Wzór
Załącznik nr 11
UMOWA ……… /2011
Zawarta w dniu ……………….. 2011r., pomiędzy Powiatem Zielonogórskim, reprezentowanym przez Zarząd Powiatu z upoważnienia którego działa Pani Agnieszka Stelmasik Dyrektor Powiatowego Zielonogórskiego Zarządu Dróg z siedzibą w Cigacicach ul. Kolejowa 4, 66-131 Cigacice
przy kontrasygnacie Pani Moniki Kwaśnej – Głównej księgowej
zwanym dalej "Inwestorem”,
a
…………………………………………………………………………….………………………..
mającym siedzibę w ……………………………………………………………………………….
- zwanym w treści umowy Wykonawcą reprezentowanym przez:
………………………………………………………………………………………………………
W wyniku przeprowadzonego przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Przebudowa mostu, na rzece Bóbr, w ciągu drogi powiatowej nr 1172F, km 6+200 w miejscowości Łagoda, gm. Nowogród Bobrzański” (znak PZZD.272.12.2011) została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
-
W ramach przedmiotowej umowy Inwestor zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji roboty budowlane polegające na: Przebudowie mostu, na rzece Bóbr, w ciągu drogi powiatowej nr 1172F, km 6+200 w miejscowości Łagoda, gm. Nowogród Bobrzański – zgodnie z dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Inwestora i stanowiącą załącznik do SIWZ.
-
Zakres robót ujęty jest w formularzu cenowym (załączniki nr 1 do umowy) i opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do umowy).
-
Wykonawca oświadcza, że przy zachowaniu najwyższej staranności i wykorzystując specjalistyczną wiedzę, którą posiada, zapoznał się z dokumentacją składającą się na przedmiot zamówienia, nie zgłasza uwag do przedmiaru robót, dokonał wizji lokalnej terenu budowy i uwarunkowań faktycznych i nie zgłasza zastrzeżeń.
§ 2
1. Termin rozpoczęcia robót: od dnia podpisania umowy
2. Termin zakończenia robót: do dnia 14.10.2011 r.
3. Za zachowanie terminu wskazanego w ust. 2 uważa się podpisanie protokołu określonego w § 15 ust. 1 umowy.
§ 3
-
Inwestor przekaże Wykonawcy protokolarnie terenu budowy w dniu podpisania umowy.
-
Przekazanie Wykonawcy terenu budowy w okresie późniejszym, nie dłuższym jednak niż 7 dni z przyczyn niezawinionych przez żadną ze stron nie stanowi zmiany umowy.
-
Wraz z przekazaniem placu budowy Inwestor przekaże Wykonawcy dziennik budowy.
-
Wykonawca ma obowiązek przedłożyć w organie nadzoru budowlanego zawiadomienie o planowanym terminie rozpoczęcia robót.
§ 4
-
Inwestor ustanawia Inspektora nadzoru wykonującego swe funkcje w procesie budowlanym w osobie:....................................................................................................
-
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.
-
Wykonawca ustanawia kierownika robót budowlanych w specjalności drogowo-mostowej w osobie: ……………..………. posiadającego:
a) Uprawnienia budowlane o:
Nr ewidencyjnym …………………………….
poświadczone przez …………………………..
b) oraz Zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego
wydane przez …………………………………………………………………………………..
ważne od ………….. do …………………….
§ 5
W zakresie robót budowlanych Wykonawca zobowiązuje się do:
-
Wykonania przedmiotu umowy, zgodnie dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Inwestora, z wymaganiami Inwestora zwartymi w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do umowy) i szczegółowych specyfikacjach technicznych (załącznik nr 2 do SIWZ).
-
Wykonania zakresu robót z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki i postanowieniami umowy.
