ZAŁĄcznik nr 3 częŚĆ 3



Pobieranie 301.21 Kb.
Strona1/2
Data10.05.2016
Rozmiar301.21 Kb.
  1   2




ZAŁĄCZNIK NR 3







CZĘŚĆ 3













Dostawa pomocy dydaktycznych do zajęć logopedycznych.









nazwa

szczegółowy opis

ilość

1

Kostki do opowieści- różności

Zestaw do opowiadań o różnościach powinien zawierać 9 kostek (bok ok. 2 cm). Łącznie nie mniej niż 54 obrazki, pudełeczko, instrukcja. Zestaw powinien zainspirować i rozwinąć wyobraźnię u dzieci.

1

2

Kostki do opowieści -czynności

Zestaw do opowiadań o czynnościach powinien zawierać 9 kostek (bok ok. 2 cm). Łącznie nie mniej niż 54 obrazki, pudełeczko, instrukcja. Zestaw powinien zainspirować i rozwinąć wyobraźnię u dzieci.

1

3

Kostki do opowieści-przygody

Zestaw do opowiadań o przygodach powinien zawierać 9 kostek (bok ok. 2 cm). Łącznie nie mniej niż 54 obrazki, pudełeczko, instrukcja. Zestaw powinien zainspirować i rozwinąć wyobraźnię u dzieci.

1

4

Gra logopedyczna typu turbinka logopedyczna

Przykładowa zawartość zestawu: turbinka, 2 obręcze z obrazkami o różnym stopniu trudności, co najmniej 8 gumowych nakładek i instrukcja. Umożliwi wyćwiczenie umiejętności kontrolowania oddechu.

3

5

Gra logopedyczna typu dmuchane lotto

Gra powinna składać się z dwuczęściowej podstawy z otworami, o wymiarach zbliżonych do 22 x 32 x 10 cm oraz dwustronnych kart z obrazkami, odpowiadającymi obrazkom w podstawie. Ponadto zestaw powinien zawierać piłeczkę do tenisa stołowego, żetony i instrukcję. Gra umożliwia wyćwiczenie kontrolowania oddechu.

3

6

Przeciwieństwa

Przykładowa zawartość zestawu: nie mniej niż 40 plansz obrazkowych o wymiarach ok. 15x21cm, 80 etykietek wyrazowych w wymiarach ok. 2x8cm. Elementy zestawu powinny umożliwić poznawanie wyrazów o znaczeniu przeciwnym, ułatwiać dzieciom klasyfikację przedmiotów, osób i sytuacji z otoczenia, doskonalić myślenie, rozwijać mowę i ćwiczyć czytanie.

1

7

Różnicowanie fonemowe głosek ś-s-sz

Pomoc powinna zawierać co najmniej 9 głównych obrazków symbolizujących głoski ś, s, sz z zaznaczoną pozycją tych głosek w wyrazie. Wpływa na zwiększenie motywacji do pracy w trakcie trwania terapii logopedycznej.

1

8

Labirynt stały

Zestaw powinien zawierać: obramowaną planszę, najlepiej drewnianą, o wymiarach zbliżonych do 30 x 40 cm; przynajmniej 24 drewniane elementy, przymocowane trwale do planszy; 3 piłeczki: plastikowa, metalowa i drewniana; 100 słomek.

1

9

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek c-cz.

2

10

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek k-g.

2

11

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głoski r.

2

12

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek s-c.

2

13

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek s-z.

2

14

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek sz-cz-szcz.

2

15

Domino wyrazowo- obrazkowe

Zestaw powinien składać się z kartoników o wymiarach ok. 5,5x10,5 cm. Umożliwi poprawną wymowę głosek ś-ź-ć-dź.

2

16

Zagadki logopedyczne

Zestaw typu głoski dźwięczne i bezdźwięczne powinien składać się z co najmniej 20 plansz formatu zbliżonego do A2.

1

17

Zestaw do badania i doskonalenia słuchu fonemowego

Zestaw powinien składać się z co najmniej 250 obrazków i wyrazów na kartonikach do badania i doskonalenia słuchu fonemowego dzieci.

2

18

Pakiet do ćwiczeń oddechowych

Zestaw ćwiczeń na wdech i wydech pomagających doskonalić aparat oddechowy. Przykładowa zawartość pakietu: 8 plansz tematycznych formatu zbliżonego do A 4 oraz drobne kolorowe elementy do przenoszenia za pomocą słomki.

1

19

Ramka typu Logico Piccolo

Ramka, najlepiej plastikowa, o wymiarach zbliżonych do 23 x 28 cm.

1

20

Trudne głoski sz, cz, ż

- ćwiczenia typu Logico



Zestaw ćwiczeń do ramki Logico umożliwiający utrwalanie trudnych głosek sz, cz, ż

1

21

Widzę i myślę- ćwiczenia typu Logico

Zestaw ćwiczeń do ramki Logico, zainspiruje i rozwinie myślenie u dzieci.

1

22

Logopedyczne rybki

Pudełko powinno zawierać co najmniej 7 zestawów, w których powinny znajdować się magnetyczne rybki z obrazkami zawierającymi odpowiednie głoski, z wymową których dziecko ma problem. Przykładowa zawartość pudełka: w sumie ok. 354 magnetyczne elementy i 7 wędek.

1

23

Historyjki obrazkowe z tekstami.

Zestaw typu: Kocham mówić, powinien zawierać co najmniej 75 kart (np. 15 kart z ilustracjami + 60 z tekstami). Powinien doskonalić myślenie przyczynowo- skutkowe.

1

24

Puzzle podłogowe – mozaika pojedyncza

Pomoc dydaktyczna (np. puzzelator) składająca się około 12 gumowych ciemnych obustronnie antypoślizgowych, kwadratowych płytek o wymiarze boku około 25 cm. Każda płytka posiada namalowany trudnościeralny duży trójkąt, którego wierzchołek znajduje się pośrodku płytki a inne w rogach płytki lub dwa trójkąty łączące się wierzchołkami. Trójkąt występuje w czterech podstawowych kolorach. Płytki służą do układania mozaiek, tworzenia lustrzanych wzorów i formułowania poleceń w zabawach ruchowych.

3

25

Puzzle podłogowe – mozaika podwójna

Pomoc dydaktyczna (np. puzzelator) składająca z około 14 gumowych, obustronnie antypoślizgowych płytek o boku około 25 cm. W związku z kształtowaniem wyobraźni przestrzennej płytki posiadają jedynie namalowane stykające się po środku wierzchołkami trójkąty umieszczone na ciemnej powierzchni oraz jednolite, kolorowe powierzchnie. Na spodniej ciemnej części płytki można rysować kredą nowe zadania ( np.: literki). Duża drewniana kostka o boku nie mniejszym niż 3 cm wyznaczająca jednolite i podwójne kolory.

3

26

Karty zadaniowe

Pomoc dydaktyczna (np. puzzelator) składająca z około 37 ponumerowanych kart o boku około 11 cm wykonanych z giętkiego materiału odpornego na użytkowanie na różnych podłożach. Na kartach trudnościeralny nadruk różnorodnych wzorów mozaik. Karty umożliwiają ćwiczenie spostrzegania, odwzorowywania i wyszukiwania szczegółów, stanowią element do korygowania zaburzeń orientacji przestrzennej.

3

27

Elementy działań

Pomoc dydaktyczna (np. puzzelator) składająca z drewnianej skrzynki z przegródkami, na gumowych masywnych kółkach z mechanizmem metalowym, zamykana pokrywą. Duża drewniana kostka do 6-ciu oczek. Bok kostki nie mniejszy niż 3 cm. 20 bawełnianych szarf w 4 kolorach. Ćwiczenia aktywizują dzieci do ruchu, usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, uczą zabawy w zespole.

3

28

Teksty logopedyczne

Opracowanie zawierać powinno utwory przeznaczone do różnego rodzaju ćwiczeń ortofonicznych, czyli nauki poprawnej wymowy. Zestaw umożliwi wykonywanie ćwiczeń wstępnych: oddechowych, oddechowo-fonacyjnych, fonacyjnych, usprawniających narządy mowy, słuchowych, oraz właściwych- artykulacyjnych. W ich odpowiednim doborze pomocna będzie tabela zawierająca zestawienie rodzajów ćwiczeń wraz z przykładami.

1

29

Zeszyty logopedyczne

Zestaw typu Sylaby, słowa, wyrazy zawiera zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją. Książki powinny doskonalić myślenie i funkcje percepcyjno-motoryczne, służyć kształtowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy i jednocześnie rozwijaniu świadomości językowej dziecka. Do ćwiczeń mogą być załączone naklejki - nagrody.

3

30

Przewodnik logopedyczny

Pozycja ta powinna umożliwić poznanie metod diagnozy oraz zasad terapii osoby jąkającej się. W książce powinny znaleźć się odpowiedzi na pytania dotyczące jąkania. Omówione powinny być przyczyny, objawy i konsekwencje niepłynnego mówienia.

1

31

Gra edukacyjna

Zestaw zawiera kolorowe rybki z magnesami, na których naklejone zostały obrazki z nazwami ćwiczonych wyrazów. Pomoc umożliwi skuteczną i ciekawą terapię dzieciom, które nieprawidłowo wymawiają głoski detalizowane: s,z,c,dz , sz,z,cz,dz, ś,ć,dź.

2

32

Gra edukacyjna

Gra, w której dzieci mają za zadanie odnaleźć jak najwięcej pasujących do siebie par puzzli. Zestaw zbudowany powinien być z puzzli, z których jeden przedstawia obrazek, a drugi jego nazwę. Po połączeniu właściwych puzzli, gracz czyta nazwę obrazka. Zestaw umożliwi doskonalenie wymowy, ortografii oraz czytania.

3

33

Gra edukacyjna

Zestaw powinien zawierać całą gamę ciekawych pomysłów do wykorzystania w terapii głoski „r”. Pomoc ta umożliwi, oprócz prawidłowej artykulacji, umiejętność prawidłowego budowania zdań prostych i bardziej złożonych.

3

34

Gra edukacyjna

Gra edukacyjna powinna umożliwić utrwalenie wymowy głosek szeregu szumiącego: sz, ż, cz, dż. Przykładowa zawartość zestawu: nie mniej niż 8 plansz i 72 dwustronnych kartoników z obrazkami i podpisami zawierającymi wyrazy z głoską sz, ż, cz, dż w różnych pozycjach.

1

35

Gra edukacyjna typu Drabina

Gra typu: Drabina, powinna umożliwić rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Podczas gry dzieci ćwiczą różnicowanie głosek, a dodatkowo spostrzeganie, pamięć wzrokową, słuchową i koncentrację uwagi. Przykładowa zawartość pudełka: plansza (4 puzzle), 4 pionki, ok. 240 kartek z wyrazami, kostka, instrukcja.

5

36

Podręcznik logopedyczny

Książka powinna zawierać szereg różnorodnych ćwiczeń i zabaw językowych stymulujących rozwój mowy dziecka, przede wszystkim pomysłowe zadania do głoski SZ. Zadania powinny być tak skonstruowane, aby usprawniały również funkcje słuchowe, wzrokowe i grafomotoryczne oraz umożliwiały rozwijanie zdolności percepcyjno-motorycznych dzieci, a tym samym ułatwiały naukę czytania, pisania i liczenia.

4

37

Płyty CD

Zestaw powinien zawierać 4 treningi logopedyczne na płytach CD, np.

- JĄKANIE - trening płynnej wymowy


- SEPLENIENIE - trening poprawnej wymowy
- DŹWIĘCZNOŚĆ - trening poprawnej wymowy
- WYRAŹNE R - trening poprawnej wymowy

Zestaw umożliwi dzieciom doskonalenie artykulacji oraz płynności mowy.



1

38

Podręcznik logopedyczny

Książka powinna doskonalić poprawną wymowę głosek ciszących ( ś, ć, ź, dź), syczących ( s, c, z, dz) i szumiących ( sz, cz, ż, dż) u dzieci, które mają z tym problemy (sygmatyzm, parasygmatyzm, mogisygmatyzm). Wiersze zebrane w książce powinny umożliwić wywoływanie, korygowanie i utrwalanie danej głoski i być tak ułożone, by dziecko mogło skoncentrować się na jednym szeregu i dopiero po jego opanowaniu musiało łączyć jego głoski z głoskami z kolejnego szeregu. Zestaw ćwiczeń składać się powinien z 4 rozdziałów, np.: Szereg ciszący, Szereg syczący, Szereg szumiący, Miszmasz (łączy wszystkie szeregi).

2

39

Gra logopedyczna typu od obrazka do słowa

Gra typu: Od obrazka do słowa, powinna rozwijać mowę dziecka oraz umożliwić naukę czytania. Przykładowa zawartość pudełka: ok. 627 obrazków wraz z etykietami w języku polskim.

2

40

Gra logopedyczna typu Drabina

Gra typu: Drabina, powinna umożliwić rozwój mowy dziecka w wieku wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Gra zawiera materiał do utrwalenia głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych po wcześniejszym wyćwiczeniu prawidłowej ich artykulacji w izolacji, sylabach, wyrazach i zdaniach. Przykładowa zawartość pudełka: plansza (4 puzzle), 4 pionki, ok. 360 kartek z wyrazami, kostka, instrukcja.

4

41

Zabawka do ćwiczeń

Zabawka powinna ułatwiać proces usprawniania aparatu oddechowego, artykulacyjnego i fonacyjnego. W zestawie powinna być dmuchajka wykonana najlepiej z drewna bukowego o średnicy ok. 6 cm i wysokości ok. 5 cm, 2 piłeczki styropianowe oraz 10 słomek.

10

42

Karty

Pomoc dydaktyczna, w zestawie powinna się znaleźć teczka oraz przewodnik. Teczka powinna zawierać około 300 kart z ilustracjami do powielenia, zaś w przewodniku powinno być około 60 propozycji wykorzystania materiałów z teczki.

3

43

Gra logopedyczna typu zgadywanka

Gra logopedyczna typu zgadywanka, ułatwiająca opanowanie wymowy głosek s,z,c,dz. Podczas gry dzieci uczą się prawidłowej wymowy, ćwicząc dodatkowo pamięć wzrokową i słuchową, spostrzeganie, koncentrację uwagi i myślenie. Gra powinna dać się modyfikować odpowiednio do wieku dziecka, jego umiejętności oraz liczby graczy.
Przykładowa zawartość pudełka, min: 6 cylindrów, 30 elem. z głoską s, 30 elem. z głoską c, 24 z głoską z, 12 elem. z głoską dz, kolorowa kostka, instrukcja, lista wykorzystanych wyrazów

3

44

Wiatraczek logopedyczny

Zabawka do ćwiczeń oddechowych typu np. wiatraczek przeznaczona do ćwiczeń oddechowych, usprawniających motorykę aparatu mowy.

14

45

Gra logopedyczna typu memo

Gra typu memo, ucząca uważnego słuchania, koncentrowania się na dźwięk. Memo dźwiękowe polega na zapamiętywaniu poszczególnych dźwięków i zebraniu jak największej liczby par klocków wydających jednakowy dźwięk. Przykładowa zawartość zestawu: nie mniej niż 16 klocków dźwiękowych, kolorowa kostka, plansza, ilustracja, notes

3

46

Gra logopedyczna typu trudne słowa

Gra typu: Trudne słowa, utrwalać powinna poprawną wymowę głosek k-t,g-d,l-j, j-r, w-ł,f-ch oraz mieć na celu rozwijanie mowy dziecka w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wyróżniania głosek opozycyjnych, poszerzenia słownika czynnego oraz percepcji słuchowej. W zestawie, np. 9 plansz, plastikowa ramka, notes, instrukcja

3

47

Łamigłówka logopedyczna

Gra planszowa typu: łamigłówka logopedyczna ułatwiająca czytanie. Przykładowa zawartość zestawu, nie mniej niż: 2 plansze, 4 podstawki drewniane, 151 kartoników z literami, 3 blanki, żetony, bloczek, typu junior.

1

48

Gra logopedyczna typu trudne słowa

Gra typu: Trudne słowa, której celem jest rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w zakresie poprawnego wymawiania głoski „r”, w układach opozycyjnych z ”l” i ”j”, poszerzanie słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej. Przykładowa zawartość pudełka: 9 plansz, plastikowa ramka, notes, instrukcja.

3

49

Gra logopedyczna

Gra dotycząca zmysłów, rozwijająca słownictwo. Przykładowa zawartość pudełka, nie mniej niż: 2 plansze ze strzałkami, 5 plansz do układania kartoników, 35 kartoników

2

50

Gra logopedyczna typu Kolejność zdarzeń

Gra typu: kolejność zdarzeń, rozwijać powinna myślenie przyczynowo-skutkowe. Przykładowa zawartość pudełka: 6 zestawów po ok. 6 kart z jedna kartą niepasującą do pozostałych

2

51

Gra logopedyczna

Familijna gra doskonaląca krótsze i dłuższe wypowiedzi. Zestaw powinien zawierać: nie mniej niż 36 kart z obrazkami oraz ok. 18 kart wzorcowych

1

52

Gra logopedyczna typu Gdzie jest błąd?

Gra typu: gdzie jest błąd, rozwijać powinna spostrzegawczość. W zestawie powinno być nie mniej niż 50 zdjęć

2

53

Gra logopedyczna

Gra ćwicząca spostrzegawczość. Przykładowa zawartość pudełka: 4 plansze, 36 kart ze zdjęciami

1

54

Gra logopedyczna typu Bystre oczko

Gra typu: bystre oczko, doskonaląca wymowę, analizę słuchowa i wzrokową. Zestaw powinien zawierać: ok. 210 dwustronnych kart, nie mniej niż 4 duże sztywne plansze dwustronne.

2

55

Gra logopedyczna typu Słuchanie opowieści

Gra powinna doskonalić pamięć słuchową. Przykładowa zawartość zestawu: płyta CD i ok. 32 ilustrowane karty

1

56

Loteryjka dźwiękowo obrazkowa

Gra typu loteryjka dźwiękowo-obrazkowa, rozwijać powinna koncentrację słuchową. Przykładowa zawartość zestawu: ok. 36 odgłosów z otaczającego środowiska nagranych w 4 różnych kolejnościach, 12 ilustrowanych plansz i ok. 40 żetonów. Zadaniem dzieci jest słuchanie kolejnych nagrań, znajomo brzmiących dźwięków i umieszczanie żetonu na obrazku kojarzonym z danym odgłosem.



  1   2


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna