Złącza odbiorników fabrycznych (oem)



Pobieranie 340.22 Kb.
Strona1/3
Data03.05.2016
Rozmiar340.22 Kb.
  1   2   3
Złącza odbiorników fabrycznych (OEM)

Nie wszystkie modele mają identyczne złącza, także nie wszystkie styki są wykorzystywane w niektórych modelach. Nie znalazłeś tutaj opisu złącza fabrycznego radia? Sprawdz w dziale ISO (jak radio ma złącze ISO) oraz ISO2 (jak radio ma złącze Fakra) lub też w działach Ford i USA.



Acura i Honda do 1998 roku
model auta: wszystkie od 1994


styk

Sygnał

1

głośnik RF+

2

głośnik LF+

3

podświetlenie

4

+12V podtrzymanie

5

+12V zasilanie

6

sterowanie anteny automat.

7

głośnik LR+

8

głośnik RR+

9

głośnik RF-

10

głośnik LF-

11

mute

12

pilot

13

pilot

14

masa zasilania

15

głośnik LR-

16

głośnik RR-

Opis złącza zmieniacza w dziale zmieniacze OEM . Złącze pilota nie zawsze jest wykorzystywane (na pewno jest w Acura 2000 Bose)

Acura/Honda
model: nowe


styk

złącze główne (MAIN)

złącze zmieniacza (CHANGER)

1

TU +B (ster. ant. autom.)

ekran

2

+12V po stacyjce (ACC)

CHG-Rch

3

H-RC

-

4

GND

BUS

5

głośnik RR+

ACC

6

głośnik RL+

GND

7

głośnik FR+

ILM

8

głośnik FL+

SH-GND

9

podświetlenie ILM

CHG-Lch

10

+12V podtrzymanie (BATT)

BUS SHILD

11

navi gnd

BUS GND

12

navi R

GND

13

navi L

BATT

14

-

ILM CONT

15

głośnik RR-

 

16

głośnik RL-

17

głośnik FR-

18

głośnik FL-

19

ILM CONT

20

masa (GND)

Są jeszcze inne złącza w Honda/Acura.

BMW
model radia: większość
model auta: większość

Opis połączeń.

styk

Sygnał

1

głośnik LF+

2

głośnik RF+

3

głośnik LR+

4

telefon mute

5

zasilanie +12V

6

głośnik RR+

7

nie podłączone/K-Line

8

głośnik LF-

9

podtrzymanie +12V

10

kontrola głośności*

11

głośnik RF-

12

głośnik LR-

13

podświetlenie

14

głośnik RR-

15

masa

16

ster.ant. automat.

* w zależności od prędkości jazdy; niektóre modele BMW mają w złączu fabrycznym zwarte wszystkie masy głośnikowe co przy podłączaniu innego radia może spowodować jego uszkodzenie. W wielu nowszych na styku 7 jest sygnał cyfrowy do komunikacji z samochodem, jak jest nie podłączony to radio wyświetla -DISABLED- i nie gra.

BMW BE1801 BAVARIA PROFESSIONAL RDS
sterownik:

złącze A (wyjście audio/ wyjście - wejście szyna)

styk

sygnał

1

nie podłączone

2

BUS+

3

masa AUDIO

4

AUDIO L-

5

AUDIO L+

6

nie podłączone

7

BUS-

8

masa BUS

9

AUDIO R-

10

AUDIO R+

Styki 7 i 17 w złączu głównym służą do połączenia z licznikiem i wyświetlania informacji na wyświetlaczu komputera pokładowego.

amplituner:


- złącze audio/szyna (do sterownika)


styk

sygnał

1

AUDIO L+

2

masa AUDIO

3

AUDIO R+

4

AUDIO L-

5

AUDIO R-

6

BUS+

7

BUS-

- złącze pilota:




 styk

sygnał

1

BUS+

2

+12V BATT wyjście

3

masa

4

podświetlenie wyjście

5

BUS-

6

masa

Złącze zasilania - patrz opis złącza Mercedes.

BMW BUSSINESS RDS, BMW PROFESSIONAL RDS
Pioneer KE-92ZBM, Philips PH7850, Blaupunkt BP3838 (oddzielny wyświetlacz), Becker BE2450, BE2451


złącze A - złącze zmieniacza (porównaj opis - zmieniacze OEM)

styk

sygnał

1

DATA

2

RXEN

3

masa

4

masa

5

masa

6

CLK

7

RST

8

masa

9

audio R

10

audio L

Opis drugiej części kabla do zmieniacza w zmieniaczach OEM. Do tego modelu pasuje po drobnych przeróbkach popularny zmieniacz Pioneera CDX-M30 (wiem bo sam to sprawdziłem). Opis pasuje jeszcze do paru modeli z USA ale akurat w Europie to mało daje. Tylko modele bez magistrali I-Bus.

Chrysler Jeep do roku 2001
model auta: Voyager, Saratoga, Le Baron, Jeep Grand Cherokee, Neon, Stratus, Vision, Grand Voyager


styk

sygnał

1

+12 V podtrzymanie

2

+12 V zasilanie

3

podświetlenie

4

hamulec (PARK)

5

głośnik FR-

6

głośnik FL-

7

wyciszenie (MUTE)

8

głośnik RR-

9

głośnik RL-

10

głośnik FR+

11

głośnik FL-

12

głośnik RR+

13

głośnik RL+

14

sterowanie anteny

Masa na obudowę. Takie samo złącze stosowane było w niektórych modelach Maserati.

Chrysler po 2002 roku
modele radia: RB3 i podobne


styk

złącze A (zasilanie, głośniki)

złącze B (zmieniacz CD)

sygnał

kolor przewodu

sygnał

kolor przewodu

1

+12V BATT

różowy z niebieskim paskiem

audio R

 

2

+12V ACC

czerwony z białym paskiem

masa audio

 

3

podświetlenie (PWD)

pomarańczowy

ekran

 

4

wolny

-

J1850

 

5

wolny

-

+12V ACC

 

6

wolny

-

audio L

 

7

głośnik RF+

fioletowy

masa zasilania

 

8

głośnik RF-

niebieski z czerwonym paskiem

wolny

 

9

głośnik LF-

brązowy z niebieskim paskiem

PWD

 

10

głośnik LF+

zielony

+12V BATT

 

11

masa zasilania

czarny

 

12

+12V BATT

różowy z niebieskim paskiem

13

sterowanie wzm.

 

14

J1850

fioletowy z żółtym paskiem

15

wyciszenie tel.

 

16

wolny

-

17

wolny

-

18

głośnik LR+

brązowy z żółtym paskiem

19

głośnik LR-

brązowy z niebieskim paskiem

20

głośnik RR-

niebieski z czarnym paskiem

21

głośnik RR+

niebieski z białym paskiem

22

masa zasilania

czarny

Numeracja oryginalna (są numerki w złączu). Opis powstał na podstawie wielu modeli z takim złączem, w niektórych przypadkach całość sygnałów jest podawana po szynie J1850, za pomocą której radio komunikuje się z samochodem i resztą komponentów (pilot, osobny wyświetlacz i inne dodatki).

Daewoo'>Daewoo
model radia: AKF-9625WG-E (TANK)
model auta: Espero, Nexia (do 6/97)


styk

sygnał

1

głośnik RL-

2

głośnik RR-

3

sterowanie anteny

4

+12V zasilanie

5

głośnik FR+

6

głośnik FL+

7

głośnik RL+

8

głośnik RR+

9

masa

10

podświetlenie

11

+12V podtrzymanie

12

głośnik FR-

13

głośnik FL-

Bardzo istotne aby w tym modelu w odpowiedniej kolejności połączać zasilanie (najpierw masa i podtrzymanie, a dopiero potem +12V zasilanie), niezachowanie kolejności może uszkodzić radio.

Daewoo
mode: AKF4235/9595/0827R


styk

sygnał

Kolor przewodu

1

głośnik FL+

biały

2

głośnik RL+

zielony

3

tel mute

 

4

+12V podtrzymanie (BATT)

żółty

5

+12V zasilanie (ACC)

czerwony

6

podświetlanie (ILL)

pomarańczowy

7

głośnik RR+

fioletowy

8

głośnik FR+

szary

9

głośnik FL-

biały z czarnym paskiem

10

głośnik RL-

zielony z czarnym paskiem

11

REM CON (+)

 

12

-

-

13

masa zasilania (GND)

czarny

14

REM CONT (-)

 

15

antena remote

niebieski

16

ILL (-) - co to jest?

 

17

głośnik RR-

fioletowy z czarnym paskiem

18

głośnik FR-

szary z czarnym paskiem

Opis na podstawie radia, kolory dostałem pocztą. Uwaga, niewłaściwe podłączenie (szczególnie sygnał sterowania anteną automatyczną, podświetlenie !!!, tel mute) powoduje bardzo poważne uszkodzenie radia (praktycznie nieopłacalna naprawa). Radzę uważać. Czasem po podłączeniu podświetlenia pada procesor w radiu i nie wiadomo co jest przyczyną. W radiu AKF-0827R jest złącze REM CON służące do podłączenia fabrycznego pilota montowanego w samochodzie (Nubira). Nie badałem jakiego ze względu na możliwość ubicia radia. Złącze zmieniacza jest gniazdem DIN-8 (opis mam, jeszcze nie jest na stronie).


  1   2   3


©absta.pl 2019
wyślij wiadomość

    Strona główna