-
Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:
-
wykonanie przedmiotu umowy z materiałów własnych, przy użyciu własnego sprzętu, własnych maszyn i urządzeń, materiały, o których mowa wyżej, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (art. 10 ustawy – Prawo budowlane);
-
rozpocząć prace o których mowa w § 1 ust. 1 umowy nie później niż w terminie 30 dni od dnia protokolarnego przekazania mu placu budowy;
-
zapewnienie właściwej organizacji prac i organizacji terenu robót;
-
zapewnić warunki bezpieczeństwa na terenie objętym robotami oraz utrzymywanie terenu w należytym porządku;
-
po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu i przekazania go Inwestorowi w dniu odbioru robót;
-
uzgadnianie planowanych robót z inspektorem nadzoru wyznaczonym przez Inwestora;
-
przygotowanie i przekazanie Inwestorowi w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego robót dokumentacji powykonawczej (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, gwarancje);
-
ponoszenie pełnej odpowiedzialności odszkodowawczej za szkody spowodowane w nieruchomościach lub rzeczach ruchomych Inwestora lub osób trzecich, powstałe w związku z wykonywaniem obowiązków przyjętych umową;
-
dostarczenie wszelkich materiałów i urządzeń oraz wykonanie wszelkich prac, które nie są wyraźnie wymienione w zakresie obowiązków Wykonawcy lub opisie przedmiotu umowy, a których dostawa i wykonanie w sposób uzasadniony wynika z zakresu prac niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania wykonanego przedmiotu umowy;
-
do zapewnienia przestrzegania przez swoich pracowników w trakcie wykonywania prac, o których mowa w § 1 ust. 1 umowy, przepisów bhp i ppoż.;
-
pełnienia funkcji koordynacyjnej w stosunku do robót realizowanych przez ewentualnych podwykonawców;
-
naprawienia i doprowadzenia do stanu poprzedniego robót bądź urządzeń zniszczonych lub uszkodzonych w trakcie realizacji umowy;
-
Koszty związane z realizacją określonych w § 5 obowiązków, w tym koszty odszkodowań za szkody spowodowane w mieniu osób trzecich, ponosi Wykonawca.
§ 6
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej
w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności.
2. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
2.1. Zmiana terminu realizacji zadania:
a) konieczności zlecenia zamówień dodatkowych, w trybie zgodnym z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych;
b) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót;
c) zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia;
d) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają;
e) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, itd.;
2.2. Zmiany osobowe:
-
zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ
-
zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych;
-
zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca,
-
rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście.
2.3. Pozostałe zmiany:
a) w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia);
b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron;
c) zmiana w zakresie częstotliwości dokonywania płatności (dopuszczenie płatności częściowych, przy czym wartość faktury końcowej nie może być mniejsza niż 20 % wartości zamówienia brutto);
d) w przypadku urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, dopuszcza się możliwość sporządzenia aneksu do umowy uwzględniającego zmianę wartości umowy z tego tytułu.
e) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji;
f) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy;
g) zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 KC z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 KSH.
h) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z Wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami.
i) zmiany lub innej istotnej zmiany w ilości jakiegokolwiek elementu prac objętych umową (dotyczy wynagrodzenia kosztorysowego);
j) zmiana nazwy zadania.
§ 7
Wykonawca w przypadku uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej jest zobowiązany do ich odtworzenia na własny koszt.
§ 8
-
Wykonawcy przysługuje od Inwestora za wykonanie przedmiotu umowy wynagrodzenie kosztorysowe netto ustalone na podstawie cen jednostkowych zawartych w formularzu cenowym (załącznik nr 1 do umowy) oraz ofertowym (załącznik nr 2 do umowy), w wysokości ................................... (słownie ...............................................................................................................) plus 23 % podatek VAT, co łącznie stanowi kwotę brutto ............................................................ zł (słownie zł: ..............................................................................................................................).
-
Na wymienioną kwotę wskazaną w ust. 1 składają się poszczególne elementy zamówienia zgodnie z formularzem cenowym, projektem budowlanym, SIWZ i ofertą Wykonawcy z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących stawek podatku VAT. Jeżeli w trakcie trwania umowy ulegnie zmianie stawka podatku VAT, podatek ten będzie naliczany w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury. Ceny jednostkowe podane w kosztorysie ofertowym nie podlegają waloryzacji i są stałe w okresie trwania niniejszej umowy
-
Powyższe kwoty zawierają wszelkie koszty związane z realizacją zadania wynikające z projektu budowlanego, specyfikacji technicznej, SIWZ i oferty Wykonawcy, jak również niezbędne do wykonania zadania, a w szczególności roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy i odtworzenie terenu budowy, koszty utrzymania zaplecza budowy itp.
-
Dołączone do faktury zestawienie wartości wykonywanych robót musi być sprawdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.
-
Inwestor nie dopuszcza możliwości częściowych płatności. Całość wynagrodzenia za wykonany przedmiot umowy zostanie przekazana Wykonawcy po zakończeniu zadania.
-
Wraz z wnioskiem o dokonanie odbioru końcowego Wykonawca przedstawi Inwestorowi szczegółowe rozliczenie kwoty wynikającej z realizacji całej umowy (odbiór końcowy).
-
Podstawą do wystawienia faktury końcowej będzie protokół odbioru końcowego, sporządzony z udziałem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego a w przypadku zakwestionowania robót jako wadliwych – protokół odbioru tych robót po usunięciu wad.
-
Za roboty objęte formularzem cenowym, ale niewykonane z powodu uznania ich przez Inwestora za zbędne, wynagrodzenie nie przysługuje.
-
O konieczności wykonania robót dodatkowych, nieobjętych formularzem cenowym, Wykonawca niezwłocznie powiadomi na piśmie Inwestora za pośrednictwem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Roboty dodatkowe wycenione będą wg zasad sporządzania kosztorysu szczegółowego, z zastosowaniem cen wynegocjowanych i akceptowanych przez Inwestora.
-
Inwestor ma obowiązek zapłaty faktur w terminie do 30 dni licząc od daty ich doręczenia wraz z dokumentami rozliczeniowymi, w szczególności protokołem odbioru końcowego, bez uwag co do przedmiotu odbioru oraz kosztorysem powykonawczym zatwierdzonym przez inspektora nadzoru.
-
Zapłata będzie dokonana przelewem na konto Wykonawcy wskazane na fakturze.
-
Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Inwestora.
-
W przypadku błędnie podanego na fakturze numeru konta, koszty związane z dokonaniem przelewu (koszty manipulacyjne), którymi bank obciąży Inwestora pokryje Wykonawca
-
Za opóźnienie w zapłacie faktury Inwestor zapłaci odsetki ustawowe.
§ 9
1. Wykonawca może wykonać przedmiot umowy za pomocą podwykonawców wskazanych w złożonej ofercie.
2. Inwestor może wyrazić zgodę na powierzenie przez Wykonawcę wykonania czynności robót wynikających z przedmiotu umowy innym podwykonawcom niż wskazanych w chwili zawarcia umowy, posiadającym wymagane właściwości przepisami kwalifikacje i doświadczenie. Na żądanie Inwestora Wykonawca zobowiązuje się udzielić mu wszelkich istotnych informacji dotyczących podwykonawców. Zmiana podwykonawcy nie stanowi zmiany treści umowy i zostanie dokonana odrębnym uzgodnieniem stron.
3. Zatrudnienie przez Wykonawcę podwykonawcy jak i innego podwykonawcy, niż wskazany pierwotnie w ofercie musi być uzasadnione przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowane przez Inwestora. Inwestor zaakceptuje podwykonawcę jak i zmianę podwykonawcy wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych podwykonawców będą takie same lub wyższe od wymaganych w SIWZ.
4. Wykonawca musi przedłożyć Inwestorowi propozycję zatrudnienia podwykonawcy jak i zmiany podwykonawcy o której mowa w ust. 1 nie później niż 7 dnia przed planowanym dopuszczeniem do wykonywania robót któregokolwiek podwykonawcy.
5. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy z braku podwykonawcy będzie traktowana jako przerwa wynikła z winy Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót, o którym mowa w § 2 ust.2.
6. Zatrudnienie podwykonawcy bez uzyskania zgody Inwestora może stanowić podstawę odstąpienia umowy przez Inwestora z winy Wykonawcy oraz wyłącza solidarną odpowiedzialność Inwestora i Wykonawcy za zapłatę wynagrodzenia za roboty wykonane przez podwykonawcę (art. 6471 Kodeksu cywilnego).
7. Wykonawca zapewni ustalenie w umowach z podwykonawcami takiego okresu odpowiedzialności za wady, aby nie był on krótszy od okresu odpowiedzialności, za wady, Wykonawcy wobec Inwestora.
8. Wykonawca jest odpowiedzialny, jak za własne zachowanie, za działania i zaniechania osób, z których pomocą wykonuje przedmiot umowy, jak również podwykonawców, którym powierzył wykonanie części przedmiotu umowy.
9. W przypadku wykonania części zamówienia przy udziale osób trzecich, Inwestor zapłaci fakturę Wykonawcy po złożeniu przez podwykonawcę oświadczenia, z którego będzie wynikać, że Wykonawca wypłacił podwykonawcy wynagrodzenie za wykonane prace będące przedmiotem zamówienia.
10. Zawinione naruszenie w/w postanowień stanowi podstawę do odstąpienia od umowy przez Inwestora.
§ 10
1. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których zakres nie przekracza 50% wartości zamówienia objętego ofertą Wykonawca zobowiązuje się do wykonania tych prac zleconych przez Inwestora na podstawie odrębnej umowy zawartej stosownie do art. 66 i 67 ust. 1 pkt 5 lit. a i b ustawy Prawo zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki. 2. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac dodatkowych Wykonawcy nie wolno ich realizować bez uzyskania dodatkowego zamówienia na podstawie odrębnej umowy.
§ 11
W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót uzupełniających, których zakres nie przekracza 50% wartości zamówienia objętego ofertą, Wykonawca zobowiązuje się do wykonania tych robót zleconych przez Inwestora na podstawie odrębnej umowy zawartej stosownie do art. 66 i 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót uzupełniających Wykonawcy nie wolno ich realizować bez uzyskania dodatkowego zamówienia na podstawie odrębnej umowy. Roboty uzupełniające zostaną zrealizowane z zachowaniem tych samych norm, standardów i parametrów jak zamówienie podstawowe. Roboty uzupełniające zostaną wycenione wg wskaźników kalkulacyjnych podanych w ofercie.
§ 12
-
Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % wynagrodzenia ofertowego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1,
tj. ............................................................zł. (słownie złotych: ........................................................) w formie ............................................................................................................................................
-
Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
-
Zamawiający zwraca zabezpieczenie w wysokości 70 % wniesionego zabezpieczenia w terminie 30 dni roboczych od dnia zakończenia odbioru końcowego, o ile uznano prace za należycie wykonane.
-
Pozostałe 30 % Zamawiający zwraca najpóźniej w 15 dniu od upływu okresu gwarancji jakości.
-
Inwestor wstrzyma się ze zwrotem części zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o której mowa w ust. 3, w przypadku kiedy Wykonawca nie usunął w terminie stwierdzonych w trakcie odbioru wad lub jest w trakcie usuwania tych wad. Okres gwarancji ulega wydłużeniu o czas potrzebny na usunięcie wad.
§ 13
Wykonawca, niezależnie od wykonywanych zadań, ma obowiązek informowania Inwestora (inspektora nadzoru) o terminie zakrycia robót zanikowych oraz terminie ich odbioru. Jeżeli Wykonawca nie dopełni powyższego obowiązku zobowiązany jest na własny koszt odkryć roboty lub wykonać otwory niezbędne
do zbadania robót, a następnie przywrócić roboty do stanu poprzedniego.
§ 14
1. Strony postanawiają, że przy wykonaniu umowy stosuje się kary umowne.
2. Wykonawca zapłaci Inwestorowi kary umowne:
-
za zwłokę w wykonaniu określonych w umowie robót w wysokości 0,5% wynagrodzenia ustalonego w umowie za każdy dzień zwłoki;
-
za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady - w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad;
-
za spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy, w wysokości 0,5% za każdy dzień przerwy;
-
za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 20% wynagrodzenia umownego;
-
za nieuzasadnione odstąpienie od umowy przez Wykonawcę, w wysokości 20% wynagrodzenia umownego.
3. Kary umowne nie wykluczają możliwości dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych.
4. Wykonawca oświadcza, że wyraża zgodę na potrącenie z faktur w rozumieniu art. 498 i 499 kodeksu cywilnego kary umownej w wysokości określonej w ust. 2. Jednocześnie Wykonawca oświadcza, że powyższe nie zostało złożone pod wpływem błędu, ani nie jest obarczone jakąkolwiek inną wadą oświadczenia woli skutkującą jej nieważnością.
5. Inwestor oświadcza, że wystawi Wykonawcy notę w terminie 21 dni od dnia dokonania potrącenia zawierającą szczegółowe naliczenie kary umownej w przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w ust. 2.
6. Kara określona w ust. 2 pkt 1) i 2). nie ma zastosowania, gdy opóźnienie wynika z działania siły wyższej.
§ 15
-
Strony ustanawiają, że przedmiotem odbioru końcowego będzie przedmiot umowy.
-
Wykonawca ma obowiązek przygotować i przekazać Inwestorowi dokumentację powykonawczą obiektu budowlanego (kosztorys powykonawczy) nie później niż w dniu rozpoczęcia odbioru końcowego.
-
Wykonawca ma obowiązek wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą robót i sieci uzbrojenia terenu oraz kopię mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, którą musi przekazać Inwestorowi razem z fakturą.
-
Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia Inspektora Nadzoru i Inwestora o zakończeniu robót oraz do dokonania odpowiedniego wpisu do dziennika budowy.
-
Inwestor w terminie do 7 dni od otrzymania zawiadomienia o zakończeniu robót poinformuje pisemnie Wykonawcę o ustalonej dacie odbioru. Odbiór robót nastąpi w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty wysłania zawiadomienia do Wykonawcy.
-
Strony postanawiają, że z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad.
-
Zamawiający może podjąć decyzję o przerwaniu czynności odbioru, jeżeli w czasie jego trwania ujawniono istnienie takich wad, które uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, aż do czasu ich usunięcia.
-
Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Inwestora (inspektora nadzoru) o usunięciu wad oraz uprawniony jest do żądania wyznaczenia terminu odbioru zakwestionowanych uprzednio robót jako wadliwych.
§ 16
-
Okres gwarancji na roboty objęte umową wynosi 36 miesięcy licząc od daty końcowego odbioru.
-
Wykonawca w okresie gwarancji usunie usterkę lub uszkodzenie na własny koszt niezwłocznie po otrzymaniu od Inwestora pisemnego powiadomienia.
-
Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usuwania usterki lub uszkodzenia w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania powiadomienia, Inwestor będzie miał prawo usunąć usterkę we własnym zakresie lub zatrudnioną stroną trzecią na ryzyko i koszt Wykonawcy.
-
Inwestor wyznaczy ostateczny pogwarancyjny odbiór po upływie terminu gwarancji określonego w ust. 1.
§ 17
-
Strony zgodnie ustalają, że w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę robót budowlanych objętych niniejszą umową, ponosi on pełną odpowiedzialność cywilną i odszkodowawczą na zasadach ogólnych określonych przepisami Kodeksu Cywilnego.
-
Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej (dalej „ubezpieczenie OC”) na sumę gwarancyjną co najmniej 2 000 000 PLN. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania ważnej umowy ubezpieczenia OC oraz nie zmniejszania wysokości sumy gwarancyjnej i zakresu ubezpieczenia (zakresu ochrony ubezpieczeniowej) przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy.
-
Inwestor w każdym czasie może żądać od Wykonawcy przedłożenia pisemnej informacji ubezpieczyciela o rzeczywistej wysokości sumy gwarancyjnej oraz przedmiocie i zakresie ubezpieczenia OC.
§ 18
1. Inwestorowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, gdy:
-
w razie istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; odstąpienie od umowy, w tym wypadku może nastąpić w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach;
-
zostanie ogłoszona upadłość lub stan likwidacji Wykonawcy;
-
zostanie wydany prawomocny nakaz zajęcia majątku Wykonawcy;
-
Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionej przyczyny oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania Inwestora złożonego na piśmie;
-
gdy Wykonawca pozostaje w zwłoce w wykonaniu robót w umówionym terminie przez okres powyżej jednego miesiąca, odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić w trybie natychmiastowym;
-
w przypadku braku środków finansowych, czego Inwestor nie mógł przewidzieć w chwili zawierania umowy.
-
Wykonawca realizuje usługi przewidziane niniejszą umową w sposób różny od opisanego w umowie oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w szczególności, jeżeli Inwestor:
a) nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur VAT mimo dodatkowego wezwania w terminie 1 miesiąca od upływu terminu na zapłatę faktury VAT określonego w niniejszej umowie,
b) zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
3. Odstąpienie od umowy, o którym mowa w ust. 1 i 2, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia wraz z uzasadnieniem a w wypadku przewidywanych w ust. 1 lit. d i g w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji o przyczynie będącej podstawą odstąpienia.
4. W wypadku nie zrealizowania przez Inwestora pełnego zakresu zadania przewidzianego w SIWZ, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie odszkodowawcze.
§ 19
Wykonawca nie może przenieść na osobę trzecią praw obowiązków wynikających z umowy, w całości lub w części, w szczególności Wykonawca nie może dokonać cesji wierzytelności o zapłatę wynagrodzenia lub przenieść obowiązku zapłaty kar umownych oraz odszkodowań należnych Inwestorowi.
§ 20
Wszelkie spory wynikające z wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Inwestora.
§ 21
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Cywilnego.
§ 22
Umowę niniejszą sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
§ 23
Integralną częścią umowy są:
1. formularz cenowy
2. formularz oferty
3. opis przedmiotu zamówienia
Inwestor Wykonawca
|