Zakres rzeczowy zamówienia Zamawiający: Miasto Gniezno



Pobieranie 53 Kb.
Data10.05.2016
Rozmiar53 Kb.

Załącznik nr 1 do specyfikacji


Zakres rzeczowy zamówienia
Zamawiający: Miasto Gniezno

Przedmiot zamówienia: BIEŻĄCE UTRZYMANIE PARKÓW NA TERENIE MIASTA GNIEZNA



Park Kościuszki, Dolina Pojednania


  1. Zakres terenów zielonych objętych obsługą.

    1. pielęgnacja i utrzymanie terenów parkowych o powierzchni łącznej ok. 2,9 ha w tym:

  • pielęgnacja trawników ok. 1,65 ha,

  • pielęgnacja drzewostanu – ok. 400 sztuk,

  • pielęgnacja krzewów i żywopłotów o powierzchni łącznej ok. 2.500 m2,

1.2. pielęgnacja klombów i rabat kwiatowych o powierzchni łącznej ok. 100 m2 ,

    1. utrzymanie czystości piaskownicy,

1.4. utrzymanie czystości schodów i alejek w Dolinie Pojednania oraz chodników przylegających oraz przejścia w kierunku do ul. Św. Jana

  1. Zakres prac do realizacji.

2.1. pielęgnacja terenów parkowych:

  • koszenie trawników wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może przekraczać 15 cm),

  • bieżące pielenie rabat i kwietników,

  • nasadzenie kwiatów jednorocznych na klombach i rabatach do dnia 31 maja (gęstość nasadzeń: 25 szt./m2 przy roślinach drobnych np. szałwia, begonia, turki, ageratum, starzec lub 16 szt./m2 przy roślinach większych np. pelargonia, petunia, dalia niska, begonia bulwiasta),

  • pielęgnacja skupin krzewów i drzew, tzn. przycinanie krzewów –100 %, przekopanie i pielenie otulin („mis”) krzewów i drzew, usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew, usuwanie wiatrołomów i suchych drzew – 5% drzew różnej średnicy, (miejsca cięcia drzew należy zabezpieczyć),

  • podlewanie roślin w okresie posuchy,

  • wykonywanie uzupełniających nasadzeń drzew (20 szt.), krzewów i kwiatów,

  • pielęgnacja trawników (dosiewanie nasion traw i nawozów zgodnie z normą trawników parkowych),

  • bieżące formowanie żywopłotów,

  • jesienne wygrabienie liści wraz z wywozem do dnia 15 grudnia.

    1. prace porządkowe:

  • trasowanie alejek parkowych, w Dolinie Pojednania dwukrotna likwidacja chwastów przy użyciu herbicydów,

  • malowanie i bieżąca naprawa ławek (ok. 55 szt.) i koszy na śmieci (ok.19 szt.),- malowanie ławek do 30 maja

  • utrzymanie czystości alejek parkowych, basenu i schodów w Dolinie Pojednania,

  • utrzymanie czystości terenów parkowych przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy,



    1. dozorowanie parków:

  • utrzymanie parków i elementów małej architektury na ich terenie w należnym stanie,

  • współdziałanie z Policją, Strażą Miejską i Strażą Pożarną w zakresie

utrzymania porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni miejskiej,

    1. bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych i schodów, przejść w Dolinie Pojednania oraz przyległych do parku chodników przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu (szerokość odśnieżania min. 1,5m) wg załączonego wykazu - do uszorstnienia przejść parkowych nie używać mieszanek piaskowo-solnych

    2. prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./ lub na polecenie zamawiającego.

    3. w okresie zimowym w miarę potrzeb należy uzupełniać karmę w karmnikach dla ptaków (karmę zakupi zlecający)


Park Trzech Kultur


  1. Zakres terenów zielonych objętych obsługą.

    1. pielęgnacja i utrzymanie terenu parku o powierzchni łącznej ok. 3,5 ha, w tym:

  • pielęgnacja trawników ok. 2,5 ha,

  • pielęgnacja drzewostanu – ok. 500 sztuk,

  • pielęgnacja krzewów i żywopłotów o powierzchni łącznej ok. 3.400 m2,

1.2. pielęgnacja klombów i rabat kwiatowych o powierzchni łącznej ok. 150 m2 ,

1.3. utrzymanie czystości alejek oraz chodników przylegających.



  1. Zakres prac do realizacji.

    1. pielęgnacja terenu parku:

  • koszenie trawników wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może przekraczać 15cm),

  • bieżące pielenie rabat i kwietników,

  • nasadzenie kwiatów jednorocznych na klombach i rabatach do dnia 31 maja (gęstość nasadzeń: 25 szt./m2 przy roślinach drobnych np. szałwia, begonia, turki, ageratum, starzec lub 16 szt./m2 przy roślinach większych np. pelargonia, petunia, dalia niska, begonia bulwiasta),

  • pielęgnacja skupin krzewów i drzew, tzn. przycinanie krzewów –100 %, przekopanie i pielenie otulin („mis”) krzewów i drzew, usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew, usuwanie wiatrołomów i suchych drzew – 5% drzew różnej średnicy, (miejsca cięcia drzew należy zabezpieczyć),

  • podlewanie roślin w okresie posuchy,

  • wykonywanie uzupełniających nasadzeń drzew (20szt.), krzewów i kwiatów,

  • pielęgnacja trawników (dosiewanie nasion traw i nawozów zgodnie z normą trawników parkowych),

  • bieżące formowanie żywopłotów,

  • jesienne wygrabienie liści wraz z wywozem, do dnia 15 grudnia.

    1. prace porządkowe:

  • trasowanie alejek parkowych,

  • malowanie i bieżąca naprawa ławek – ok. 47 szt. i koszy na śmieci – ok. 13 szt. - malowanie do dnia 30 maja

  • utrzymanie czystości alejek parkowych,

  • utrzymanie czystości terenu parku przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy.

    1. dozorowanie parku:

  • utrzymanie parku i elementów małej architektury na jego terenie w należnym stanie,

  • współdziałanie z Policją, Strażą Miejską i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni miejskiej,

    1. bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych oraz przyległych do parku chodników przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu (szerokość odśnieżania min. 1,5 m ) wg załączonego wykazu, do uszorstnienia przejść parkowych nie używać mieszanek piaskowo-solnych

    2. prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./ po uprzednim zgłoszeniu lub na polecenie zamawiającego.

    3. w okresie zimowym w miarę potrzeb należy uzupełniać karmę w karmnikach dla ptaków (karmę zakupi zlecający)


Park Miejski im. Generała Władysława Andersa


  1. Zakres terenów zielonych objętych obsługą.

    1. pielęgnacja i utrzymanie terenu parku o powierzchni łącznej ok.15,9 ha w tym:

  • pielęgnacja trawników ok. 9,5 ha ,

  • pielęgnacja drzewostanu – ok.1300 szt.,

  • pielęgnacja krzewów i żywopłotów o powierzchni łącznej ok. 5000 m2,

1.2.pielęgnacja klombów i rabat kwiatowych o powierzchni łącznej ok. 50 m2 ,

1.3.utrzymanie czystości piaskownicy,



    1. nadzór nad pracą fontanny i kaskady oraz fontanny pływającej na stawie

1.5. utrzymanie czystości oraz chodników przylegających.

  1. Zakres prac do realizacji.

2.1. pielęgnacja terenu parku:

  • koszenie trawników wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może przekraczać 15 cm,

  • bieżące pielenie rabat i kwietników,

  • nasadzenie kwiatów jednorocznych na klombach i rabatach do dnia 31 maja (gęstość nasadzeń: 25 szt./m2 przy roślinach drobnych np. szałwia, begonia, turki, ageratum, starzec lub 16 szt./m2 przy roślinach większych np. pelargonia, petunia, dalia niska, begonia bulwiasta),

  • pielęgnacja skupin krzewów i drzew, tzn. przycinanie krzewów –100 %, przekopanie i pielenie otulin („mis”) krzewów i drzew, usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew, usuwanie wiatrołomów i suchych drzew – 5% drzew różnej średnicy, (miejsca cięcia drzew należy zabezpieczyć),

  • podlewanie roślin w okresie posuchy,

  • wykonywanie uzupełniających nasadzeń drzew( 40szt.), krzewów i kwiatów,

  • pielęgnacja trawników (dosiew nasion traw i nawozów zgodnie z normą trawników parkowych),

  • bieżące formowanie żywopłotów,

  • jesienne wygrabienie liści wraz z wywozem do dnia 15 grudnia.

2.2. prace porządkowe:

  • trasowanie alejek parkowych;

  • malowanie i bieżąca naprawa ławek (ok. 60szt i 30szt. siedzisk) i koszy na śmieci (ok. 23szt.),(malowanie do 30 maja)

  • utrzymanie czystości alejek parkowych,

  • utrzymanie czystości terenu parku przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy,

  • wymiana piasku w piaskownicy (w okresie letnim 1raz w miesiącu lub w miarę potrzeb).

  • usunięcie ok. 30 szt. podstaw betonowych na ławki

2.3. dozorowanie parku:

  • utrzymanie parku i elementów małej architektury na jego terenie w należnym stanie,

  • współdziałanie z Policją, Strażą Miejską i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni miejskiej,

    1. 2.4.bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych oraz przyległych do parku chodników przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu ( szerokość odśnieżania min. 1,5 m) wg załączonego wykazu, do uszorstnienia przejść parkowych nie używać mieszanek piaskowo-solnych.

2.5. prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./po uprzednim zgłoszeniu lub na polecenie zamawiającego.

2.6. w okresie zimowym w miarę potrzeb należy uzupełniać karmę w karmnikach dla ptaków (karmę zakupi zlecający)

Park Piastowski
1.Zakres terenów zielonych objętych obsługą.

1.1.pielęgnacja i utrzymanie terenu parku o powierzchni łącznej ok. 10,19 ha, w tym:



  • pielęgnacja trawników ok. 3 ha,

  • wykaszanie traw i roślinności na powierzchni ok. 6 ha,

  • pielęgnacja drzewostanu – ok. 500 sztuk,

  • pielęgnacja krzewów o powierzchni łącznej ok. 300 m2,

1.2.utrzymanie czystości bulwaru, schodów i alejek w parku oraz chodników przylegających.
2.Zakres prac do realizacji.

    1. pielęgnacja terenu parku:

  • koszenie trawników wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może przekraczać 15cm),

  • zakładanie kwietników na powierzchni 140 m2 w miejscach wskazanych przez zamawiającego,

  • nasadzenie kwiatów jednorocznych na klombach i rabatach do dnia 31 maja (gęstość nasadzeń: 25 szt./m2 przy roślinach drobnych np. np. szałwia, begonia, turki, ageratum, starzec lub 16 szt./m2 przy roślinach większych np. pelargonia, petunia, dalia niska, begonia bulwiasta),

  • bieżące pielenie rabat i kwietników,

  • podlewanie roślin w okresie posuchy

  • pielęgnacja skupin krzewów i drzew, tzn. przycinanie krzewów –100 %, przekopanie i pielenie otulin („mis”) krzewów i drzew, usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew, usuwanie wiatrołomów i suchych drzew – 5% drzew różnej średnicy, (miejsca cięcia drzew należy zabezpieczyć),

  • bieżące formowanie żywopłotów

  • wykonywanie uzupełniających nasadzeń drzew(20 szt.), krzewów i kwiatów,

  • pielęgnacja trawników (dosiew nasion traw i nawozów zgodnie z normą trawników parkowych),

  • jesienne wygrabienie liści wraz z wywozem do dnia 15 grudnia.

2.2. prace porządkowe:

  • trasowanie alejek parkowych, oraz promenady wokół jeziora Jelonek ,

  • dwukrotna likwidacja chwastów przy użyciu herbicydów,

  • malowanie i bieżąca naprawa ławek (ok. 31 szt.) i koszy na śmieci (ok. 42szt.), - malowanie do dnia 30 maja

  • utrzymanie czystości alejek parkowych,

  • utrzymanie czystości terenu parku przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy.

2.3. dozorowanie parku:

  • utrzymanie parku i elementów małej architektury na jego terenie w należnym stanie,

  • współdziałanie z Policją, Strażą Miejską i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni miejskiej,

2.4 bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych oraz przyległych do parku chodników przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu ( szerokość odśnieżania min. 1,5 m) wg załączonego wykazu, do uszorstnienia przejść parkowych nie używać mieszanek piaskowo-solnych.


    1. prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./ lub na polecenie zamawiającego.

    2. w okresie zimowym w miarę potrzeb należy uzupełniać karmę w karmnikach dla ptaków (karmę zakupi zlecający)


Park XXV - Lecia
1.Zakres terenów zielonych objętych obsługą.

    1. pielęgnacja i utrzymanie terenu parku o powierzchni łącznej ok.14,20 ha, w tym:

  • pielęgnacja trawników ok. 2 ha,

  • pielęgnacja drzewostanu – ok. 1500 sztuk,

  • pielęgnacja krzewów na powierzchni 600 m2,

1.2. utrzymanie czystości alejek .

2.Zakres prac do realizacji.

    1. pielęgnacja terenu parku:

  • koszenie trawy wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może przekraczać 15cm),

  • pielęgnacja krzewów i drzew, tzn. przycinanie krzewów –100 %, przekopanie i pielenie otulin („mis”) krzewów i drzew, usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew, usuwanie wiatrołomów i suchych drzew – 5% drzew różnej średnicy, (miejsca cięcia drzew należy zabezpieczyć),

  • bieżące formowanie żywopłotów,

  • wykonanie uzupełniających nasadzeń drzew (30 szt.)

  • karczowanie nieforemnych drzew i krzewów na powierzchni 5 ha (ok.150 szt.) oraz bieżące wykaszanie traw i porostów,

  • pielęgnacja trawników (dosiew nasion traw i nawozów zgodnie z normą trawników parkowych),

  • jesienne wygrabienie liści wraz z wywozem do dnia 30 listopada.

2.2. prace porządkowe:

  • dwukrotna likwidacja chwastów przy użyciu herbicydów,

  • malowanie i bieżąca naprawa ławek (10 szt.) i koszy na śmieci (10 szt.),-malowanie do 30 maja

  • utrzymanie czystości terenu parku przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy.

2.3. dozorowanie parku:

  • utrzymanie parku i elementów małej architektury na jego terenie w należnym stanie,

  • współdziałanie z Policją, Strażą Miejską i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni miejskiej,

2.4. bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych oraz przyległych do parku chodników przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu ( szerokość odśnieżania min. 1,5 m) wg załączonego wykazu, do uszorstnienia przejść parkowych nie używać mieszanek piaskowo-solnych

2.5. prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./po uprzednim zgłoszeniu lub na polecenie zamawiającego.

2.5. w okresie zimowym w miarę potrzeb należy uzupełniać karmę w karmnikach dla ptaków (karmę zakupi zlecający)

Plac Św. Wojciecha wraz z herbami na skarpie przy ołtarzu.


  1. Zakres terenów objętych obsługą:

1.1. pielęgnacja i utrzymanie terenu Placu



  • zieleń trawnika o powierzchni 12.300 m2

  • alejki spacerowe utwardzone kostką granitową o łącznej

powierzchni 3.350 m2

schodami obłożonymi płytami granitowymi

  • platforma przy budynku byłego spichlerza o nawierzchni granitowej, ze

schodami, ogrodzeniem ozdobnym i oświetleniem /powierzchnia obydwu platform wynosi 1.887,00 m2

  • chodnik wzdłuż placu na ul. Kanc. J. Łaskiego

  • działka przy ul. Kanc. J. Łaskiego 6 przyległa do placu – powierzchnia

działki 1461 m2

  • elementy małej architektury :

- ławki ogrodowe - szt. 8

- lampy parkowe - szt. 12

- lampy ogrodowe - szt. 23

- kolumny poboru wody - szt. 2

- śmietniki /kosze/ - szt. 5

1.2. utrzymanie czystości schodów i alejek na placu oraz chodników przylegających.




  1. Zakres prac do realizacji

2.1. pielęgnacja terenów placu:

  • koszenie trawników wraz z wywozem trawy (wysokość trawy nie może

przekraczać 15 cm)

  • podlewanie roślin w okresie posuchy tzn. przycinanie, formowanie krzewów

  • usuwanie odrostów drzew, przycinanie suchych gałęzi drzew

(miejsca cięć należy zabezpieczyć)

  • pielęgnacja i uzupełnianie drzew i krzewów

  • bieżące utrzymanie czystości, koszenie trawy na działce przy ul. Kanc. J. Łaskiego 6 przyległej do placu

  • sprzątanie chodnika i utrzymanie zimowe na ul. Kanc. J. Łaskiego

przyległego do administrowanego placu

  • jesienne wygrabianie liści wraz z wywozem do dnia 15 grudnia.

2.2. prace porządkowe

    • utrzymanie czystości terenu Placu przez uprzątanie śmieci i codzienne opróżnianie koszy

    • utrzymanie czystości alejek spacerowych utwardzonych kostką granitową ze zbędnej roślinności, dwukrotna likwidacja chwastów przy użyciu herbicydów,

    • malowanie i bieżąca naprawa parkanu, bram z furtkami, ławek, lamp, koszy na śmieci i innych urządzeń znajdujących się na placu.

    • utrzymanie Placu i elementów małej architektury, oświetlenia na jego terenie w należytym stanie technicznym

2.3. dozorowanie placu:

  • zamykanie i otwieranie bram, Plac Św. Wojciecha jest otwarty od godz. 9,00 – 21,00

  • współdziałanie z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską w zakresie

zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na dozorowanym terenie zieleni

2.4.bieżące zimowe utrzymanie alejek spacerowych oraz schodów przez likwidację śliskości i usunięcie śniegu (szerokość odśnieżania min. 1,5 m)

2.5.prace interwencyjne – usuwanie skutków niekorzystnych zjawisk atmosferycznych /usuwanie wiatrołomów itp./ lub na polecenie Zamawiającego.

2.6. konserwacja i zabezpieczenie budynku światła

2.7. bieżąca konserwacja urządzeń odwodnieniowych, a w szczególności

konserwacja pompy w studni na terenie Seminarium oraz czyszczenie

i odwadnianie studzienek rewizyjnych i nagłośnienia.

Udrożnienie wypływu wody z Placu do stawku oraz odpływu ze stawku.



    1. utrzymanie w stałej gotowości dwóch punktów czerpalnych wody

przy budynku sterowania światłem i dźwiękiem. Punktów czerpalne wody zabezpieczyć na okres zimy.

2.9.nasadzenia kwiatów w konstrukcjach herbów w ilości ok. 2000 szt.

( pierwsze nasadzenie - wiosną do dnia 27 kwietnia, drugie nasadzenie letnie

w miesiącu czerwcu roślinami kwietnikowymi: bratek, niecierpek, petunia,

starzec, aksamitka inne)

zapewnienie całorocznej pielęgnacji kwiatów, nawożenie, podlewanie w miarę potrzeb roślin (wodę do podlewania zabezpiecza wykonawca)



2.10.Wymiana 1700 m2 zniszczonej darni poczynając od strony ołtarza , trawa darniowa przeznaczona do intensywnego użytkowania. Wymiany trawy należy dokonać do końca maja 2012 roku.




©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna