Zbiór słownictwa specjalistycznego język angielski Konin, dn. 13. 10. 2010 r. Spis treści wydział społeczno-techniczny



Pobieranie 416.34 Kb.
Strona1/5
Data06.05.2016
Rozmiar416.34 Kb.
  1   2   3   4   5


Zbiór słownictwa

specjalistycznego


język angielski

Konin, dn. 13.10.2010 r.
SPIS TREŚCI

WYDZIAŁ SPOŁECZNO-TECHNICZNY


  1. FILOLOGIA 4

mgr Elżbieta Wilińska-Hajewska


  1. INFORMACJA NAUKOWA I BIBLOTEKOZNAWSTWO 6

mgr Anna Waligórska-Kotfas


  1. MECHANIKA I BUDOWA MASZYN 13

dr Galina Mitrushina


  1. PEDAGOGIKA 16

mgr Jolanta Łaniecka


  1. POLITOLOGIA 20

mgr Agnieszka Mirecka-Katulska


  1. PRACA SOCJALNA 23

mgr Elżbieta Soboń-Paś


  1. ZARZĄDANIE 31

mgr Elżbieta Wilińska-Hajewska

WYDZIAŁ KULTURY FIZYCZNEJ I OCHRONY ZDROWIA


  1. FIZJOTERAPIA 34

mgr Agnieszka Mirecka-Katulska / mgr Victor Mitrushin


  1. TURYSTYKA I REKREACJA 36

mgr Adriana Pietras


  1. WYCHOWANIE FIZYCZNE 39

mgr Adriana Pietras / mgr Joanna Gołyńska-Woźniak

ZAMIEJSCOWY WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I INSTALACJI KOMUNALNYCH


  1. INŻYNIERIA ŚRODOWISKA 60

mgr Agnieszka Szczepaniak-Rybka


  1. BUDOWNICTWO 62

mgr

Filologia


TEMATYKA:
Semestr 1

  1. Festivals

- describe festival around the World (Mardi Gras, Oktoberfest, etc)

-describe your favorite festival (what you do, wear, eat, drink…)

b. odering and paying

- restaurants, stores, taxis

- internet shopping, pubs, cafes
Semestr 2


  1. Advice and warnings

  • What you should/shouldn’t do in certain situations

  • Asking for and giving friendly/useful advice (ex how to lose weight)

  1. Asking about opening and closing times

  • Banks, post offices, shops

  • Museums, schools, medical institutions

Semestr 3

  1. Talking about the weather

-travel conditions (related to weather)

-seasons, weather conditions around the world

b. Describing objects

- adjectives, order of adjectives

-subjective impression,opinions of objects

Semestr 4


  1. Differences in American and British English

-vocabulary, grammar differences

- jokes based on American-English culture

b. differences in pronunciation

-phonetic transcription



- song an Englishman in New York

Opracowanie: mgr Elżbieta Wilińska-Hajewska
SŁOWNICTWO:
Semestr 1

FESTIVALS – Festyny/Uroczystości

  1. Carnival In Rio – karnawał w Rio

  2. Notting Hill Carnival – karnawał w Notting Hill (Anglia)

  3. Street parties – uliczne imprezy

  4. Parades – parady/defilady

  5. Floats – pojazdy/platformy na parady/defilady

  6. Dancers - tancerze

  7. Celebrations - uroczystości

  8. Fireworks -fajerwerki

  9. New Year around the world – nowy rok na całym świecie

  10. Greetings - życzenia

  11. Music festivals –festyn muzyczny

  12. Harvest - żniwa

  13. Festival of lights – festyn lampionów

  14. Guy Fawks Night – noc na cześć Guy Fawks (Anglia)

  15. Christmas/Easter traditions - zwyczaje bożonarodzeniowe/wielkanocne


ORDERING AND PAYING – Zamawianie i Płacenie

  1. I’d like – poproszę/ chciałbym

  2. I don’t want – nie chcę

  3. Can/Could I have – czy mógłbym dostać

  4. How much is / are – Ile kosztuje/kosztują

  5. Anything else? – czy coś jeszcze?

  6. Certainly / of course – pewnie/oczywiście

  7. Are you ready to order? – Czy (Pan/Pani/Państwo) chce złożyć zamówienie?

  8. Have you got any – Czy jest/są jakieś

  9. A table for (two) please – proszę stolik dwuosobowy

  10. The menu – karta dań

  11. That’s (10$) altogether – (w sumie) $10


ADVICE AND WARNINGS ( rady i ostrzeżenia)

  1. Should / shouldn’t - powinieneś/ nie powinieneś

  2. Must/mustn’t – musisz / nie wolno

  3. Rules / regulations- reguły /zasady

  4. Dos /don’ts - co należy robić/ czego nie należy robić

  5. Law & order – prawo i porządek

  6. Safety hazards – zagrożenia bezpieczeństwa

  7. Safety regulations – regulamin (zasad) bezpieczeństwa

  8. Self help books - poradniki

  9. Crime and punishment – przestępstwo i kary

  10. Doctor’s / health advice – porady lekarza (zdrowotne wskazówki)


ASKING ABOUT OPENING / CLOSING HOURS (pytanie o godziny otwarcia)

  1. What time does (the supermarket) open? – O której otwierają (supermarket)?

  2. What time do (banks) open in England? – O której otwierają (banki) w Anglii?

  3. What time does (the post office ) close? – O której zamykają (poczte)?

  4. When do (libraries) close in your town? – Kiedy zamykają (biblioteki) w twoim mieście?

  5. What are the opening hours? – Jakie są godziny urzędowania?

  6. We’re open from (9am ) to (5pm). – Jesteśmy otwarci od godziny (9) do (17).

  7. What are the closing times? – O której zamykają?

  8. How long are they open? – Jak długo są otwarci?


Opracowanie: mgr Elżbieta Wilińska-Hajewska


Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo.

Zagadnienia z języka specjalistycznego w ramach lektoratu (j. angielski)

w SPNJO PWSZ Konin.

Rok I


Semestr I

1. How to …

  • Organize Your Personal Library

  • Organize Books by Subject

  • Organize Books by Size

  • Organizing Special Types of Books




Materiały wg zestawienia.

Słowniczek przygotowany przez studentów – autonomizacja procesu nauczania.



2. How to …

  • Where to Keep Your Book Collection

  • Safe Book Placement for Home Library

  • Book Care Tips for Humid Climates

  • How to Clean Books

  • Books Most Likely Water Damaged

  • How Long Does It Take to Dry Books?

Materiały wg zestawienia.

Słowniczek przygotowany przez studentów – autonomizacja procesu nauczania.


Rok I


Semestr II

1. Book Structure and Design


Tekst

Przygotowany słowniczek



2. Books and Literature Glossary


Przygotowany słowniczek

Rok II


Semestr III

1. Sources of Information


Artykuł 1 / Artykuł 2

Przygotowany słowniczek



2. Flow of Information


Konspekt zajęć

Film

Rok II

Semestr IV



1. Libraries & Library Web Sites


Definicje

Film


Przygotowany słowniczek

2. Using a Library Catalog



Definicje

Film


Przygotowany słowniczek

Rok III


Semestr V

1. Locating Materials in the Library

Definicje

Filmy


Przygotowany słowniczek

2. Ethical Use of Information

Definicje

Film / Prezentacje

Przygotowany słowniczek

Rok III


Semestr VI

1. History of the Internet

Artykuł – opracowanie przez studentów – autonomizacja procesu nauczania.

SŁOWNICTWO:



  1   2   3   4   5


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna