Załącznik nr 3 do siwz szczegóŁowy opis przedmiotu zamówienia



Pobieranie 135.51 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar135.51 Kb.







Załącznik nr 3 do SIWZ


SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest realizacja przedsięwzięcia pn. „Dostawa z montażem (instalacją) oraz uruchomieniem 36 Infokiosków: w tym 15 wewnętrznych i 21 zewnętrznych wraz z oprogramowaniem i przeszkoleniem w zakresie jego obsługi i administracji”, na które składać się będą następujące elementy:


I. Wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych zgodnie z przekazanymi przez Zamawiającego projektami budowlanymi dotyczącymi przedmiotu zamówienia oraz pozostałymi wytycznymi dotyczącymi lokalizacji przedmiotu zamówienia,


  1. Infokioski zewnętrzne:


A1 Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych i instalacyjnych pod Infokioski zgodnie z dostarczonymi przez Zamawiającego projektami budowlanymi dla Infokiosków zewnętrznych dotyczącymi następujących lokalizacji:
1. Miasto Wieleń, ul. Kościuszki, dz. ozn. nr ewid. 453

2. Miasto Poznań, Zamek Cesarski, ul. Św. Marcin

3. Miasto Poznań, Arkadia, Centrum Informacji Miejskiej, ul. Ratajczaka (przy ścianie budynku)

4. Miasto Poznań, ul. Półwiejska

5. Miasto Poznań, Ostrów Tumski

6. Miasto Poznań, Malta, ul. Wiankowa

7. Miasto Poznań, ul. Roosevelta

8. Gmina Miejska Turek, Hotel Arkady, Plac Sienkiewicza 25 - inf. (przy ścianie budynku)


A2 W przypadku pozostałych Infokiosków zewnętrznych, do których Zamawiający nie dostarczył projektów budowlanych, wymóg taki nie jest konieczny, ponieważ do grupy niżej wymienionych Infokiosków istnieją gotowe już przyłącza elektryczne:.
1. Powiat Grodziski, Gmina Rakoniewice, Rynek w Rakoniewicach

2. Powiat Pleszewski, Gmina Gołuchów, Gołuchów, ul. Działyńskich (w okolicach budynku Urzędu Pocztowego)

3. Powiat Międzychodzki, Miasto Międzychód, przy budynku Muzeum Regionalnego w Międzychodzie

4. Powiat Międzychodzki, Miasto Międzychód, Stary Rynek

5. Powiat Międzychodzki, Gmina Międzychód, teren Ośrodka Wypoczynkowego w Mierzynie (wnęka budynku)

6. Powiat Międzychodzki, Gmina Międzychód, teren Centrum Edukacji Regionalnej w Mniszkach (wnęka budynku)

7. Powiat Międzychodzki, Gmina Międzychód,, centrum wsi Kamionna

8. Miasto Trzcianka, centrum miasta, ul. Sikorskiego 7, (wnęka budynku)

9. Miasto Wolsztyn, Rynek

10. Miasto Wolsztyn, ul. R. Kocha

11. Miasto Konin, Plac Wolności (przy ścianie budynku)

12. Miasto Konin, okolice Hotelu "KONIN"(przy ścianie budynku)

13. Miasto Konin, Koniński Dom Kultury (przy ścianie budynku)

B. Infokioski wewnętrzne:

W przypadku Infokiosków wewnętrznych Zamawiający oświadcza, że posiada wszelkie zgody na ich instalację.


B1. Infokiosk wewnętrzny wbudowany w ścianę:

1. Miasto Murowana Goślina, Urząd Miasta i Gminy, ul. Poznańska 16,


B2. Infokioski wewnętrzne wolnostojące:

1. Miasto Oborniki, wnętrze budynku Starostwa Powiatowego w Obornikach przy ul. 11 listopada 2a

2. Miasto Czarnków, wnętrze Miejskiej Biblioteki Publicznej w Czarnkowie

3. Miasto Poznań, Ławica CIM (wnętrze budynku)

4. Miasto Szamotuły, Centrum Informacji Turystycznej

5. Miasto Szamotuły, Kryta pływalnia

6. Miasto Wągrowiec, Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Kościuszki 59

7. Miasto Wągrowiec, dworzec PKS, ul. Kolejowa

8. Miasto Wągrowiec, Rynek wągrowiecki, Punkt Informacji Turystycznej

9. Miasto Murowana Goślina, Ratusz w Murowanej Goślinie, Plac Powstańców Wlkp.

10. Miasto Murowana Goślina, Ratusz w Murowanej Goślinie, Nowy Rynek

11. Miasto Krzyż Wielkopolski, ul. Wojska Polskiego 11, Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury

12. Gmina Krzyż Wielkopolski, Wieś Przesieki, Motel Drawa

13. Gmina Miejska Turek, Muzeum Rzemiosła Tkackiego,  Turek, Plac Wojska Polskiego 1 

14. Miasto Wolsztyn, ul. Fabryczna (wnętrze budynku)
Definicja równoważności:
Użyte we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do SIWZ - znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako wzorzec jakościowy. Określenie przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie nazwy producenta, typu urządzenia lub sprzętu ma na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zaproponowane rozwiązania równoważne (urządzenia, sprzęt lub oprogramowanie) będą posiadały wszystkie parametry nie gorsze niż te, które są określone w przedmiotowych dokumentach. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

II. Dostarczenie i instalacja Infokiosków w wyznaczonych przez Zamawiającego lokalizacjach,


  1. Wymagania techniczne oraz wyposażenie Infokiosków


1.a) INFOKIOSKI ZEWNĘTRZNE POSIADAJĄCE PROJEKTY BUDOWLANE
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych i instalacyjnych, o których mowa w punkcie I podpunkcie A1 niniejszego Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia zgodnie z projektami budowlanymi.
Prezydent Miasta Poznania zatwierdził projekty budowlane i udzielił pozwolenia na wykonanie robót budowlanych dot. Infokiosków zewnętrznych następującymi decyzjami:

- decyzja nr 967/2009 (załącznik nr 5a do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

- decyzja nr 968/2009 (załącznik nr 5b do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

- decyzja nr 969/2009 (załącznik nr 5c do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

- decyzja nr 970/2009 (załącznik nr 5d do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

- decyzja nr 971/2009 (załącznik nr 5e do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

- decyzja nr 973/2009 (załącznik nr 5f do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy)

Projekty budowlane dla Miasta Wieleń oraz Gminy Miejskiej Turek stanowią załączniki nr 5 g i 5h do załącznika nr 7 do SIWZ – tj. wzoru umowy.


W sprawach nieuregulowanych w projektach budowlanych w zakresie wymagań technicznych, warunków przyłączenia do sieci elektroenergetycznej i wyposażenia Infokiosków zewnętrznych zlokalizowanych na terenie Miasta Poznania, Miasta Wieleń oraz Gminy Miejskiej Turek Wykonawca zobowiązuje się do uzupełnienia ich wyposażenia o elementy zawarte w punkcie II podpunkcie 1 b) niniejszego Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia dot. Infokiosków zewnętrznych w pozostałych lokalizacjach wymienionych w punkcie I podpunkcie A2.

