• Obudowa o wysokości maksymalnie 2U, dedykowana do zamontowania w szafie typu rack 19" z zestawem szyn do mocowania w szafie i wysuwania do celów serwisowych.
• Procesor minimum 6-rdzeniowy, 12 MB L3 cache, Intel® Xeon® Processor X56xx lub równoważny, procesor w architekturze zgodnej z 64-bitową architekturą x86 (x86-64). W przypadku procesora równoważnego, oferowany model serwera z procesorem równoważnym musi osiągać w teście SPECvirt_sc2010 wynik minimum 1220@78 pkt. w konfiguracji dwuprocesorowej. Wyniki testu muszą być opublikowane i powszechnie dostępne na stronie www.spec.org. W każdym serwerze powinny być zainstalowane dwa takie same procesory.
• Płyta główna dwuprocesorowa, dedykowana do pracy w serwerach. Płyta musi posiadać przynajmniej 18 banków pamięci DDR3 (9 banków pamięci na procesor).
• Sloty PCI - minimum 6 slotów PCI-E do zainstalowania niezbędnych kart rozszerzeń. Serwer musi mieć możliwość adaptacji do uzyskania minimum 1 slotu PCI-X lub posiadać taki slot w standardzie.
• Pamięć minimum 36GB DDR3 (18 GB dla każdego z procesorów), z technologią RIMM ECC. W przypadku stosowania procesorów Intel: zainstalowane 12 modułów o częstotliwości taktowania 1333MHz (6 modułów dla każdego z procesorów – pamięć w trybie trzykanałowym).
• Możliwość rozszerzenia pamięci do minimum 192 GB dla każdego zainstalowanego procesora po wymianie zainstalowanych modułów.
• Interfejsy sieciowe: 4x GigabitEthernet 10/100/1000 łącznie, nie zajmujących slotu PCI-E. Interfejsy sieciowe muszą wspierać technologię load balancing, failover i TCP/IP Offload Engine.
• Interfejsy zewnętrzne – 1 port RJ-45 dedykowany dla interfejsu zdalnego zarządzania iLO3, 5 portów USB (2 z przodu i 2 z tyłu obudowy, 1 wewnętrzny), 1 port VGA, 1 slot SD, 1 port szeregowy, 1 port klawiatury PS/2, 1 port myszy PS/2.
• Kontroler macierzowy SAS, umożliwiający konfigurację dysków w macierzach RAID 0, 1, 1+0, 5, 5 + 0 zintegrowany lub w zainstalowany w slocie PCI 1 GB flash RAM.
• Napęd optyczny DVD-ROM/CDRW.
• 2 dyski twarde 146 GB SAS 6Gbps pracujące w trybie RAID 1 z prędkością 10 tyś. obrotów na minutę. Możliwość wymiany dysku przy włączonym zasilaniu, możliwość rozbudowy do minimum 8 dysków, możliwość instalacji dysków w technologii SSD.
• 5 dysków twardych o pojemności minimum 300GB, typu SAS 6Gbps, pracujących w trybie RAID 5 z prędkością 10 tyś. obrotów na minutę. Minimalna pojemność utworzonego wolumenu powinna wynosić 1,2TB.
• 2 zasilacze typu Hot-Plug (wymiana bez przerywania pracy serwera) co najmniej 750 W na każdy, redundancja N+1.
• Redundantne wiatraki typu Hot-Plug N+1.
• Serwer musi być wyposażony w kartę zdalnego zarządzania (konsoli) pozwalającej na: włączenie, wyłączenie i restart serwera, podgląd logów sprzętowych serwera i karty, przejęcie pełnej konsoli tekstowej serwera niezależnie od jego stanu (także podczas startu i restartu OS). Serwer musi posiadać możliwość przejęcia zdalnej konsoli graficznej i podłączania wirtualnych napędów CD i FDD. Rozwiązanie sprzętowe, niezależne od systemów operacyjnych, zintegrowane z płytą główną lub jako karta zainstalowana w gnieździe PCI.
• Wbudowany panel diagnostyczny umożliwiający szybką identyfikację uszkodzonego elementu serwera.
• Serwer wyposażony w system przewidywania awarii poszczególnych elementów serwera (dysków twardych, pamięci RAM, procesorów, zasilaczy, wiatraków) z oprogramowaniem pozwalającym wysłać komunikat alarmowy do administratora.
• Wbudowany moduł TPM 1.2 do przechowywania kluczy kryptograficznych.
• Serwer musi być nowy, pochodzić z legalnego kanału dystrybucyjnego producenta w Polsce (na żądanie wymagane jest potwierdzenie wydane przez producenta).
• Serwer objęty musi być co najmniej 36 miesięczną gwarancją, realizowaną w siedzibie zamawiającego, w trybie zgłaszania awarii NBD (tj. Next Business Day On-Site Service) w oknie 5 x 7 (zgłaszanie w dni robocze).
• Serwer oraz wszystkie jego elementy muszą być zgodne z oprogramowaniem do wirtualizacji. Jeśli producent oprogramowania udostępnia listę zgodności swojego oprogramowania z serwerami innych producentów, to oferowany w przetargu serwer oraz jego wszystkie elementy muszą się na tej liście znajdować.
• Oprogramowanie do wirtualizacji musi zostać zainstalowane, skonfigurowane przez Wykonawcę według wskazań Zamawiającego i sprzedane jako całość razem z serwerem (zestaw).
• W przypadku oprogramowania do wirtualizacji wymagane jest uruchomienie trybu pracy klastra, przeprowadzenie testów diagnostycznych potwierdzających jego prawidłową pracę (zarówno dla hostów jaki i maszyn wirtualnych) i przeszkolenie administratorów w zakresie jego bezpiecznej eksploatacji.
• W przypadku oprogramowania do archiwizacji maszyn wirtualnych wymagana jest konfiguracja backupu umożliwiająca prawidłowe odtworzenie maszyn wirtualnych w przypadku awarii, zawirusowania itp. i przeprowadzenie testów diagnostycznych potwierdzających jego prawidłową pracę. Wymagane jest przeszkolenie administratorów w zakresie jego bezpiecznej eksploatacji.
• Wymagane jest przeniesienie systemów pracujących u Zamawiającego (serwery Windows i Linux) na działający klaster. Należy wykorzystać narzędzia programowe (konwertery) zawarte w pakiecie oprogramowania do wirtualizacji. Wymagane jest przeszkolenie administratorów w zakresie konwersji P2V i V2V.
• Wymagane jest uruchomienie centralnej konsoli do zarządzania oprogramowaniem do wirtualizacji, która pozwoli na konfigurowanie i monitorowanie poprawności pracy środowiska wirtualnego (klaster, backup VM, diagnostyka zasobów, upgrade oprogramowania) i przeszkolenie administratorów.
• Wraz z oprogramowaniem do wirtualizacji należy zaoferować przynajmniej roczne wsparcie i subskrypcję producenta oprogramowania do wirtualizacji. Zaproponowane oprogramowanie musi być w najnowszej wersji oferowanej przez producenta tego oprogramowania. Oprogramowanie nie może być wersją beta i/lub wersją testową.
• Oprogramowanie do wirtualizacji musi obsługiwać pracę klastra złożonego z przynajmniej trzech serwerów z dwoma procesorami sześciordzeniowymi przypadającymi na każdy serwer.
• Oprogramowanie musi posiadać centralną konsolę graficzną do zarządzania wieloma maszynami wirtualnymi oraz ich zasobami pracującymi na wielu serwerach fizycznych:
a. Globalne zarządzanie kontrolą dostępu do serwerów i maszyn wirtualnych.
b. Widok całego systemu i zbioru maszyn wirtualnych. Mapy Infrastruktury.
c. Możliwość raportowania dostępności i wydajności maszyn wirtualnych.
d. Możliwość monitorowania dostępności i wydajności maszyn wirtualnych.
e. Wykonywanie automatycznych bądź manualnych zadań w celu optymalizacji infrastruktury dla maszyn wirtualnych.
f. Funkcje ochrony dostępu zintegrowane z mechanizmem uwierzytelniania Microsoft Windows.
g. Klonowanie maszyn wirtualnych.
h. Tworzenie obrazów maszyn wirtualnych.
i. Wykonywanie wielu kopii migawkowych (snapshoot) w każdym momencie pracy maszyny wirtualnej oraz możliwość powrotu do jej stanu z każdego momentu zrobienia kopii.
• Zapewnienie wysokiej dostępności (High Availability) maszynom wirtualnym – w razie awarii jednego z fizycznych serwerów klastra, funkcjonalność ta musi przełączyć obsługę tej maszyny na inny dostępny serwer fizyczny bez utraty połączenia z maszyną przez użytkowników korzystających z jej zasobów w chwili awarii.
• Możliwość tworzenia kopii zapasowych maszyn wirtualnych bez konieczności ich zatrzymywania.
• Wsparcie dla urządzeń pamięci masowej NAS, SAN, iSCSI.
• Możliwość wykonywania wielu migawek maszyn wirtualnych w celu późniejszego powrotu do określonego miejsca instalacji.
• Możliwość automatycznego zarządzania poprawkami dla infrastruktury.
• Potwierdzone przez producenta oprogramowania wsparcie dla następujących Systemów Operacyjnych: Windows 2000 Server, Windows 2003, Windows Server 2008, Solaris 10, Red Hat Enterprise Linux 4.0, Linux CentOS 5.5.
• Wsparcie dla systemów 32- i 64-bitowych.
• Oprogramowanie do centralnego zarządzania i monitorowania infrastruktury wirtualnych maszyn.
• Możliwość przenoszenia licencji wirtualnych, pomiędzy serwerami różnych producentów z zachowaniem wsparcia telefonicznego i przez pocztę elektroniczną świadczonego przez producenta oprogramowania do wirtualizacji przez 5 dni w tygodniu 9 godzin na dobę.
• Roczne wsparcie techniczne producenta oprogramowania w systemie reakcji następny dzień roboczy.
|