) w tych pomieszczeniach stosowane będą płynna folia oraz folia izolacyjna gr.0,3mm - brak tych pozycji w załączonym przedmiarze robót.
Odpowiedź:
Przyjąć wg dokumentacji.
55)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienia dotyczące ślusarki aluminiowej wewnętrznej w pom. 310 (rys. A-20 PW ARCHITEKTURA) - wg rysunku część ścianek ma wysokość 3,0 m, w przedmiarze robót wszystkie ścianki zostały zestawione jako ścianki o wysokości 2,3 m.
Odpowiedź:
Boks centralny w osiach I-H wydzielony jest z trzech stron ściankami wys. 3.0m . Ścianki pozostałych boksów – wys. 2,30m. Przyjąć wg rysunku A20.
56)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienia dotyczące stolarki wewnętrznej - klamka z szyldem kl."B": czy jest konieczność stosowania klamek antywłamaniowych do drzwi montowanych w toaletach, czy mają być na szyldzie dzielonym czy też na "długim", oraz jaki kolor i rodzaj powłoki zewnętrznej.
Odpowiedź:
Podana klasa „B” klamki z szyldem oznacz klamki o zwiększonej wytrzymałości na użytkowanie. Klamki antywłamaniowe to klamki klasy „C”. Przewidujemy klamki z matowej stali nierdzewnej lub anodowane. Detale do ustalenia na etapie realizacji.
Z BRANZY SANITARNEJ:
57)
Treść pytania:
Z uwagi na brak w SIWZ, w Przedmiarach i Części Graficznej specyfikacji klimatyzacji oraz podanych wydajności chłoduic/ych dla poszczególnych pomieszczeń prosimy, aby Projektant uzupełnił Projekt Klimatyzacji o schematy hydrauliczne, sterowania i transmisji oraz zasilania z podaniem wydajności chłodniczych.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
58)
Treść pytania:
Czy wentylatory dachowe dla układu wyciągu z dygestorium i stołu roboczego mają być w wykonaniu chemoodpornym?; prosimy o podanie parametrów poszczególnych wentylatorów: wydatek, spręż, rodzaj wykonania.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
59)
Treść pytania:
Prosimy o doliczenie do dokumentacji specyfikacji kanałów, kształtek i uzbrojenia instalacji wentylacji.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
60)
Treść pytania:
Prosimy o wyjaśnienie jakie regulatory mają być montowane w pomieszczeniach jednostek produkcyjnych - zmiennego czy stałego wydatku.
Odpowiedź:
Uzupełniona dokumentacja w załączeniu, jak dla pytania nr 1.
61)
Treść pytania:
Czy możliwa jest modyfikacja przedmiaru, czy przedmiar służy tylko jako materiał pomocniczy - w przedmiarze brak kanałów do wywiewu powietrza z okapu, stołu roboczego, szały na odczynniki chemiczne oraz dygestoria wykonanych z blachy stalowej kwasoodpornej.
Odpowiedź:
Nasz przedmiar służy jako materiał pomocniczy- wykonawca musi sam wykonać przedmiar i wycenić przedmiot zamówienia.
62)
Treść pytania:
W związku z przygotowywaniem oferty na wyżej wymieniony temat, zwracamy się uprzejmie z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert.
Prośbę swoją motywujemy faktem, że termin opracowania oferty częściowo wypadł w okresie długiego weekendu i większość firm nie pracowała, dlatego mieliśmy problemy z otrzymaniem cen od producentów urządzeń oraz od hurtowni instalacyjnych co wpływa na końcowy termin opracowania kosztorysów i oferty.
Odpowiedź:
Zmiana terminu składania i otwarcia ofert w odrębnym piśmie.
63)
Treść pytania:
Czy zamawiający dopuszcza obniżenie klasy odporności pożarowej budynku o jedną w związku z §214 RMI z dnia 12 kwietnia 2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie?
Odpowiedź:
Nie dopuszcza.
64)
Treść pytania:
1) Czy należy wycenić roletę rolowaną R1 stanowiącą przegrodę pomiedzy minibufetem ( pom. nr 206) a holem głównym na poziomie pierwszym budynku biurowego. Jesli tak to prosimy o szczegółowy opis dotyczący tej rolety. Rysunek w załączeniu.
+ załącznik z maila – rysunek w pytaniu
Odpowiedź:
Ad1 należy ująć bramę roletę wewnętrzną zamknięcia bufetu
Uzupełniamy opis parametrów rolety:
-brama wewnętrzna aluminiowa, nieocieplana przeznaczona do wydzielenia i zabezpieczenia częći obiektu
-montaż ponad sufitem podwieszonym do podkonstrukcji wg opracowania wykonawcy
-wyposażona w zabezpieczenie przed opadaniem bramy
- otwierana ręcznie
65)
Treść pytania:
2) W opisie do architektury w pkt 7.80 stwierdzono możliwość realizacji minibufetu. Czy oferta na tym etapie ma uwzględniać realizację minibufetu. Jeśli tak to proszę o podanie szczegółowych wytycznych wykonania tego minibufetu.
Odpowiedź:
Ad2. W ofercie przyjąć należy realizację minibufetu w zaprojektowanym zakresie tj
-zaprojektowane ścianki działowe
-zaprojektowane instalacje sanitarne i elektryczne
-montaż umywalki i warunki podłączenia zlewu + zlew do montażu na blacie dostosowanym przez zamawiającego
Zamknięcie roletą wewnętrzną
66)
Treść pytania:
3) Pytanie dotyczy zbiorników na odpady. Czy oferta ma zawierać również wykonanie i montaż kontenerów z blachy ocynkowanej na odpady ( przedmiar nie uwzględnia stalowych wkładów) ?
Odpowiedź:
Ad3 projekt przewiduje zamontowanie gotowych pojemników na odpady, które składają się z trzech zasadniczych elementów
- kontenera podziemnego
- podłogi
- kiosku wrzutowego
Opis pojemników znajduje się w opisie do odrębnego projektu posadowienia podziemnych pojemników na odpady stałe
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania płyty fundamentowej posadowienia podziemnych pojemników, zakupu pojemników i ich montażu
67)
Treść pytania:
W Opisie technicznym projektu wykonawczego architektury w punktach 7.78, 7.79, 7.80 i 7.81 jest mowa o wyposażeniu obiektu – czy to wyposażenie wchodzi w zakres oferty? W otrzymanej dokumentacji brak zestawień oraz określenia parametrów technicznych i gabarytowych wyposażenia, wyposażenia tego nie ujęto także w przedmiarach. Jeżeli ten zakres ma być ujęty w ofercie prosimy o uzupełnienie zestawień wyposażenia, gdzie należy ująć w/w wyposażenie w Zestawieniu rodzajowym kosztów wykonanie przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź:
Nie ujmować.
68)
Treść pytania:
Zewnętrzne ściany warstwowe części produkcyjno-badawczej - opis mówi o zewnętrznej powłoce gr. 60μm. Jaką kategorię korozyjności ma posiadać ta powłoka?
Odpowiedź:
Proszę utrzymać zewnętrzna powłokę grubości 60um.
Grubo powłokowe wykończenie zewnętrzne wskazano z uwagi na jego giętkość, odporność na uszkodzenia mechaniczne, korozję i promieniowanie UV (starzenie). Budynek zlokalizowany będzie w terenie przemysłowo-rolniczym o średnim zanieczyszczeniu.
Wewnątrz ogrzewanego budynku nie przewiduje się pomieszczeń o podwyższonej wilgotności i zanieczyszczeniu. Agresywność środowiska można zakwalifikować do kategorii C3.
69)
Treść pytania:
Czy zgodnie z PB punkt 6.2 należy należy ująć nasadzenia 600 drzew liściastych ( na jakim terenie i jaki rodzaj drzew należy przyjąć?)
Odpowiedź:
Nie należy ujmować nasadzeń. Nasadzenia są wykonane.
70)
Treść pytania:
Czy zamawiający dopuszcza obniżenie klasy odporności pożarowej budynku o jedną klasę w odniesieniu do §214 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie?
Odpowiedź:
Nie dopuszcza.
71)
Treść pytania:
Prosimy o odpowiedź czy warstwy podkładowe pod posadzki (wykładzina, gresy) mają być wykonane ze szlicht cementowych gr 5cm zbrojonych siatką, czy z betonu B20?
Odpowiedź:
Podkłady posadzkowe na stropach w części socjalno-biurowej cementowe gr 5cm zbrojone siatką 15*15 z dutu stalowego f4mm, oraz f5mm (wg punktu 7.38).
Materiał na podkłady w pomieszczeniach mokrych uzgodnić z producentem wybranego środka uszczelniającego podpłytowego . Podkłady posadzek na gruncie –zbrojone wg pkt 7.13 oraz 7.14.
72)
Treść pytania:
Jaki rodzaj izolacji termicznej ścian ma być zastosowany przy fragmentach elewacji wykończonych tynkiem cienkowarstwowym w technologii BSO. Czy ma być to styropian EPS 70 z wyjątkiem ścian cokołowych, gdzie zaprojektowany jest polistyren ekstrudowany?
Odpowiedź:
Zgodnie z punktem 7.17 i 7.32b opisu do proj. Architektonicznego (EPS 80036 Fassada).
73)
Treść pytania:
W nawiązaniu do postępowania przetargowego „Budowa budynku Hali nr 4 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną realizowane w ramach Rozbudowy Inkubatora Technologicznego wraz z Centrum Obsługi PPNT” zwracamy się z prośbą o udostępnienie zestawienia materiałów dla instalacji wentylacji i klimatyzacji. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Odpowiedź:
Uzupełniono. Załącznik.
74)
Treść pytania:
Proszę o potwierdzenie, że wyposażenie o którym jest zapis w punktach 7.78, 7.79, 7.80, 7.81 projektu wykonawczego architektury nie wchodzi w zakres wyceny. Jeżeli w/w wyposażenie wchodzi w zakres wyceny proszę o podanie ilości i specyfikacji wyposażenia.
Odpowiedź:
Wyposażenie nie wchodzi w zakres przetargu.
75)
Treść pytania:
Proszę o informację czy w ofercie należy przyjąć miski ustępowe typu kompakt? Czy jak pokazano na detalach architektury miski WC i pisuary należy montować na stelażach podtynkowych?
Odpowiedź:
Miski WC i pisuary przyjąć na stelażu.
76)
Treść pytania:
W przedmiarach dot. instalacji wentylacji i klimatyzacji brak pozycji na płaszcz z blachy na przewodach instalacji wentylacji oraz rurociągach freonowych, prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź:
Uzupełniono przedmiary. W załączeniu.
77)
Treść pytania:
Czy Zamawiąjący dopuszcza możliwość zmiany drzwi DH8 znajdujące się w korytarzu pomiędzy pom. 127 i 136 dla budynku produkcyjno-badawczego z aluminium na stalowe?
Odpowiedź:
Nie dopuszcza. Proszę realizować zamówienie zgodnie z projektem.
Przedmiot umowy finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa w ramach projektu pn.: „Rozbudowa Inkubatora Technologicznego wraz z Centrum Obsługi Podkarpackiego Parku Naukowo – Technologicznego – III etap PPNT” w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013, Oś Priorytetowa I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.3 Wspieranie Innowacji.
|