1.b) INFOKIOSKI ZEWNĘTRZNE W LOKALIZACJACH WYMIENIONYCH W PUNKCIE I podpunkcie A2 :
Wymiary (w mm):


  • Szerokość: 500 -1200

  • Grubość: 150 - 1000

  • Wysokość: 1200 - 2200


Wymagania techniczne:


  • Obudowa wolnostojąca, wandaloodporna, z przeznaczeniem do użytkowania na zewnątrz budynków

  • Konstrukcja zapewniająca trwałość oraz odporność na warunki zewnętrzne (działanie czynników atmosferycznych) – w pełni metalowa ocynkowana powlekana konstrukcja samonośna zapewniająca sztywność obudowy, w pełni zabezpieczona przed korozją,

  • Daszek zabezpieczający przed opadami atmosferycznymi zapewniający odprowadzenie wody na boki urządzenia.

  • Zabezpieczenia antywłamaniowe, antykradzieżowe i wandaloodporne uniemożliwiające dostęp do podzespołów wewnętrznych osobom nieupoważnionym, dostęp serwisowy realizowany przez drzwi uchylne zamykane na min. dwa zamki.

  • Izolacja termiczna ścianek obudowy

  • Zasilanie – prąd zmienny sieciowy 220 – 230 V, 50 Hz

  • Bezpieczne okablowanie, uniemożliwiające przypadkowe odłączenie zasilania oraz porażenie prądem

  • Certyfikat CE w zakresie komponentów tworzących produkt oraz inne wymagane prawem certyfikaty i zezwolenia dopuszczające do użytkowania


Wyposażenie infokiosków zewnętrznych:


  • System regulujący temperaturę i wilgotność wewnątrz urządzenia

  • Zabezpieczenia przeciw skokom napięcia, prądowe ze zintegrowanym bezpiecznikiem 16A

  • Wandaloodporne oświetlenie sterowane za pomocą czujnika ruchu

  • Przyłącza umożliwiające uruchomienie dodatkowych urządzeń w ramach zasilania infokiosku (zabezpieczone przed użytkownikami zewnętrznymi)

  • Dwa wyłączniki obwodu zasilania: automatyczny i ręczny

  • Zasilanie awaryjne UPS (Uninterruptible Power Supply) lub inny rodzaj, pozwalający na pracę w przypadku awarii zasilania prądem zmiennym na okres przynajmniej 4 godzin


Jednostka sterująca infokioskiem:


  • Monitor LCD nie mniej niż 17 cali (rzeczywisty rozmiar wyświetlanego obrazu min : 17'') , dotykowy, wandaloodporny (zabudowany w poszyciu obudowy) z nakładką typu SAW

  • jasność min [cd/m2] min: 300

  • kontrast min (typ.): 1000:1

  • naturalna rozdzielczość pracy min:1280x1024@ 60 Hz

  • przekątna nakładki dotykowej – 17 cali

  • przejrzystość min. 90%

  • odporna na zadrapania, porysowanie itp.,

  • Klawiatura standardowa z klawiaturą numeryczną, metalowa, z alfabetem Braille’a zabezpieczona przed działaniem czynników atmosferycznych, wandaloodporna, TrackBall

  • Płyta główna

    • obsługująca procesory wielordzeniowe wspierające wirtualizację,

    • obsługująca pamięć operacyjną z typu DDR 3 (Double Data Rate),

    • możliwość zabezpieczenia hasłem dostępu do systemu operacyjnego i dostępu do BIOS komputera - zabezpieczenia te muszą działać niezależnie od siebie,

    • możliwość zabezpieczenia dysku twardego w sposób uniemożliwiający możliwość odczytu danych po podłączeniu dysku do innego komputera,

    • możliwość odczytania z BIOS komputera informacji o numerze seryjnym, numerze inwentaryzacyjnym (asset tag),

    • możliwość odczytania z BIOS dokładnych informacji o procesorze – co najmniej model, typ, częstotliwości FSB, prędkości rzeczywista, ilość pamięci cache, możliwość sprawdzenia z poziomu BIOS modelu i wersji firmware dysku twardego oraz modelu i wersji firmware napędu optycznego,

    • możliwość wyłączenia pracy wielordzeniowej procesora z pozycji BIOS (konieczne w przypadku niektórych aplikacji),

    • technologia zarządzania i monitorowania komputera na poziomie sprzętowym działająca niezależnie od stanu czy obecności systemu operacyjnego umożliwiająca między innymi: monitorowanie konfiguracji komponentów komputera (procesor, pamięć, dysk twardy, model i wersję płyty głównej i wersję BIOS),

    • możliwość przekierowania konsoli tekstowej oraz ekranu konfiguracyjnego BIOS na stację zarządzającą przez sieć LAN

    • wbudowany firewall sprzętowy działający niezależnie od obecności systemu operacyjnego, zarządzany i konfigurowalny zdalnie, nie widoczny dla systemu operacyjnego czy aplikacji,

    • rozwiązanie sprzętowe zintegrowane w płycie głównej komputera zapewniające możliwość przywrócenia BIOS w przypadku jego uszkodzenia (ataki wirusów itp.) lub nieudanej aktualizacji bez pośrednictwa jakichkolwiek urządzeń zewnętrznych i w sytuacji, gdy obraz na monitorze nie jest wyświetlany i/lub nie ma możliwości wprowadzania znaków za pomocą konsoli tekstowej czy uruchomienia systemu operacyjnego

    • wbudowana w jednostkę centralną sygnalizacja wizualna (wyświetlacz, diody) trybu pracy technologii zarządzania zdalnego, sygnalizacja niezależna od stanu zasilania komputera oraz obecności urządzeń peryferyjnych

    • rozwiązanie sprzętowe zintegrowane w płycie głównej komputera zapewniające możliwość przywrócenia BIOS w przypadku jego uszkodzenia (ataki wirusów itp.) lub nieudanej aktualizacji bez pośrednictwa jakichkolwiek urządzeń zewnętrznych i w sytuacji gdy obraz na monitorze nie jest wyświetlany i/lub nie ma możliwości wprowadzania znaków za pomocą konsoli tekstowej

    • zintegrowany z płytą główną układ szyfrujący umożliwiający zaszyfrowanie poufnych dokumentów oraz poczty elektronicznej. Umożliwiający tworzenie zaszyfrowanych wirtualnych partycji. Usunięcie zabezpieczenia powoduje trwałe uszkodzenie płyty głównej a odczytanie zaszyfrowanych danych nie jest możliwe na innym urządzeniu. Układ zgodny ze standardem TPM 1.2

  • Zasilacz o mocy maksymalnej 220W

  • Procesor klasy x86 dedykowany do pracy w komputerach, taktowany zegarem co najmniej 3,06GHz, pamięć L2 3MB lub procesor równoważny wydajnościowo

  • Pamięć RAM – przynajmniej 2 GB typu DDR 3 (Double Data Rate), możliwość rozbudowy do 16 GB, min. 2 wolne złącza dla rozszerzeń pamięci

  • Karta graficzna, do 256 MB pamięci współdzielonej z pamięcią systemową, 1x VGA, 1x DVI

  • Karta dźwiękowa, zintegrowana w standardzie High Definition, możliwość wyłączenia karty muzycznej w BIOS

  • Dysk twardy: min. 320 GB (min. SATA II; min. 7200 rpm, NCQ/3Gbit, 8mb cache)

  • Karta sieciowa 10/100/1000 Mbps umożliwiająca podłączenie do łącza przewodowego, obsługa protokołów: WoL, ASF 2.0, PXE, możliwość wyłączenia karty sieciowej w BIOS oraz odczytania adresu MAC karty z BIOS komputera

  • Karta bezprzewodowa WiFi (Wireless Fidelity) przynajmniej 54Mbps umożliwiająca podłączenie infokiosku do łącza bezprzewodowego

  • Technologia Bluetooth w standardzie Compliance Bluetooth Ver.2.0,umożliwiająca przesyłanie plików na urządzenia mobilne w promieniu nie mniejszym niż 10 metrów wokół infokiosku

  • Modem bezprzewodowy GPRS /UMTS/HSDPA

  • Modem WIMAX o standardzie 802.16 e i częstotliwości pracy: 3.6 Ghz - 3.8 GHz

  • Kamera o rozdzielczości minimum 1,3 mln pikseli z autofocusem

  • Mikrofon o czułości nie mniejszej niż 5 mV/Pa

  • Przynajmniej 2 głośniki stereo z zabezpieczeniem

  • Nadajnik WiFi (Wireless Fidelity), emitujący strefę bezprzewodowego dostępu do Internetu – w promieniu nie mniejszym niż 10 m wokół infokiosku,

  • Czytnik kodów kreskowych.


1.c) INFOKIOSK WEWNĘTRZNY WBUDOWANY W ŚCIANĘ W LOKALIZACJI WYMIENIONEJ W PUNKCIE I B1
Wymiary (w mm):


  • Szerokość: 500 - 1200

  • Grubość: 150 -1000

  • Wysokość: 1200 – 2200

W przypadku infokiosku wewnętrznego wbudowanego w ścianę jego wysokość nie będzie regulowana.



W pozostałych sprawach dot. wymagań technicznych, wyposażenia infokiosków i jednostki sterującej infokioskiem zastosowanie będą miały opisy dot. infokiosków wewnętrznych wolnostojących, zawarte w punkcie II ppkt 1d)

1.d) INFOKIOSKI WEWNĘTRZNE WOLNOSTOJĄCE W LOKALIZACJACH WYMIENIONYCH W PUNKCIE I B2:
Wymiary (w mm):


  • Szerokość: 500 - 1200

  • Grubość: 150 -1000

  • Wysokość: regulowana w zakresie 1200 – 2200


Wymagania techniczne:


  • Obudowa wolnostojąca, wandaloodporna, z przeznaczeniem do użytkowania wewnątrz budynków

  • Konstrukcja zewnętrzna infokiosku powinna być wykonana z blachy stalowej o konstrukcji samonośnej zapewniającej sztywność obudowy

  • Zabezpieczenia antywłamaniowe, antykradzieżowe i wandaloodporne uniemożliwiające dostęp do podzespołów wewnętrznych osobom nieupoważnionym, dostęp serwisowy realizowany przez drzwi uchylne zamykane na min. dwa zamki.

  • Zasilanie – prąd zmienny sieciowy 220 – 230 V, 50 Hz

  • Bezpieczne okablowanie, uniemożliwiające przypadkowe odłączenie zasilania oraz porażenie prądem

  • Certyfikat CE w zakresie komponentów tworzących produkt oraz inne wymagane prawem certyfikaty i zezwolenia dopuszczające do użytkowania


Wyposażenie infokiosków wewnętrznych:


  • System regulujący temperaturę i wilgotność wewnątrz urządzenia

  • Zabezpieczenia przeciw skokom napięcia, prądowe ze zintegrowanym bezpiecznikiem 16A

  • Wandaloodporne oświetlenie sterowane za pomocą czujnika ruchu

  • Przyłącza umożliwiające uruchomienie dodatkowych urządzeń w ramach zasilania infokiosku (zabezpieczone przed użytkownikami zewnętrznymi)

  • Dwa wyłączniki obwodu zasilania: automatyczny i ręczny

  • Możliwość regulacji wysokości (wysokość regulowana w zakresie 1200 – 2200) - usprawnienie pomagające korzystać z infokiosku osobom dotkniętym niepełnosprawnością w rozumieniu Ustawy rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 Nr 123 Poz. 776 z późniejszymi zmianami)

  • Zasilanie awaryjne UPS (Uninterruptible Power Supply) lub inny rodzaj, pozwalający na pracę w przypadku awarii zasilania prądem zmiennym na okres przynajmniej 4 godzin


Jednostka sterująca infokioskiem:


  • Monitor LCD nie mniej niż 17 cali (rzeczywisty rozmiar wyświetlanego obrazu min : 17'') , dotykowy, wandaloodporny (zabudowany w poszyciu obudowy) z nakładką typu SAW

  • jasność min [cd/m2] min: 300

  • kontrast min (typ.): 1000:1

  • naturalna rozdzielczość pracy min:1280x1024@ 60 Hz

  • przekątna nakładki dotykowej – 17 cali

  • przejrzystość min. 90%

  • odporna na zadrapania, porysowanie itp.,

  • Klawiatura standardowa z klawiaturą numeryczną, metalowa, z alfabetem Braille’a zabezpieczona przed działaniem czynników atmosferycznych, wandaloodporna, touchpad

  • Płyta główna

    • obsługująca procesory wielordzeniowe wspierające wirtualizację,

    • obsługująca pamięć operacyjną z typu DDR 3 (Double Data Rate),

    • możliwość zabezpieczenia hasłem dostępu do systemu operacyjnego i dostępu do BIOS komputera - zabezpieczenia te muszą działać niezależnie od siebie,

    • możliwość zabezpieczenia dysku twardego w sposób uniemożliwiający możliwość odczytu danych po podłączeniu dysku do innego komputera,

    • możliwość odczytania z BIOS komputera informacji o numerze seryjnym, numerze inwentaryzacyjnym (asset tag),

    • możliwość odczytania z BIOS dokładnych informacji o procesorze – co najmniej model, typ, częstotliwości FSB, prędkości rzeczywista, ilość pamięci cache, możliwość sprawdzenia z poziomu BIOS modelu i wersji firmware dysku twardego oraz modelu i wersji firmware napędu optycznego,

    • możliwość wyłączenia pracy wielordzeniowej procesora z pozycji BIOS (konieczne w przypadku niektórych aplikacji),

    • technologia zarządzania i monitorowania komputera na poziomie sprzętowym działająca niezależnie od stanu czy obecności systemu operacyjnego umożliwiająca między innymi: monitorowanie konfiguracji komponentów komputera (procesor, pamięć, dysk twardy, model i wersję płyty głównej i wersję BIOS),

    • możliwość przekierowania konsoli tekstowej oraz ekranu konfiguracyjnego BIOS na stację zarządzającą przez sieć LAN

    • wbudowany firewall sprzętowy działający niezależnie od obecności systemu operacyjnego, zarządzany i konfigurowalny zdalnie, nie widoczny dla systemu operacyjnego czy aplikacji,

    • rozwiązanie sprzętowe zintegrowane w płycie głównej komputera zapewniające możliwość przywrócenia BIOS w przypadku jego uszkodzenia (ataki wirusów itp.) lub nieudanej aktualizacji bez pośrednictwa jakichkolwiek urządzeń zewnętrznych i w sytuacji, gdy obraz na monitorze nie jest wyświetlany i/lub nie ma możliwości wprowadzania znaków za pomocą konsoli tekstowej czy uruchomienia systemu operacyjnego

    • wbudowana w jednostkę centralną sygnalizacja wizualna (wyświetlacz, diody) trybu pracy technologii zarządzania zdalnego, sygnalizacja niezależna od stanu zasilania komputera oraz obecności urządzeń peryferyjnych

    • rozwiązanie sprzętowe zintegrowane w płycie głównej komputera zapewniające możliwość przywrócenia BIOS w przypadku jego uszkodzenia (ataki wirusów itp.) lub nieudanej aktualizacji bez pośrednictwa jakichkolwiek urządzeń zewnętrznych i w sytuacji gdy obraz na monitorze nie jest wyświetlany i/lub nie ma możliwości wprowadzania znaków za pomocą konsoli tekstowej

    • zintegrowany z płytą główną układ szyfrujący umożliwiający zaszyfrowanie poufnych dokumentów oraz poczty elektronicznej. Umożliwiający tworzenie zaszyfrowanych wirtualnych partycji. Usunięcie zabezpieczenia powoduje trwałe uszkodzenie płyty głównej a odczytanie zaszyfrowanych danych nie jest możliwe na innym urządzeniu. Układ zgodny ze standardem TPM 1.2

  • Zasilacz o mocy maksymalnej 220W

  • Procesor klasy x86 dedykowany do pracy w komputerach, taktowany zegarem co najmniej 3,06GHz, pamięć L2 3MB lub procesor równoważny wydajnościowo

  • Pamięć RAM – przynajmniej 2 GB typu DDR 3 (Double Data Rate), możliwość rozbudowy do 16 GB, min. 2 wolne złącza dla rozszerzeń pamięci

  • Karta graficzna, do 256 MB pamięci współdzielonej z pamięcią systemową, 1x VGA, 1x DVI

  • Karta dźwiękowa, zintegrowana w standardzie High Definition, możliwość wyłączenia karty muzycznej w BIOS

  • Dysk twardy: min. 320 GB (min. SATA II; min. 7200 rpm, NCQ/3Gbit, 8mb cache)

  • Karta sieciowa 10/100/1000 Mbps umożliwiająca podłączenie do łącza przewodowego, obsługa protokołów: WoL, ASF 2.0, PXE, możliwość wyłączenia karty sieciowej w BIOS oraz odczytania adresu MAC karty z BIOS komputera

  • Karta bezprzewodowa WiFi (Wireless Fidelity) przynajmniej 54Mbps umożliwiająca podłączenie infokiosku do łącza bezprzewodowego

  • Technologia Bluetooth w standardzie Compliance Bluetooth Ver.2.0,umożliwiająca przesyłanie plików na urządzenia mobilne w promieniu nie mniejszym niż 10 metrów wokół infokiosku

  • Modem bezprzewodowy GPRS /UMTS/HSDPA

  • Modem WIMAX o standardzie 802.16 e i częstotliwości pracy: 3.6 Ghz - 3.8 GHz

  • Kamera o rozdzielczości minimum 1,3 mln pikseli z autofocusem

  • Mikrofon o czułości nie mniejszej niż 5 mV/Pa

  • Przynajmniej 2 głośniki stereo z zabezpieczeniem

  • Nadajnik WiFi (Wireless Fidelity), emitujący strefę bezprzewodowego dostępu do Internetu – w promieniu nie mniejszym niż 10 m wokół infokiosku.

  • Czytnik kodów kreskowych


2.Wygląd Infokiosków
Projektując wygląd infokiosków zewnętrznych Wykonawca uwzględni: zasady nienaruszalności architektury lokalnej miast, w których zostaną umieszczone infokioski. Zarówno infokioski zewnętrzne jak i wewnętrzne muszą zawierać widoczny logotyp Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Ponadto na każdym infokiosku Wykonawca umieści plakietkę informującą zgodną z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 Beneficjentów w zakresie informacji i promocji

http://www.wrpo.wielkopolskie.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=271
Zamawiający wykona projekt graficzny plakietki i po zaakceptowaniu Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym dostarczy Wykonawcy drogą elektroniczną w terminie uzgodnionym przez strony.
3. Lokalizacja Infokiosków
Wykonawca zobowiązuje się wykonać, dostarczyć, zamontować (wraz z instalacją oprogramowania) oraz uruchomić Infokioski w wyznaczonych przez Zamawiającego lokalizacjach, których listę stanowi załącznik nr 3 do Umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ.
4. Gwarancja na Infokioski


  • gwarancja min. 5 lat gwarancji

  • wsparcie 24-miesięczne – w ramach asysty powdrożeniowej

  • max 4-godzinny czas reakcji od zgłoszenia usterki, awarii

  • naprawa w ciągu max.24 godzin od zgłoszenia awarii poprzez serwis producenta



III. Dostarczenie , instalacja oprogramowania infokiosków i platformy systemowej Systemu Informacji Turystycznej (SIT)
1. Specyfikacja oprogramowania infokiosków
Infokiosk musi być wyposażony w wymienione niżej oprogramowanie:


  • Wielozadaniowy system operacyjny, umożliwiający pełne zabezpieczenie systemu przed uszkodzeniem w przypadku zaniku napięcia.

  • Oprogramowanie umożliwiające zdalną kontrolę nad infokioskiem i wykonywanie operacji na infokiosku z oprogramowania zarządzającego zgodnie z funkcjonalnością tego oprogramowania wymienioną poniżej.

  • Przeglądarka internetowa współpracująca z oprogramowaniem zarządzającym posiadająca cechy:

    • silnik przechodzący test Acid3 w 100% (np. Webkit),

    • sterowanie klawiaturą ekranową,

    • przeglądanie w zakładkach,

    • kontrolowanie systemu okien w celu zablokowania okien określonego typu lub zamknięcia określonych okien, które znalazły się w tle,

    • przeglądanie dokumentów PDF, XLS, DOC, ODF

    • automatyczny powrót do strony startowej po określonym definiowalnym interwale czasowym,

    • możliwość umieszczenia strony startowej oraz wybranych podstron na dysku lokalnym lub pod wskazanym adresem internetowym,

    • opcja trybu pełnoekranowego,

    • obsługa flash i Java,

    • możliwość powiększenia treści wyświetlanych w oknie przeglądarki,

    • możliwość zmiany pozycji przeglądarki internetowej względem pozostałych treści np. przesunięcie do dolnej krawędzi ekranu w przypadku osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.

  • Oprogramowanie do wizualnej prezentacji współpracujące z oprogramowaniem zarządzającym,

    • wspierane formaty: Video (MPEG1/2/4, AVC, AVI, WMV, DiVx), obrazy (JPG, GIF), dźwięk (WMA, MP3), prezentacje / pokaz slajdów, tekst (TXT, plansze tekstowe), kanały RSS (plansze tekstowe, ruchome paski informacyjne), animacje Flash, HTML video (MPEG1/2/4, AVC, AVI, DivX),

    • możliwość pobierania informacji z zewnętrznych serwerów (RSS, Video Stream),

    • odtwarzanie materiału dopiero po całkowitym jego skompletowaniu materiałów na dysku zgodnie z harmonogramem wyświetlania (do czasu uzupełnienia nowej treści player wyświetla ostatnią kompletną konfigurację),

    • praca playera w trybie Offline - cache'owanie informacji wyświetlanych na bieżąco (paski RSS, plansze flash, strony HTML),

    • pełna konfigurowalność parametrów transmisji (czas, pora dnia, procent wykorzystania łącza, itp.),

    • brak potrzeby statycznego adresu IP po stronie playera/infokiosku,

    • raportowanie odtwarzania materiałów w playerach (kiedy, gdzie, ile) z możliwością eksportowania do edytowalnego formatu,

    • mechanizmy protekcji dystrybucji treści umożliwiające pracę na łączach o małej przepustowości i niskiej stabilności.

  • Oprogramowanie umożliwiające wysyłanie poczty elektronicznej z możliwością dołączenia do niej zapisu filmu lub zdjęcia wykonanego wbudowaną w infokiosk kamerą.

  • Oprogramowanie umożliwiające wykorzystywanie syntezatora mowy w języku polskim w innych programach zainstalowanych w infokiosku oraz na wyświetlanych stronach WWW z przeglądarce internetowej.

  • Oprogramowanie antywirusowe, z możliwością aktualizacji z oprogramowania zarządzającego infokioskiem.

  • Oprogramowanie obsługujące urządzenia wymienione w specyfikacji infokiosków.

  • Oprogramowanie umożliwiające zrobienie zdjęcia lub krótkiego filmu za pomocą zamontowanej kamerki internetowej.

  • Oprogramowanie umożliwiające odczyt kodów kreskowych i QR.

W przypadku obowiązku posiadania licencji komercyjnych na wspomniane wyżej oprogramowanie muszą być one udzielone przez wykonawcę na okres 5 lat od podpisania protokołu końcowego.


Oprogramowanie zarządzające siecią infokiosków oraz przeglądarką internetową musi zawierać:

(zakłada się iż poniższe funkcjonalności mogą być wykonywane na pojedynczym infokiosku lub zdefiniowanej grupie infokiosków)

  • Możliwość zdalnej aktualizacji strony startowej i innych zasobów infokiosku lub grupy infokiosków.

  • Możliwość wyboru i definiowania strony startowej, menu strony startowej i podstron, treści i linów stron WWW oraz listy dostępnych funkcji i przycisków w tym przycisku powrotu do strony startowej.

  • Możliwość wyboru języka w którym wyświetlane będą informacje.

  • Możliwość edycji przycisków(rozmiaru, kolorystyki, czcionki) dla każdej pozycji menu.

  • Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia wyświetlanej na przycisku nazwy powiązanej z dokonanym wyborem wersji językowej.

  • Możliwość, dla każdej pozycji menu, określenia adresu URL powiązanego z dokonanym wyborem wersji językowej.

  • Możliwość definiowania banerów informacyjnych.

  • Interface administrujących całkowicie w języku polskim

  • Pełna konfigurowalność modułu do wizualnej prezentacji.

  • Możliwość ustawienia połączeń infokiosku lub grupy infokiosków z systemem centralnym (harmonogram) w celu aktualizacji przeznaczonych dla niego materiałów.

  • Możliwość zdefiniowania dostępu do Internetu w infokiosku lub grupy infokiosków (czas korzystania, szybkość transferu, dostęp do zasobów sieciowych).

  • Możliwość zdefiniowania dostępu do Internetu bezprzewodowego wokół infokiosku lub grupy infokiosków (czas korzystania, szybkość transferu, dostęp do zasobów sieciowych).

  • Możliwość definiowania ustawień, które wpływają na bezpieczeństwo pracy w tym: możliwość blokady ściągania i uruchamiania tzw. cookies, filmów, skryptów, apletów Java.

  • Możliwość konfigurowania połączeń z centralnym systemem zarządzania.

  • Możliwość definiowania obszarów (zakresów adresów) internetowych, do których użytkownik ma dostęp lub nie. Filtrowanie uwzględniać będzie adresowanie domenowe (DNS) jak i numery IP, oraz umożliwiać dopuszczanie lub blokowanie wskazanych podstron (linków).

  • Możliwość zdalnej instalacji oraz aktualizacji oprogramowania w infokiosku lub w grupie infokiosków.

  • Możliwość definiowania aplikacji wykonywalnych, które użytkownik może uruchomić po wybraniu odpowiedniego przycisku menu, a po jej zakończeniu automatyczny powrót do strony startowej.

  • Możliwość konfiguracji opcji wygaszania ekranu w połączeniu z dodatkowymi funkcjami takimi jak: automatyczne zamykanie otwartych okien, kasowanie tymczasowych plików, usuwanie historii przeglądarki i rozpoczęcie wyświetlania wskazanej strony.

  • Możliwość wyboru wyszukiwarki, która będzie ładowana przyciskiem w menu startowym.

  • Możliwość automatycznego włączania i wyłączania komputera o określonej godzinie.

  • Możliwość gromadzenia statystyk - moduł rejestrujący aktywność użytkowników, w przypadku problemów ułatwia diagnozowanie przyczyn i okoliczności wystąpienia błędów - generowane statystyki pozwalają poznać upodobania użytkowników i lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb.

  • Monitorowanie pracy infokiosku lub grupy infokiosków (m.in. informowanie administratora o pracy – logowaniu, wylogowaniu, restartach, zabezpieczenie przed nieuprawnioną ingerencją użytkownika w system operacyjny).

  • Możliwość zdalnego podglądu aktualnie wyświetlanego obrazu na infokiosku.

  • Monitorowanie systemu operacyjnego (tzw. Software Watch-Dog), które kontroluje zajętość pamięci oraz innych krytycznych elementów systemu i dokonuje jego reinicjalizacji w sytuacji zagrażającej zablokowaniem oprogramowania, obsługa Hardware Watch-Dog,

  • Możliwość zarządzania uprawnieniami użytkowników, w szczególności przydzielanie uprawnień do dostępu i edycji do poszczególnych grup infokiosków.

  • Możliwość definiowania grup infokiosków

  • Możliwość ustawienia parametrów pracy dla aplikacji zainstalowanych w infokiosku

  • Możliwość definiowana raportów przekazywanych przez infokioski


2. Specyfikacja platformy systemowej Systemu Informacji Turystycznej (SIT)
2a. Wymagania ogólne
Platforma systemowa SIT musi:


    • Umożliwiać zarządzanie treścią – system CMS (Content Management System).

    • Umożliwiać prowadzenie serwisu w wielu językach z uwzględnieniem alfabetów ze znakami chińskimi, japońskimi, rosyjskimi, niemieckimi, węgierskimi, hiszpańskimi, czeskimi, słowackimi, szwedzkimi, duńskimi, litewskimi, tureckimi, fińskimi, arabskimi, polskimi.

    • Posiadać jeden wspólny dla wszystkich modułów system autoryzacji i weryfikacji użytkowników, rozgraniczający prawa dostępu do poszczególnych części portalu, na zasadzie konfigurowalnych ról użytkowników oraz praw do przeglądania, modyfikacji i redagowania zmian w poszczególnych elementach platformy.

    • Pozwalać na zarejestrowanie dowolnej ilości użytkowników.

    • Zabezpieczać dostęp do kont użytkowników oraz edytowanych / wprowadzanych danych, poprzez stosowanie połączeń szyfrowanych z użyciem protokołu HTTPS i certyfikatów cyfrowych wystawionych przez urząd certyfikujący domyślnie uznawany w przeglądarkach WWW, o których mowa w pkt 5, mających długość uznawaną za bezpieczną;

    • Umożliwiać poprawne korzystanie z wszystkich funkcji platformy systemowej SIT za pomocą co najmniej 6 wersji przeglądarek i co najmniej 3 producentów, które są używane przez użytkowników polskiego Internetu wg badań przeprowadzanych przez firmę Gemius SA, a publikowanych na stronach: http://www.ranking.pl, przeprowadzonych w chwili składania ofert przez wykonawcę;

    • Wyraźnie oddzielać warstwy danych, graficzną oraz logiczną aplikacji;

    • Zostać zbudowana w oparciu o system open source’owy CMS(Content Management System), który jest rozprowadzany na zasadach licencji GPL (General Public Licence) lub LGPL (Lesser General Public Licence) systemem zarządzania treścią, aktualizowanym z częstością zapewniającą bezpieczeństwo, rozwijany przez międzynarodową społeczność lub własny (wykonawca dostarczy licencję) o ile dostawca przekaże pełną dokumentację techniczną serwisu.

    • Przechowywać dane w relacyjnej bazie danych, w postaci nie zakodowanej kryptograficznie (z wyjątkiem haseł). Format, w jakim mają być przechowywane dane, musi być opisany w stopniu pozwalającym na pełny odczyt i modyfikację danych przez osoby dysponujące tylko opisem formatu danych oraz dostępem do samych danych z użyciem powszechnie dostępnych darmowych narzędzi. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu opisu formatu danych.

    • Spełniać wymogi odnośnie dostępności do stron przez osoby niepełnosprawne, zgodnie z zapisami dokumentu: Wytyczne dotyczące ułatwień dostępu do zawartości sieci (Web Content Accessibility Guidelines) organizacji W3C . Wszystkie strony platformy muszą osiągnąć co najmniej poziom zgodności „A”, to znaczy, że muszą one być zgodne z wytycznymi ww. dokumentu w punktach oznaczonych priorytetem pierwszym.

Wszystkie strony platformy muszą być zgodne ze standardami tworzenia stron internetowych W3C oraz W3C Mobile Web Initiative. Muszą one pomyślnie przejść weryfikację przez walidatory znajdujące się na stronach http://validator.w3.org/ (weryfikacja HTML) oraz http://jigsaw.w3.org/css-validator/ (weryfikacja CSS – Cascade Style Sheet), http://validator.w3.org/mobile (weryfikacja wersji mobilnej).


Wszystkie elementy systemu CMS (Content Management System) napisane lub zmodyfikowane przez wykonawcę muszą być przekazane w formie instalacyjnej, umożliwiającej ich uruchomienie w innych portalach opartych o ten sam system, w którym została wykonana platforma systemowa SIT .

Do każdej części danych zamieszczonych w platformie systemowej SIT musi być możliwość podania unikatowego adresu URL (Uniform Resource Locator). Ponadto musi istnieć możliwość zapisania w formacie PDF treści prezentowanych na platformie systemowej SIT .


2b. Wymagania odnośnie szaty graficznej platformy systemowej SIT

Wygląd platformy systemowej SIT mysi być całkowicie określony przez odrębny szablon, oparty na arkuszach stylów CSS (Cascade Style Sheet).


Szata graficzna platformy systemowej SIT musi zawierać logotyp Wielkopolskiej Organizacji Turystcznej i Partnerów oraz uwzględniać Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 Beneficjentów w zakresie informacji i promocji

http://www.wrpo.wielkopolskie.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=271
Szata graficzna platformy systemowej SIT oraz jej wygląd muszą być praktyczne, proste, przejrzyste i funkcjonalne i uwzględniać potrzeby infokiosków:

- umożliwiać łatwy dostęp za pomocą ekranu dotykowego zamontowanego w infokioskach z nakładką typu SAW

- umożliwiać łatwy dostęp za pomocą zamontowanej klawiatury oraz urządzeń trackball i touchpad

- umożliwiać łatwy dostęp do elementów strony dla osób dotkniętych niepełnosprawnością w rozumieniu Ustawy rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 Nr 123 Poz. 776 z późniejszymi zmianami), w tym osób niedowidzących



- uwzględniać kolorystykę Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej w dotychczas realizowanych projektach informatycznych dostępnych w Internecie w szczególności portal http://wielkopolska.travel.
2c. Generowanie danych statystycznych i dostępność do nich – wymagania
Platforma systemowa SIT musi posiadać i udostępniać na żądanie statystyki dotyczące danych w niej przechowywanych oraz odpowiedzialności i ruchu sieciowego, w szczególności:


  • ilości odsłon stron,

  • ilości pobrań plików,

  • ilości odwiedzających,

  • ilości zarejestrowanych użytkowników,

  • ilości logowań użytkowników,

  • ilości subskrybentów newsletterów i RSS (Realy Simple Sindycation),

  • wykorzystania dostępnego pasma – ruch przychodzący i wychodzący,

  • długości oraz terminy przerw w funkcjonowaniu portalu.


2d. Funkcjonalność platformy systemowej SIT - wymagania
Platforma systemowa SIT musi oferować poniższe funkcjonalności:


  1. Rejestracja, uwierzytelnianie i autoryzacja.

  2. Moduł administracyjny.

  3. Moduł aktualności.

  4. Moduł kalendarza wydarzeń.

  5. Moduł Biblioteki Multimediów.

  6. Baza obiektów turystycznych, punktów gastronomicznych i miejsc noclegowych.

  7. Moduł wyszukiwania.

  8. Edytor zawartości platformy systemowej SIT.

  9. Pozostałe funkcjonalności.


Ad.1) Rejestracja, uwierzytelnienie i autoryzacja
Moduł musi zawierać:


  • możliwość samodzielnej rejestracji użytkowników platformy systemowej SIT (zakładanie kont użytkowników) lub poprzez uprawnionego użytkownika z poziomu panelu administratora (opcje wyboru),

  • możliwość edycji profilu użytkownika, w tym zmianę informacji o użytkowniku (imię, nazwisko, avatar, adres email, opcjonalnie nazwa i adres instytucji oraz możliwość definicji innych pól),

  • możliwość zmiany hasła,

  • możliwość edycji danych zarejestrowanych użytkowników platformy systemowej SIT przez administratora.


Ad. 2) Moduł administracyjny
Moduł musi zawierać:


  • możliwość zarządzania uprawnieniami użytkowników, w szczególności przydzielanie uprawnień do dostępu i edycji poszczególnych działów i modułów platformy systemowej SIT,

  • możliwość tworzenia menu o dowolnej strukturze,

  • możliwość konfiguracji wyświetlania elementów pozostałych modułów platformy systemowej SIT (liczbę dokumentów wyświetlanych na stronie, definiowanie informacji wyświetlanego dokumentu, wielkość załączników),

  • możliwość dodawania, edycji, usuwania elementów słowników niezbędnych do funkcjonowania innych modułów Platformy (gminy, kategorie, słowa kluczowe).



Ad.3). Moduł aktualności
Moduł musi zawierać:


  • możliwość dodawania, edycji, publikacji i usuwania dokumentów Aktualności,

  • możliwość segregowania względem kategorii i słów kluczowych,

  • możliwość definiowania innej kolejności sortowania aktualności, łącznie z przesuwaniem ręcznie kolejności wyświetlania dokumentów,

  • możliwość automatycznego zaciągania treści z innych źródeł zgodnie ze standardem RSS (Really Simple Syndication) lub w formacie XML (Extensible Markup Language). Strukturę dokumentu XML dostarczy Wykonawca.

  • podstawowe informacje niezbędne przy każdym pojedynczym dokumencie:

    • tytuł, streszczenie (lead), treść – pola mogą być typu WYSIWYG (What You See Is What You Get),

    • data powstania oraz kolejnych aktualizacji dokumentu,

    • autor dokumentu oraz osoby modyfikujące,

    • informacje o załączonych elementach z biblioteki multimediów, kategorie, słowa kluczowe.

Moduł aktualności musi posiadać wersję kanału RSS (Really Simple Syndication).


Ad. 4) Moduł kalendarza wydarzeń
Moduł musi zawierać:


  • możliwość dodawania, edycji, publikacji i usuwania dokumentów Kalendarza,

  • chronologiczne prezentowanie opisów oraz kategoryzację wydarzeń związanych z województwem wielkopolskim (według daty, miejsca pochodzenia, rodzaju wydarzenia),

  • możliwość wizualizacji obiektów na mapie przy wykorzystaniu fizycznych adresów,

  • możliwość automatycznego zaciągania treści z innych źródeł zgodnie ze standardem RSS (Really Simple Syndication) lub w formacie XML (Extensible Markup Language). Strukturę dokumentu XML dostarczy Wykonawca.

  • podstawowe informacje niezbędne przy każdym pojedynczym rekordzie:

    • tytuł, streszczenie (lead), opis – pola mogą być typu WYSIWYG

    • data powstania oraz kolejnych aktualizacji dokument

    • link do strony internetowej wydarzenia

    • data i miejsce wydarzenia

    • autor dokumentu oraz osoby modyfikujące

    • Informacje o załączonych elementach z biblioteki multimediów, kategorie, słowa kluczowe

Kalendarz musi posiadać wersję kanału RSS (Really Simple Syndication).

Informacje zawarte kalendarzu mogą być dodane do listy newslettera.

Ad. 5) Moduł Biblioteka Multimediów
Moduł musi zawierać:


  • możliwość gromadzenia i przeglądania oraz prezentowania plików multimedialnych w popularnych formatach (pliki dźwiękowe, graficzne i video),

  • możliwość dostępu w innych modułach ,w których zostało to wskazane

  • możliwość segregowania i wyszukiwania plików pod względem kategorii i słów kluczowych.


Ad. 6) Baza obiektów turystycznych, punktów gastronomicznych i miejsc noclegowych
Baza musi zawierać:


  • możliwość gromadzenia informacji na temat obiektów turystycznych, gastronomicznych i miejsc noclegowych

  • możliwość wizualizacji obiektów na mapie przy wykorzystaniu fizycznych adresów

  • możliwość zdefiniowania dodatkowych pól w bazie

  • podstawowe informacje niezbędne przy każdym pojedynczym rekordzie:

    • tytuł, streszczenie (lead), opis – pola mogą być typu WYSIWYG (What You See Is What You Get)

    • data powstania oraz kolejnych aktualizacji dokumentu

    • adres fizyczny obiektu,

    • link do strony internetowej obiektu

    • autor dokumentu oraz osoby modyfikujące

    • informacje o załączonych elementach z biblioteki multimediów, kategorie, słowa kluczowe

Baza obiektów musi posiadać wersję kanału RSS (Really Simple Syndication).



Ad. 7) Moduł wyszukiwania
Moduł musi umożliwiać przeszukiwania plików, dokumentów i rekordów zgromadzonych w zasobach platformy systemowej SIT według:


  • słów kluczowych,

  • kategorii, tytułów,

  • dat,

  • tekstów,

  • lead-ów,

  • miejsc,

  • linków,

  • wielkości plików,

  • ilości załączników.

Powyższe pola i ich lista zależy od pól zawartych w konkretnych modułach platformy systemowej SIT.

Poza wyszukiwaniem poszczególnych pól wyszczególnionych w formularzu wyszukiwania moduł powinien udostępniać pojedyncze uniwersalne pole wyszukiwania które wyszukuje wszystkie pola w bazie.
Ad. 8) Edytor zawartości platformy systemowej SIT
Edytor musi umożliwiać wprowadzanie oraz edycję zawartości platformy systemowej SIT i jej części składowych za pomocą edytora typu WYSIWYG (What You See Is What You Get) oraz jej umieszczenie w dowolnym miejscu struktury logicznej platformy systemowej SIT .
Ad. 9) Pozostałe funkcjonalności


  • Newsletter - generowany z zawartości platformy systemowej SIT - Biuletyn Informacyjny

    • Możliwość wysyłki do listy użytkowników lub grup użytkowników

    • Możliwość zdefiniowania wiadomości z różnych modułów które pojawią się w newsletterze

    • Możliwość dodania własnej treści do newslettera

  • Kontener linków – umożliwiający dodawanie zewnętrznych linków dot. turystyki

    • Możliwość grupowania linków

    • Mechanizm sprawdzający czy link jest aktywny

    • Mechanizm zliczający liczbę odwiedzin linków

    • Możliwość tworzenia listy popularnych linków

  • Wirtualna pocztówka – możliwość wygenerowania elektronicznej pocztówki z zasobów graficznych w module Biblioteki Multimedialnej

    • Możliwość wykorzystania zasobów biblioteki multimediów,

    • Możliwość wykorzystania zdjęcia zrobionego przez kamerę internetową w infokiosku.

Jeżeli bezpieczeństwo informatyczne tego wymaga, Wykonawca ma obowiązek dokonać aktualizacji systemu CMS(Content Management System) do najnowszej wersji.



2e. Dokumentacja techniczna, podręcznik użytkownika i podręcznik administratora platformy systemowej SIT
W terminie wyznaczonym przez strony Wykonawca stworzy i dostarczy w formie elektronicznej i papierowej - dokumentację techniczną systemu, podręcznik użytkownika i podręcznik administratora platformy systemowej Systemu Informacji Turystycznej.

IV. Przeszkolenie i konsultacje w zakresie obsługi funkcjonalności platformy systemowej SIT


  1. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do przeszkolenia na swój koszt 50 osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi infokiosków, obsługi oprogramowania infokiosków oraz obsługi funkcjonalności platformy systemowej SIT w tym instalacji i konfiguracji w formie warsztatów w terminie i miejscu (na terenie woj. Wielkopolskiego) uzgodnionym przez strony, przy czym Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z realizacją warsztatów (wynajem sali, materiały szkoleniowe, catering, wykładowcy). Minimalny czas trwania szkolenia powinien wynosić (szesnaście) 16 godzin.



V. Instalacja serwera
Do uruchomienia, wdrożenia platformy systemowej SIT oraz systemu zarządzania infokioskami wymagane jest od Wykonawcy instalacja i obsługa serwera (w tym usługa kolokacji i administracji serwerem jako operator). Wykonawca zapewnia miejsce w centrum danych (podłączenie do sieci zasilającej, podpięcie do łącza, odpowiednie warunki środowiska) wraz z dostępem 24h na dobę.
Minimalne wymagania:


  • Obudowa

    • typu Rack , wysokość nie więcej niż 2U

  • Procesor

    • dwa procesory czterordzeniowe w architekturze x86, osiągające w testach wydajnościowych SPECint_rate2006 min. 246pkt.

    • wymagane dostarczenie dokumentu z testów SPEC lub wymagana obecność certyfikatu potwierdzającego osiągnięty wynik na stronie: www.spec.org ( wydruk załączony do oferty ).

  • Płyta główna

    • Dedykowana serwerowa, wyprodukowana i zaprojektowana przez producenta serwera, minimum 18 gniazd pamięci RAM,

    • karty rozszerzeń - min 2 sloty PCI-Express Gen2 x8 typu low profile, możliwość obsadzania w min 2 slotach kart PCIe x16, min 5 slotów PCI-Express Gen2 x4, dwa z czterech gniazd PCI-Express Gen2 x4 mogą być wykorzystywane jako gniazdo x8, jeśli sąsiednie gniazdo będzie niewykorzystane, min 9 portów USB (w tym min 3 z przodu, min 4 z tyłu, min 2 w środku), port VGA z tyłu, dodatkowo port VGA z przodu 2 porty RS-232 w tym jeden dostępny zarówno dla systemu operacyjnego jak i kontrolera zdalnego zarządzania, moduł szyfrowania TPM

  • Pamięć RAM

    • Nie mniej niż 24GB RAM typu registred DDR3-1333 z korekcją błędów Advanced ECC, funkcje scrubbing i SDDC, opcja aktywnej rezerwy i zapisu lustrzanego pamięci, obsadzone min 6 gniazda pamięci w trybie maksymalnej wydajności, możliwość rozbudowy do minimum 144 GB.

  • HDD

    • 6 szt dysków twardych typu SAS hot-plug, nie mniejsze niż 146GB 15krpm 3,5” każdy, dyski wewnątrz serwera pracujące w macierzy dyskowej RAID,

    • możliwość instalacji min. 12 szt. dysków,

  • Kontrolery

    • kontroler dysków typu SAS minimum 8 portów z obsługą RAID 0,1,10,5,50,6,60 z pamięcią cache 512MB i podtrzymaniem bateryjnym, 2 kanałowy kontroler typu SATA

  • Inne napędy i moduły

    • Blu-ray Combo wewnętrzny, panel serwisowy z wyświetlaczem LCD

    • panel serwisowy LCD wyświetlający status serwera i wspomagający diagnostykę uszkodzenia serwera

  • Karta graficzna

    • Zintegrowana w jednym module z kontrolerem zdalnego zarządzania i pamięcią 32MB na płycie głównej, rozdzielczość min. 1600 x 1200

  • Karty sieciowe

    • 2 karty sieciowe typu Ethernet 10/100/1000 (akceleracja TCP/IP), rozruch PXE przez sieć LAN z serwera PXE, rozruch iSCSI przez zintegrowaną kartę sieci LAN, 1 karta Ethernet 10/100 wyłącznie dla komunikacji z kontrolerem zdalnego zarządzania

  • Zasilanie i chłodzenie

    • Dwa redundantne zasilacze o mocy maksymalnej 800W na 1 zasilacz, zgodne ze standardem EPA, typu hot plug,
      o sprawności minimalnej 92% przy typowym obciążeniu 50% (potwierdzone niezależnym, międzynarodowym raportem badawczym honorowanym w Unii Europejskiej),

    • współczynnik wydajności względem zużywanej energii SPEC/W nie mniej niż 0,307(wydajność SPEC w odniesieniu
      do maksymalnego poboru mocy serwera); nadmiarowe chłodzenie – redundantne wentylatory typu hot-plug

  • Oprogramowanie

    • Oprogramowanie zarządzające i diagnostyczne wyprodukowane przez producenta serwera umożliwiające konfigurację kontrolera RAID, instalację systemów operacyjnych, zdalne zarządzanie, diagnostykę i przewidywanie awarii w oparciu o informacje dostarczane w ramach zintegrowanego w serwerze systemu umożliwiającego monitoring systemu i środowiska (temperatura, dyski, zasilacze itd.)

  • Zarządzanie

    • Zintegrowany z płytą główną kontroler zdalnego zarządzania zgodny ze standardem IPMI 2.0 umożliwiający zdalny restart serwera i pełne zarządzanie włącznie z przejęciem zdalnym konsoli tekstowej (możliwość dokupienia opcji przejęcia konsoli graficznej oraz zdalnego podłączenia napędów).

  • Wsparcie dla systemów operacyjnych

    • Jest wymagana kompatybilność serwera z następującymi sieciowymi systemami operacyjnymi: Windows 2003 i 2008, SUSE LINUX SLES-10 X86, Red Hat LINUX RHEL5 X86

  • Certyfikaty producenta

    • Certyfikat w zakresie projektowania, produkcji i serwisu produktów,

    • Certyfikat CE.

  • Dokumentacja

    • Karty gwarancyjne, instrukcje, licencje oprogramowania, nośniki ze sterownikami

  • Gwarancja

    • 5 lat z gwarantowanym czasem naprawy do 24h od zgłoszenia, okno zgłoszeń 7x24 ( wymagane oświadczenie producenta serwera )

  • Inne

    • Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy, musi pochodzić z oficjalnego kanału sprzedaży producenta na rynek polski. Wymagane oświadczenie producenta że oferowany do przetargu sprzęt spełnia ten wymóg.

    • Elementy, z których zbudowane są serwery muszą być produktami producenta tych serwerów lub być przez niego certyfikowane (wymagane oświadczenie producenta dołączone do oferty) oraz muszą być objęte gwarancją producenta, potwierdzoną przez oryginalne karty gwarancyjne.

    • Oferent zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą, szczegółową specyfikację techniczną oferowanego sprzętu.

    • Dostępność części zamiennych przez 5 lat od momentu zakupu serwera (oświadczenie producenta)

Dodatkowe cechy:



  • gwarancja min. 5 lat gwarancji od momentu podpisania protokołu

  • kolokacja i administracja serwerem – 1 rok od momentu podpisania protokołu

  • max 4-godzinny czas reakcji od zgłoszenia usterki, awarii

  • naprawa w ciągu max.24 godzin od zgłoszenia awarii poprzez serwis producenta


VI. Ubezpieczenie prac związanych z instalacją infokiosków
Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt ubezpieczyć infokioski w trakcie ich dostawy i montażu w miejscach wyznaczonych do realizacji. Kopię polisy ubezpieczeniowej potwierdzonej za zgodność z oryginałem Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w formie elektronicznej i papierowej w terminie wyznaczonym przez strony.

VII. Asysta powdrożeniowa


  1. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić na własny koszt asystę powdrożeniową na okres 1 (jednego) roku od dnia podpisania protokołu ilościowo – jakościowego. W ramach asysty Zamawiający wymaga prawa dostępu do korzystania z pomocy Wykonawcy w formie telefonicznej bądź przy wykorzystaniu poczty elektronicznej przez przedstawicieli oraz Partnerów Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia informacji zwrotnej przedstawicielowi Zamawiającego oraz Partnerom Zamawiającego w terminie 4 (czterech) godzin od czasu prowadzonej rozmowy telefonicznej bądź 8 (ośmiu) godzin od czasu przesłania wiadomości pocztą elektroniczną.








©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna