Zasady uzytkowania jachtu



Pobieranie 37.13 Kb.
Data07.05.2016
Rozmiar37.13 Kb.
ZASADY UZYTKOWANIA JACHTU

Jeśli poniższe zasady wydadzą się Państwu oczywiste to mamy wspólne powody do zadowolenia - jesteście dobrymi żeglarzami. Zasady te powstały z troski o wasze zdrowie i dobre samopoczucie oraz z dbałości o nasze jachty w oparciu o faktyczne zdarzenia, czasami teoretycznie niemożliwe do wykonania, jednakże mające miejsce podczas rejsów na Mazurach. Zawarte tu zostały informacje ważne i mniej ważne, wszystkie one jednak stanowią kompendium wiedzy niezbędne do odbycia udanego rejsu. Niektórym z Państwa przekazywanie tych zasad i porad będzie zupełnie niepotrzebne gdyż dobrym żeglarzom są one doskonale znane (być może dodacie do tego swoje cenne uwagi -zapraszamy), inni być może wykorzystają te informacje dla przypomnienia sobie paru wykładów z kursu na żeglarza, jeszcze inni (oby nieliczni) będą czytali je po raz pierwszy, ale wierzymy ze w takim przypadku lektura powyższego tekstu i jego poważne potraktowanie przed rejsem pozwoli po zakończeniu udanego rejsu pożegnać się z nami wesołym żeglarskim pozdrowieniem Ahoj!!! ... i spotkać za rok.



1. Jacht
- Jacht przeznaczony jest do uprawiania turystyki żeglarskiej na akwenie jeziora drawskiego przy wietrze do 6 ° w skali Beauforta.
- Jacht może być prowadzony przez uprawniona do tego osobę (posiadająca min. stopień żeglarza jachtowego).
- Osoba odpowiedzialna za jacht jest CZARTERUJACY (osoba, z która została podpisana Umowa Czarterowa) i jej obowiązkiem jest zapewnienie dbałości o jacht, oraz jego użytkowanie zgodnie z dobra praktyka żeglarska przez cały czas trwania czarteru (od momentu przyjęcia jachtu w użytkowanie do czasu odbioru jachtu przez ARMATORA).

2. Przyjęcie jachtu
- Sprawdź stan techniczny jachtu i jego osprzętu oraz wyposażenie jachtu zgodnie z protokółem przekazania jachtu, w przypadku uwag należy uwzględnić je w protokole.
- Zapoznaj się z zasadami użytkowania jachtu, jeśli powstały jakiekolwiek wątpliwości należy wyjaśnić je z przedstawicielem armatora.

3. Na jachcie obowiązuje, należy, wypada, nie wolno
-
Bezwzględny zakaz palenia papierosów i innego ognia otwartego (świece, lampy naftowe, grile, itp.), za wyjątkiem użytkowania zamontowanej instalacji gazowej zgodnie z jej przeznaczeniem.
- Zakaz prowadzenia jachtu pod wpływem alkoholu (tak, tak - na wodzie Policja tez was za to może ukarać).
- Zakaz chodzenia w obuwiu z twarda lub powodująca zabrudzenia podeszwa.
- Wywieszanie odbijaczy w portach jest niemalże obowiązkiem, zaś płyniecie z nimi po szlaku jest kompromitacja sternika i załogi. Jednak jeszcze większa kompromitacja i przejawem ignorancji dla zasad etykiety żeglarskiej przyprawiająca o zgrozę ortodoksów tej sztuki jest pływanie na postawionych żaglach z jednoczesnym używaniem wioseł lub silnika (nie dotyczy sytuacji awaryjnych prowadzonych w celu ratowania mienia i życia załogi).
- Nie wolno umieszczać w zewnętrznej bakiście kapoków, stolika biesiadnego, ani innych elementów wyposażenia jachtu niebędących tam w momencie odbioru jachtu.
- Należy dbać o to, aby balisty oraz zeza były suche i czyste, i to nie tylko w dniu zdawania jachtu, ale przez cały czas trwania rejsu. Unikniecie przykrego zapachu na jachcie i wątpliwej przyjemności czyszczenia zezy na koniec rejsu.
- Materace śluza do użytku wewnątrz jachtu (wyjątek - wietrzenie i suszenie). Nie wolno używać materacy na zewnątrz (na pokładzie, przy ognisku, na ladzie).
- Nie chwytać się za kosze rufowe, podporze masztu, półkosze, słupki relingu.

4. Maszt i jego obsługa
- Periodycznie należy sprawdzać stan ściągaczy (kontrowanie śruby rzymskiej), olinowania stałego (sztang, wanty, achtersztag), przetyczek i zawleczek.
- Obowiązkowo, każdorazowo przed położeniem masztu należy wypiąć bom.
- Podczas manewrów kładzenia i stawiania masztu unikach przebywania osób z załogi pod masztem (w osi jachtu), rozmieszczenie załogi powinno być takie, aby wyeliminować przechył jachtu na którakolwiek ze stron.
- Maszt należy kłaść płynnie, nie dopuszczać do uderzenia masztu o podporę.
- Stawiając maszt należy zamknąć luk dziobowy, uważać żeby nie przyciąć stopa masztu szotów foka lub innych lin.
- Po położeniu masztu sztywny sztang nie może swobodnie zwisać. Luz sztywnego sztagu należy wybrać za pomoca falu służącego do stawiania i kładzenia masztu.
- Nie nalezy chwytach się sztywnego sztagu, zwłaszcza w pozycji leżącej masztu.
- Nalezy unikach sytuacji gdzie konieczne jest wypinanie sztywnego sztagu z ramy. Jeśli taka konieczność wystąpi (niskie przeprawy), manewr ten trzeba wykonać z największa starannością, dbając o to, aby sztywny sztang nie ulegly wygięciu (asekuracja na całej jego długości), a rama z talia nie uderzyła o pokład jachtu.
- Po położeniu masztu należy zwrócić uwagę czy olinowanie (szczególnie achtersztag) nie zwisa swobodnie lub nie znajduje się w wodzie (istnieje niebezpieczeństwo zaczepienia o podwodne przeszkody lub wkręcenia się w śrubę pracującego silnika). Wszelki luźne liny nalezy wybrac i podwiązać, ewentualnie przytrzymywać.
- Zabrania się kładzenia i stawiania masztu w portach, przy kei – manewry te nalezy wykonywać po odejściu od kei i upewnieniu się, iż nie zagrażają one innym jednostkom i własnej. Dopuszcza się wykonanie tych czynności w porcie, jeśli są wymuszone koniecznością usunięcia awarii lub, gdy posiadamy całkowita pewność, ze nie dojdzie do kolizji masztu z zadana przeszkoda.
- Podczas stawiania masztu nalezy zwrócić uwagę czy olinowanie nie zaczepiło się (zawinęło) o elementy innego jachtu (patrz pkt.9) lub o własne okucia i osprzęt pokładowy (najczęściej knagi, półknagi, stolik biesiadny, rumpel, kosze, słupki). W przypadku odczuwania nadmiernego oporu podczas stawiania masztu bezwzględnie nalezy zaprzestać manewru i sprawdzić przyczynę takiego stanu rzeczy – maszt musi unosić się stosunkowo płynnie i bez większego oporu – wynika to z zastosowanego patentu.
- Częstą przyczyna powstawania silnego oporu w końcowej fazie stawiania masztu jest przebrany achtersztag – w takim przypadku nalezy go poluzować przed stawianiem i po zakończeniu manewru wyregulować.

5. Silnik i jego obsługa- Dwusuwowe silniki Mercury i Yamaha zasilane są mieszanka benzyny z olejem silnikowym (100 gram oleju na 10 litrów paliwa).


- Zapas paliwa otrzymany od armatora jest mieszanka gotowa do użycia
- Po ewentualnym zużyciu zapasu paliwa przygotowanego przez armatora nalezy samodzielnie przygotować mieszankę - wg zaleceń podanych w podpunkcie 1 –, stosując do jej przygotowania olej otrzymany od armatora.
- Uzupełniając mieszankę w zbiorniku nie wolno dopuszczać do zanieczyszczania środowiska (rozlanie paliwa). W przypadku rozlania lub wycieku paliwa do wody powstałą tłustą plamę można zneutralizować przez skropienie płynem do mycia naczyń lub innym detergentem, co na pewno nie wpłynie korzystnie na stan środowiska naturalnego i naszych kochanych Mazur, ale chyba jest lepsze niż śmierdząca benzyna tłustą plama.
- Czynności, jakie nalezy wykonać przy odpalaniu silnika:
a). zainstalować „zrywkę” (dotyczy silników „Mercury”),
b.) odkręcić odpowietrzenie (na korku wlewu paliwa),
c.) odkręcić dopływ paliwa,
d.) włączyć ssanie (przy zimnym silniku). Poziom ssania do odpalenia silnika ustalić doświadczalnie - „wyczuć silnik”,
e.) ustawić manetkę gazu w pozycji do odpalenia silnika (zgrać znaki na gumowej manetce i rumplu silnika),
f.) opuścić silnik na pantografie. UWAGA!!! Silnik nalezy odpalać po zanurzeniu kolumny w wodzie, odpalanie silnika „w powietrzu” grozi jego zatarciem.
g.) ustawić bieg jałowy (dzwignia zmiany biegów w położeniu środkowym),
h.) uruchomić silnik wykonując energiczne, płynne szarpnięcia linki rozrusznika tzw. „szarpaka”. Energiczne szarpnięcia nalezy rozpoczynać po uprzednim wybraniu luzu na „szarpaku” – ok. 5-10 cm, czyli po osiągnięciu pierwszego oporu będącego efektem zazębienia rozrusznika,
i.) po uruchomieniu silnika nalezy zmniejszyć ssanie (czasami całkowicie wyłączyć) oraz ustawić manetkę gazu na najmniejsze obroty podtrzymujące prace silnika,
j.) sprawdzić czy silnik ma chłodzenie (strużką wody wypływającą z górnej części kolumny silnika),
k.) pozwolić popracować silnikowi na biegu jałowym przez kilkadziesiąt sekund, następnie całkowicie zredukować ssanie i obroty silnika (obrót manetki maksymalnie w lewo) i dopiero potem wrzucać zdecydowanym ruchem bieg. UWAGA!!! Wszelkie zmiany biegów (w tym przejście na LUZ) nalezy dokonywać przy minimalnych obrotach silnika. Niezastosowanie się do tej zasady doprowadzi do uszkodzenia skrzyni biegów,
l.) gaszenie silnika następuje poprzez odcięcie dopływu prądu czyli wyrwanie „zrywki” lub wciśniecie czerwonego, gumowego przycisku,
m.) po zgaszeniu silnika nalezy zamknąć dopływ paliwa oraz zakręcić odpowietrzenie, dzwignie zmiany biegów ustawić w położenie „LUZ”. W celu ponownego uruchomienia silnika postępować zgodnie z powyższa procedura (od punktu a. do m.).
- Manewry na silniku nalezy planować z kilku, kilkunastominutowym wyprzedzeniem i odpowiednio wcześniej odpalać silnik. Wcześniejsze uruchomienie i rozgrzanie silnika pozwoli uniknąć sytuacji, w których jacht traci napęd i sterowność (kłopoty z odpaleniem w ostatniej chwili spowodowane pominięciem któregoś z punktów procedury odpalenia, zgaśniecie silnika spowodowane zalaniem w wyniku dostarczenia nadmiernej ilości mieszanki do zimnego silnika, itp.). Odpalanie silnika nalezy „wyczuć” gdyż każdy ma swoje indywidualne potrzeby (poziom ssania, ilość gazu, ewentualna potrzeba szarpnięć „na sucho” - bez zrywki, itp.), silnik inaczej pali, gdy jest zimny, inaczej po rozgrzaniu.
- Do obowiązków sternika nalezy kontrolowanie czy podczas pracy silnika prawidłowo funkcjonuje chłodzenie (czy nie nastąpiło przytkanie asie systemu chłodzącego),
- W przypadku jakichkolwiek problemów z silnikiem nie nalezy dokonywać samodzielnie napraw ani regulacji. Nalezy bezzwłocznie zawiadomić przedstawiciela ARMATORA, konsultacja pozwoli podjąć decyzje, co do dalszego postępowania (naprawa silnika w najbliższym punkcie usługowym, usuniecie awarii przez serwis firmowy, wymiana silnika lub inne).
- Manewry silnikiem:
· silnik posiada 2 biegi – PRZÓD i TYŁ
· podczas manewrowania na silniku (zwłaszcza w portach) nalezy pamiętać o choćby minimalnym wypuszczeniu miecza - pozwoli to na uzyskanie przez jacht sterowności,
· manewrowanie na silniku (sterowanie silnikiem) można wykonywać po odkręceniu („poluzowaniu”) śruby stabilizującej położenie kolumny silnika (jest to kontra w kształcie "motylka") umieszczonej po prawej stronie kolumny silnika (patrząc w kierunku rufy),
· sterując silnikiem nie wolno dopuścić do uderzeń pracującej śruby o płetwę sterowa, w tym celu zaleca asie sterowanie tylko silnikiem (przy całkowicie wybranej płetwie sterowej),
· silnik można podnosić oraz obracać wokół osi poziomej. Ustalone w ten sposób położenie (samoczynna, czasami kilkustopniowa blokada) umożliwia żeglugę z silnikiem (kolumna) uniesionym ponad lustro wody. W celu uniesienia silnika nalezy ustawić go w osi podłużnej jachtu, chwycić za tył osolony („kaptura”) i ciągnąć „na siebie” do momentu zazębienia blokady na jednym z poziomów. Unoszenie silnika jest niewykonalne jeśli wrzucony jest bieg wsteczny (silnik zgaszono na wstecznym i nie ustawiono dzwigni zmiany biegów w położeniu LUZ). Zwolnienie blokady silnika - powrót do położenia wyjściowego (kolumna silnika pionowo w wodzie) następuję po pociągnięciu do siebie dzwigni umiejscowionej po lewej stronie, poniżej osłony silnika z jednoczesnym lekkim pociągnięciu silnika „na siebie” i powrocie do pozycji wyjściowej (opuszczeniu w tył do pionu). UWAGA!!! Przed uniesieniem silnika nalezy bezwzględnie zakręcić odpowietrzenie na zbiorniku opadowym, nie dopuścimy tym samym do wycieku mieszanki paliwowej do wody.
- Zasady ładowania akumulatora „z silnika” :
· podczas ładowania wszystkie urządzenia pobierające prąd musza być wyłączone, ładowanie akumulatora i jednoczesny pobór prądu np. z gniazda zapalniczki (ładowanie baterii tel. komórkowego) lub włączenie wylewki wody z elektrowłącznikiem moze spowodować uszkodzenie włączonych urządzeń, uszkodzenie instalacji elektrycznej, a nawet pożar – prąd ładowania posiada wyższe natężenie, poza tym ładowanie z jednoczesnym poborem prądu jest nieefektywne,
· dokładnie sprawdzić czy miejsca połączeń przewodów do ładowania są suche i czyste,
· urządzenie lądujące nie posiada sprawności prostownika i śluzy tylko do doładowania. Doładowywanie „z silnika” należy wykonywać możliwie jak najczęściej. W przypadku nadmiernego rozładowania akumulatora zalecane jest ładowanie przy pomocy prostownika. UWAGA!!! Ładowanie baterii telefonów komórkowych powoduje bardzo szybkie rozładowanie akumulatora. 6. Obsługa miecza - Każdorazowo po wybraniu miecza nalezy pamiętać o zaknagowaniu go na tradycyjnej knadze (stosowane dodatkowo knagi szczękowe lub stopery nie stanowią wystarczającego zabezpieczenia przed niekontrolowanym, gwałtownym, powodującym uszkodzenia jachtu opadniecie miecza).
- Miecz nalezy opuszczać płynnie, cały czas trzymając fal miecza nie dopuszczając do swobodnego, niehamowanego opuszczania.
- Po osiągnięciu przez płetwę mieczowa skrajnego, dolnego położenia nalezy wybrac ok. 2 metry falu miecza w celu ustawienia go w pozycji „do żeglugi” (uzyskujemy dzięki temu odchylenie do tylu mające wpływ na położenie środka bocznego oporu i umożliwiające podbicie miecza w przypadku uderzenia w podwodna przeszkodę). W takim położeniu nalezy fal miecza zaknagowac tradycyjnie – pozwoli to uniknąć wspomnianych wcześniej kłopotów związanych z gwałtownym opadnięciem miecza (zerwanie lub „wciągnięcie” falu miecza w komin lub w pilers, zerwanie stalowej liny - elementu windy miecza, uszkodzenie skrzynki mieczowej lub konstrukcji jachtu i innych nieprzewidzianych problemów).
- W przypadku wpłynięcia na podwodna przeszkodę nalezy jak najszybciej wybrac płetwę mieczowa i płetwę sterowa oraz unieść silnik w celu uniknięcia uszkodzeń jachtu.

7. Obsługa płetwy sterowej - Nie wolno sterować jachtem z uniesiona, odchodząca do tylu płetwa sterowa - grozi to złamaniem płetwy sterowej lub uszkodzeniem rumpla steru. Kontrafal płetwy sterowej musi być wybrany, płetwa sterowa powinna być ustawiona w pionie. Sygnałem poluzowania się kontrafalu i odchylenia płetwy do tylu jest wyczuwalny, duży opór na rumplu podczas manewrowania jachtem.


- Sterując silnikiem nalezy uważać, aby pracująca śruba silnika nie uderzała w zanurzona płetwę sterowa.

8. Cumy i kotwica - Przy cumowaniu i kotwiczeniu z dziobu nalezy pamiętać o prowadzeniu lin najpierw przez półkluzy, następnie dopiero na knagę. Powstające na knagach siły rozkładają asie wówczas wzdłuż nich uniemożliwiając wyrwanie knag, co mogłoby nastąpić po przyłożeniu siły prostopadle do knagi.


- Cumy z rufy nalezy tak prowadzić, aby nie napierały na półkosze rufowe, powodując ich uszkodzenia.

9. Obsługa żagli - Refowanie – czynność ta nie jest świadectwem tchórzostwa czy braku umiejętności żeglarskich. Wręcz odwrotnie, świadczy o rozsądku żeglarza oraz jego trosce o sprzęt i załogę. Często jednak się zdarza, Iz czynność ta nieumiejętnie wykonana doprowadza do uszkodzenia żagla. Refowanie żagla wykonuje się poprzez jego częściowe opuszczenie, jak najsilniejsze wybranie rogów halsowego i szotowego na wysokości refbanty (wzmocnienie na żaglu z wszytymi remizkami, przez które przechodzą reflinki) i przytwierdzenie ich do bomu. Następnie za pomoca reflinek przytwierdza asie (podwiązuje) do bomu luźno zwisającą część opuszczonego żagla, unikając naciągania pracującej części żagla reflinkami (reflinki śluza do podtrzymania luźnego żagla pod bomem). Napięcie środkowej części żagla reflinkami jest przyczyna jego rozrywania podczas podmuchu wiatru, gdyż wzmocnienia (dodatkowa warstwa dakronu) wokół remizek nie są w stanie wytrzymać sił działających w środkowej części refowanego żagla.


- Każde zauważone nawet najmniejsze rozdarcie lub uszkodzenie żagli nalezy bezzwłocznie naprawić nie dopuszczając do powstania większych uszkodzeń osłabionej rozdarciem lub przetarciem tkaniny.

10. Kambuz i inne czynności na jachcie - Czynności wykonywane podczas obsługi kuchenki gazowej zainstalowanej na jachcie:


a.) odkręcić zawór butli gazowej (w lewo),
b.) kurek przy kuchence wcisnąć, przekręcić, podpalić gaz i przytrzymać wciśnięty kurek kilka sekund.
c.)
gasząc kuchenkę nalezy najpierw zakręcić zawór przy butli (obrót w prawo), a po zagaśnięciu płomienia nalezy przekręcić kurek przy kuchence.
- W przypadku zaistnienia konieczności wymiany butli gazowej nalezy pamiętać, ze reduktor połączony jest z butla lewym gwintem (obrót w lewo powoduje zakręcanie). Przed odkręceniem reduktora nalezy zamknąć zawór przy butli (obrót w prawo).
- Kuchenka gazowa zainstalowana na jachcie posiada zabezpieczenie odcinające gaz w przypadku zgaśnięcia płomienia (zalanie, zdmuchniecie itp.).
- Zastosowana na jachcie elektryczna pompka do wody nie może pracować na sucho (poza pojemnikiem na wodę lub w pustym pojemniku). Doprowadzi to do uszkodzenia pompki i wylewki z elektrowłącznikiem.
- Nalezy pamiętać, ze plastikowe miski i pojemniki, deska do krojenia, durszlak itd. w zetknięciu z gorącym elementem kuchenki nie maja większych szans.
- Do krojenia nalezy używać deski będącej na wyposażeniu jachtu. Nie wolno kroić bezpośrednio na stole czy stoliku biesiadnym ani na elementach laminatowych.
- Wyposażenie kambuza, czyli gary, talerze, sztućce itd. po umyciu (najlepiej w miejscu do tego przeznaczonym - poza jachtem) nalezy osuszyć lub wytrzeć przed ułożeniem ich w szafkach.
- Ształowania naczyń (zwłaszcza szklanych) i produktów spożywczych nalezy dokonywać tak, aby nie dopuścić do ich obijania się, rozsypywania i rozlewania.
- Rozkładając koje na jachcie nalezy dopasować „dokładki” tak, aby nie trzeba ich było wciskać na sile - opór świadczy o tym, ze element jest niewłaściwy lub jest położony niewłaściwą strona.
- Układanie gretingów - zasady identyczne jak w podpunkcie poprzednim

11. Zdawanie jachtu - nie popsuj wypoczynku innym
- Przygotowując jacht do przekazania armatorowi udowodnij, ze jesteś żeglarzem i zostaw jacht w takim stanie, w jakim chciałbyś go dostać rozpoczynając rejs.
- Nalezy opróżnić zbiorniki na wodę.
- Bezwzględnie nalezy opróżnić i opłukać dolny zbiornik (na fekalia) chemicznego WC - Dokładnie sprawdź czy zabrałeś wszystkie swoje rzeczy z jachtu.
- Ewentualne braki i usterki powstałe w czasie rejsu najlepiej uzupełnić lub usunąć we własnym zakresie, tak, aby nie wpływało to na rozkompletowanie wyposażenia lub obniżenie standardu jachtu, a zwłaszcza, aby nie powodowało zagrożeń na jachcie (prowizoryczne naprawy mające na celu zatuszowanie usterki, a nie jej faktyczne jej usuniecie mogą doprowadzić do poważnych wypadków zagrażających ludziom i mieniu).
- Jeśli nie zdążyliście lub nie chcieliście podejmować się samodzielnego usuwania ewentualnych braków i usterek – powiadomcie o nich przedstawiciela armatora, najlepiej dzień wcześniej - pozwoli to nam przygotować się do usunięcia usterek w jak najkrótszym czasie (już za parę godzin zaokrętuje asie na tym jachcie nowa załoga), przyspieszy to procedurę przyjęcia jachtu i na pewno zaoszczędzi mnóstwa nerwów (a przecież chcecie sprawnie zdać jacht, bo do domu daleko).

PRZYKLAD UMOWY CZARTERU JACHTU

UMOWA zawarta w dniu..................... 2003r. pomiędzy:



Firma Balt Jacht Czarter Halina Mac 75-321 Koszalin ul.Dobra 5 reprezentowana przez Halinę Mac zwanym dalej Armatorem a: Panem(nia) ............................. ........................................
zam.: .....-......... ................................., ul. .................................................... . .tel. (...........) ...................
Dowód osobisty nr ..............................., wydany przez.................................................................. PESEL ................................. , patent...................................... nr ..................................... wyd. przez..........................................................- zwanym dalej Czarterującym

§1

Przedmiotem umowy jest czarter jachtu żaglowego typu TES 678 nr rej........................ (nieobsadzonego załoga) na wodach jeziora drawskiego.



§2


Termin czarteru: od................2002r. do...............2002r.
Po uzgodnieniach Armator może przekazać jacht do dyspozycji Czarterującego najwcześniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie czarteru tj. ................2002r. po godz. 17.30, zwrot jachtu w dniu zakończenia czarteru do godz.15.30.

§3

Płatności :


Oplata za czarter jachtu wynosi: ...... dni po...........zł/dobę = .............. zł .

Do zapłaty .................. PLN (Słownie:................................................................................ zł 00/100).
Powyższa kwota zawiera podatek VAT.
Zaliczkę w wysokości 30% wynoszącą ............,00 zł (Słownie : ................................................................................ zł 00/100) nalezy wpłacić w ciągu 7 dni od podpisania umowy.
Pozostałą należność w wysokości 70% kwoty stanowiącej opłatę za czarter tj. .........,00 zł (słownie: ....................................................................... zł 00/100).
Czarterujący zobowiązany jest uiścić najpóźniej w dniu przekazania jachtu.
Kara umowna za opóźnienie w zdaniu jachtu, ustala się w wysokości................zł za każdą nowo rozpoczętą dobę czarteru.

§4

Umowa zostaje zawarta na warunkach określonych przez Balt Jacht Czarter stanowiących załącznik nr 1 do niniejszej umowy.



§5

Czarterujący oświadcza, ze zapoznał się z „Zasadami użytkowania jachtu” opracowanymi przez Balt Jacht Czarter stanowiącymi załącznik nr 2 do niniejszej umowy.

§6

Załącznik 3 do niniejszej Umowy stanowić biedzie ponadto: - Protokół Zdawczo-Odbiorczy podpisywany przez strony w dniu odbioru i zdania jachtu.



§7

Zmiany w Umowie wymagają formy pisemnej (aneksu) i zgody stron pod rygorem nieważności.


W sprawach nieuregulowanych niniejsza umowa maja zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Ewentualne spory wynikłe z tej umowy rozstrzygane będą przez Sad Rejonowy w Koszalinie
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach –po jednym dla każdej ze stron.

§8

Czarterujący wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu odbiorcy.

**************************************************************************************************


Czarterujący wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych zgłoszonych przy rezerwacji jachtu wyłącznie na potrzeby Balt Jacht Czarter. Czarterujący zastrzega sobie prawo wglądu i uzupełnienia zgromadzonych danych. **************************************************************************************************


ARMATOR: CZARTERUJACY:



©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna