Zagadnienia do egzaminu



Pobieranie 7.01 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar7.01 Kb.
ZAGADNIENIA DO EGZAMINU

Z WYBRANYCH ZAGADNIEŃ Z PSYCHOLOGII KLINICZNEJ I PSYCHOPATOLOGII

  1. Obszary zastosowania psychologii klinicznej.

  2. Definicja psychologii klinicznej w podejściu węższym oraz szerszym.

  3. Cele postępowania diagnostycznego.

  4. Typy diagnozy klinicznej.

  5. Metody kliniczne stosowane w diagnozie psychologicznej.

  6. Definicja psychoterapii.

  7. Na czym polega zaburzone zachowanie.

  8. Kryteria dot. rozpoznawania zaburzeń osobowości.

  9. Pojęcie normy i normalności.

  10. Rozumienie zdrowia.

  11. Zależności pomiędzy psychologią kliniczną a psychopatologią.

  12. Kryteria patologii.

  13. Przyczyny zaburzeń psychicznych w podejściu poznawczym.

  14. Negatywna triada poznawcza. Zniekształcenia poznawcze powodujące zaburzenia psychiczne.

  15. Pojęcie objawu.

  16. Geneza zaburzeń zachowania.

  17. Zaburzenia zachowania, osobowości o pochodzeniu konstytucjonalnym.

  18. Czynniki psychologiczne powodujące zaburzenia zachowania.

  19. Rodzinne uwarunkowania zaburzeń zachowania.

  20. Postawy rodzicielskie oraz cechy osobowości rodziców mogące mieć patogenne znaczenie dla rozwoju zaburzeń u dzieci.

  21. Na czym polega różnica między nerwicami a psychozami.

  22. Cechy charakterystyczne „dziecka nerwicowego”.

  23. Jakie czynniki w przypadku dzieci i młodzieży odgrywają największe znaczenie w powstawaniu nerwic.

  24. Objawy fobii szkolnej.

  25. Kiedy zaczynają rozwijać się zaburzenia osobowości.

  26. Cechy charakterystyczne dla następujących zaburzeń osobowości: psychopatycznej, narcystycznej, obsesyjno – kompulsywnej, borderline.

  27. Globalne a parcjalne zaburzenia rozwojowe.

  28. Pojęcie dysleksji rozwojowej.

  29. Modele lateralizacji.

  30. Objawy wskazujące na możliwe zaburzenia lateralizacji.

  31. W jakich przypadkach nie należy „przestawiać” dziecka z lewej na prawą rękę.

  32. Przejawy niedostosowania społecznego.

  33. Skutki zaburzeń w rozwoju emocjonalno – społecznych dla funkcjonowania dziecka.

  34. Kiedy podejrzewa się opóźniony rozwój mowy u dziecka.

  35. Jakim zaburzeniom rozwojowym może towarzyszyć opóźniony / zaburzony rozwój mowy.

  36. Cele stosowania mechanizmów obronnych.

  37. Charakterystyka niektórych mechanizmów obronnych: projekcja, wyparcie, tłumienie, racjonalizacja, acting out, regresja.

  38. Cechy zaburzeń emocjonalnych (nerwicowych) w rysunkach dzieci.





©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna